کد خبر: 335128
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

طرح «اموالت را از کجا آوردی» همان گمشده انقلاب 40ساله است/ این طرح منجر به شفافیت و بازگرداندن اعتماد عمومی به نظام می‌شود

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورت رای‌آوری طرح «اموالت را از کجا آوردی» در صحن مجلس، این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های مجلس دهم و گمشده انقلاب 40ساله است که منجر به ایجاد شفافیت و آرامش می‌شود و اعتماد عمومی را نسبت به مسئولان بازمی‌گرداند.

طرح «اموالت را از کجا آوردی» همان گمشده انقلاب 40ساله است/ این طرح منجر به شفافیت و بازگرداندن اعتماد عمومی به نظام می‌شود
کد خبر: 335128
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی حسینی- حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در پاسخ به این پرسش که «رفع ایراد شورای نگهبان درباره طرح از کجا آوردی یا همان اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون قضایی مجلس، چقدر می‌تواند به ایجاد عدالت کمک‌ کند»، بیان کرد: این طرح می‌تواند هم منجر به شفافیت شود و هم آرامش‌ لازم را در جامعه پدید آورد. ضمن اینکه می‌تواند اعتماد عمومی نسبت به مسئولان را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر در جامعه مشکلی ایجاد شود، مربوط به مسئولان است. اگر مسئولان خطا کنند، مردم هم به خطا روی می‌آورند، به همین دلیل مسئولان باید مراقب عملکردشان باشند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اموال مسئولان را بررسی کنیم و در صورت وجود اجحاف و افراط، به اموال‌شان رسیدگی شود، اموال نامشروع مسترد شود، مجازات و انفصال از خدمت شوند، هم مسئولان دیگر حواس‌شان را جمع می‌کنند و هم اعتماد ضعیف‌شده مردم به نظام تقویت می‌شود.

او اضافه کرد: در صورت وقوع چنین اتفاقی سایر مسئولان هم می‌دانند که اگر چنین خطایی مرتکب شوند، سرنوشت مشابهی در انتظارشان است، به همین دلیل این قانون در صورت رای‌آوری در صحن، می‌تواند در برابر بروز خطا مصونیت ایجاد کند.

نوروزی گفت: به نظر من در صورت قانون شدن، این طرح می‌تواند یکی از بهترین قوانین انقلابی مجلس دهم باشد و به عبارتی گمشده‌ای است که طی 40 سال گذشته به دنبال آن بوده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در پایان، در توضیح این نکته که برخی به دنبال سیاسی کردن این طرح هستند، گفت: اگر رئیس قوه مربوطه، قضات پاکدست، فهیم، عالم، انقلابی و باتجربه‌ای را انتخاب کند و در این باره اختیارات تام به آنها بدهند و البته نظارت جدی بر عملکرد این قضات داشته باشند، قطعاً این کار موفق خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها