کد خبر: 328632
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۵:۴۶
| |

سلیمی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها:

تخلفات انتخاباتی به قوه قضائیه ارسال شود

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: هیات بازرسی وزارت کشور در صورت مشاهده هر تخلفی باید گزارش لازم را به قوه قضائیه ارجاع دهد تا بررسی‌های لازم انجام شود.

تخلفات انتخاباتی به قوه قضائیه ارسال شود
کد خبر: 328632
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۵:۴۶

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، با اشاره به وظیفه هیات بازرسی وزارت کشور در انتخابات، اظهار داشت: وظیفه اصلی هیات بازرسی وزارت کشور این است که اگر تخلفی از کاندیداها، مجریان و ناظران انتخابات مشاهده کرد، موضوع را به قوه قضائیه جهت رسیدگی قضائی ارجاع دهد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان بررسی شکایاتی که به این هیات ارائه می‌شود، بیان کرد: شکایاتی که به این هیات ارجاع داده می‌شود نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس در صورت نیاز به قوه قضائیه ارجاع می‌دهند.

وی افزود: نمایندگانی که هیات بازرسی وزارت کشور در شهرستان‌ها و حوزه های رای گیری دارند، در صورت مشاهده هر نوع تخلفی از سوی کاندیداها، ناظران و مجریان، موضوع را منعکس می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه مقامات ذی صلاح براساس گزارش هیات بازرسی وزارت کشور بررسی‌های ماهوی خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: هیات بازرسی وزارت کشور در صورت مشاهده هر تخلفی باید گزارش کند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

مطابق قانون انتخابات مجلس؛ دست اندرکاران اموراجرایی و نظارتی انتخابات نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات اعلام نظر کنند. برای تضمین بی‌‌طرفی، هیأت بازرسی انتخابات وزارت کشور مکلف شد متخلفین از این قانون را در هر رده و جایگاهی به دستگاه قضایی معرفی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها