کد خبر: 328365
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۹:۰۵:۰۰
| |

در نشست مطالبه‌گری برای وزیر زن مطرح شد؛

پیشبرد اهداف آموزشی، نیازمند حضور وزیر زن است

در نشست خبری مطالبه‌گری برای انتخاب وزیر زن، گزینه زنان اصلاح‌طلب برای وزارت آموزش‌وپرورش مطرح شد.

پیشبرد اهداف آموزشی، نیازمند حضور وزیر زن است
کد خبر: 328365
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فائزه هاشمی در این نشست که عصر امروز (سه‌شنبه - 15 مرداد) در دفتر نشر معارف انقلاب برگزار شد، با اشاره به ضرورت انتخاب وزیر زن در دولت دوازدهم اظهار کرد: الان چون تنها وزارتخانه ای که وزیر ندارد، آموزش و پرورش است و نیز روز گذشته هم طرح شکل گیری وزارتخانه میراث فرهنگی تایید شد، بر آن شدیم تا در شرایط فعلی برای انتخاب وزیر زن در کابینه دولت صدای خود را به دولتمردان برسانیم.

وی افزود: همانطور که آقای احمدی‌نژاد توانست وزیر زن داشته باشد که اتفاقا وزیر موفقی هم بود و ما به خانم وحید دستجردی افتخار می‌کنیم که در مدت کوتاهی توانست خوب ظاهر شود، از دیگران هم می توان چنین انتظاری داشت.

هاشمی یادآور شد: در زمان آقای خاتمی هم وقتی ما به ایشان می‌گفتیم وزیر زن انتخاب کنید، ایشان می گفت ما آنقدر مشکل برای جنگیدن داریم که دیگر نمی توانیم برای وزیر زن هم بجنگیم، اما معتقدیم که در شرایط فعلی باید برای زنان که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند بجنگیم و حقوق شان را استیفا کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، فاطمه راکعی با بیان اینکه خانم‌های بسیاری از پیروزی انقلاب تا امروز داشتیم که باید به کابینه راه می یافتند اما چنین نشد، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد به دلیل تفکرات و ادبیاتش که اصلاح طلبانه نبود خواست با انتخاب وزیر زن ثابت کند که این سد را نه اصلاح طلبان که ما شکستیم، هرچند که برخورد وی با خانم دستجردی و برکنار کردن ایشان نشان داد که حاضر به حفظ حرمت و برتابیدن انتقادات را ندارد.

وی افزود: مسائل زنان اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد. البته از اصولگراها که انتظاری نداریم اما در میان مردان اصلاح طلب هم چندان این مسئله درک نشده که ما زنان چه می خواهیم و چگونه طالب مشارکت در قدرت هستیم.

راکعی با بیان اینکه ما در حال حاضر خانم‌های توانمندی داریم که می توانیم از آنان در کابینه استفاده کنیم، اظهار کرد: آقای روحانی قول داده بودند که از زنان در وزارتخانه استفاده کنند که این مهم رخ نداد و ما نمی دانیم چرا. هرچند که حدس می زنیم دلیلش چه بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و به ویژه وزارت آموزش و پرورش که نگاه مادرانه را می طلبد، گزینه های خوبی داریم و امیدواریم به این موارد هم توجه شود.

در ادامه این نشست آذر منصوری با تاکید بر اینکه ایران جزء ده کشور آخر جهان برای استفاده از ظرفیت زنان است، اظهار کرد: در بحث آموزش، سلامت و بهداشت وضع مان خوب است، اما در مباحث مشارکت سیاسی و اقتصادی بسیار ضعیف هستیم و نگاهی به ترکیب مجلس خبرگان، وزرای دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام این ادعا را اثبات می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای منطقه هم به این نتیجه رسیده اند که از حضور زنان در امور مملکت استفاده کنند، گفت: حضور زنان در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی یکی از الزامات توسعه است و تا زمانی که این رخ ندهد، برنامه های درستی برای رفع مشکلات پنجاه درصد جمعیت کشور که زنان باشند، وضع نمی شود.

منصوری با یادآوری اینکه انتظار زنان از انقلاب این بود که الگوی تازه ای برای آنان ترسیم شود، اظهار کرد: ما قبل از انقلاب در مجلس و در دولت شاهد حضور زنان بودیم و حتی سفیر زن هم داشتیم اما حتماً زنان در زمان انقلاب این الگو را نپسندیده بودند که به صحنه انقلاب و اعتراض پای گذاشتند.

وی با بیان اینکه در برخی برنامه های توسعه کشور به زنان هم توجه شده است، تصریح کرد: اما آنچه که عملاً رخ داده است مطابق با این برنامه ریزی ها نبوده است و نتیجه اش هم همین آماری است که از مشارکت زنان در قدرت سیاسی در کشور ما منتشر می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه باوری به حضور زنان در نهادهای سیاسی اجماعی انتصابی در کشور وجود ندارد، گفت: اگر ما با رشد متناسب و مناسب و توسعه همه جانبه در کشور مواجه نبودیم به دلیل عدم حضور زنان در عرصه های مختلف بوده است.

منصوری با اشاره به مشکلات و مناقشات درباره پوشش زنان، دوچرخه سواری و موتور سواری آنان اظهار کرد: سطح مطالبات از بالاترین سطوح به مسائل دیگری کشیده شد و امروز می بینیم که چه مشکلاتی در زمینه پوشش زنان و برخورد با آنان پیش آمده که حتما راه غلطی در این زمینه از سوی حاکمیت دنبال می‌شود و باید راه دیگری را در این زمینه پیش گیرند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اراده جدی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای حضور زنان در قدرت وجود نداشته است، تصریح کرد: وقتی اینگونه برخورد می شود چطور می خواهیم زنان و دختران ما اعتماد به نفس داشته باشند؟ در شرایط فعلی اگر آقای روحانی بخواهد وزیر زن انتخاب کند فضا به شکلی است که جامعه هم از او حمایت می‌کند.

منصوری تاکید کرد: اگر زنان را در جایگاه وزارت داشته باشیم هم امیدی به جامعه تزریق می کند و هم منشاء تحولات تازه ای خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست فائزه هاشمی با تاکید بر اینکه اولویت اول ما وزیر زن است، اظهار کرد: نظر ما برای انتخاب وزیر زن، خانم فاطمه سعیدی است و معتقدیم در کنار وی، کاندیداهای دیگری هم می توانند مطرح شوند، چرا که همانطور که کاندیدای مرد برای وزارتخانه ها معمولا یک نفر نیست، دلیلی ندارد کاندیدای زن هم صرفا یک نفر باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها