کد خبر: 320674
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۰:۳۶:۰۱
| |

در دستور هفتگی مجلس قرار دارد

سوال نمایندگان از وزرای کار و علوم

مجلس شورای اسلامی این هفته علاوه بر بررسی سوالات تعدادی از نمایندگان از وزرای علوم و تعاون، رسیدگی به گزارشی در خصوص حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان را در دستور کار دارد.

سوال نمایندگان از وزرای کار و علوم
کد خبر: 320674
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۰:۳۶:۰۱

اعتمادآنلاین| جلسات علنی مجلس بعد از دو هفته تعطیلی از فردا در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل خواهد شد که جلسه روز دوشنبه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر خواهد بود.

بررسی طرح یک فوریتی الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی، طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، ایرادت شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و ایرادات شورا به طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی در دستور کار مجلس قرار دارد.

بررسی گزارش کمیسیون حقوقی درباره طرح رد یک فوریتی اصلاح ماده 1041 قانون مدنی، لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلان شهر با مشارکت بخش غیر دولتی، طرح استفساریه ماده 36 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، طرح استفساریه بند دو ماده دو قانون مالیات‌های مستقیم، طرح اصلاح ماده 133 قانون مالیات‌های مستقیم، طرح الحاق دو تبصره به بند د ماده 88 قانون برنامه توسعه، طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و سی ان جی در کشور، طرح الحاق یک تبصره به ماده 98 قانون آئین نامه داخلی مجلس و طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما از دیگر موارد کاری هفته جاری مجلس است.

همچنین مجلس بررسی طرح اصلاح بند ل ماده 28 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش، لایحه موافقت نامه بین ایران و چین درباره همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی، لایحه الحاق به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا، لایحه الحاق ایران به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فساد پذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابجایی‌ها را در دستو ر کار دارد.

رسیدگی به لوایح نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی، تصویب پروتکل‌های مربوط به اصلاح بند الف ماده 50 و ماده 56 کنوانسیون هواپیماهای کشوری بین المللی، موافقت نامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین ایران و کویت، استفساریه تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، و موافقت نامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

همچنین وزیر علوم هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات ولی دادشی نماینده آستارا و حسین مقصودی نماینده سبزوار در مجلس حاضر می‌شود. مجلس میزبان وزیر تعاون برای پاسخ به سوال احمد بیگدلی نماینده خدابنده و علی بختیار نماینده گلپایگان است.

بررسی گزارش کمیسیون آموزش درباره پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد، رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش درباره حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان، بررسی گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف نیز در دستور این هفته مجلس قرار دارد.

رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما و نوسازی سیستم‌های ناوبری هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی و گزارش این کمیسیون در خصوص تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها