کد خبر: 320368
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۱:۲۴
| |

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نحوه برخورد با پروندهای مفاسد باید شفاف باشد

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: نحوه برخورد با پروندهای مفاسد باید چنان شفاف باشد که افکار عمومی پذیرایش باشند.

نحوه برخورد با پروندهای مفاسد باید شفاف باشد
کد خبر: 320368
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۱:۲۴

اعتمادآنلاین| علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در ارتباط با دادگاه‌های مفاسد اقتصادی گفت: این دادگاه‌ها تا حدی توانستند افکار عمومی را با خود همراه کنند. با این دادگاه‌ها شفاف‌سازی حداقلی‌ای در عرصه فساد موجود صورت گرفت. باید گفت که عزمی برای برخورد با این مفاسد اقتصادی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مفسدینی که الان در در دادگاه‌ها پرونده دارند، مفسدین خورده پا نیستند به اصطلاح، بلکه کسانی هستند که از رانت نزدیکی به مسئولین و رانت قدرت استفاده کردند. این شاخصه برخورد قوه قضائیه با مجرمین را اثر بخش و مثبت می‌کند.

صوفی سپس خاطر نشان کرد: البته هنوز اعتماد مردم بازنگشته است. به چند دلیل مردم هنوز به برخورد با مفسدین اطمینان ندارند مثلاً اطمینان ندارند که این برخوردها تا پایان ادامه پیدا کند یا اگر حکمی اعلام شد آن حکم کامل اجرا شود و باز در اجرای آن حکم کانون‌های قدرت نفوذ و اثر نکنند و مجازات زندان برای مجرمین رفع و رجوع نشود.

وی ادامه داد: از این دست نگرانی‌ها در صحبت‌های مردم شنیده می‌شود که درست است مفسد اقتصادی زندانی می‌شود اما آخر سر آزاد شده و به زندگی و تجارت خود بر می‌گردد. این موضوعات در افکار عمومی فضای یاس ایجاد می‌کند، باید این فضا را مدیریت کرد؛ یعنی پروندهای مفاسد چنان شفاف باشد که افکار عمومی پذیرایش باشند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: رئیس جدید قوه قضائیه مواضعی را علیه مفاسد اعلام کرده و صحبت‌هایی از حقوق عامه کرده است، این‌ها نشان می‌دهد رئیسی هم عظمش جزم است تا با مفاسد برخورد کند.

وی یادآور شد: در این برخوردها باید عدالت رعایت شود نه اینکه عده‌ای در امان باشند و نه اینکه مثل اختلاس‌های بزرگ بانکی که شده عده‌ای فرار کنند.

صوفی در پایان گفت: به نظر می‌رسد عزم رئیسی جزم است؛ اما هنوز نتایج تصمیمات او مشخص نشده است تا ببینیم که دانه درشت‌ها و وابستگان به قدرت مجازات می‌شود یا فقط افراد درجه چندم گرفتار می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها