کد خبر: 318885
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۰۸:۲۹
| |

عباسی عضو هیات رییسه مجلس:

ایران خلاف NPT حرکتی انجام نمی دهد/ شکایت آمریکا از ایران در شورای حکام فرار رو به جلو است

عضو هیات رییسه مجلس می گوید که فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب قوانین بین المللی است و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی تواند با شکایت آمریکا از ایران همراه آنها شود.

ایران خلاف NPT حرکتی انجام نمی دهد/ شکایت آمریکا از ایران در شورای حکام فرار رو به جلو است
کد خبر: 318885
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۰۸:۲۹

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس، با اشاره به شکایت آمریکا از ایران به شورای حکام آژانس بین المللی اتمی برای گام های برجام، گفت: به هر حال آمریکا و صهیونیست ها در این رابطه با فعالیت هسته ای ایران بیکار نمی شینند و دست از شیطنت بر نمی دارند، آنها در تلاش هستند به شکلی ایران را متهم کنند، از این رو ما باید هر حرکتی که انجام می دهیم در چارچوب قوانین بین الملل و معاهده NPT باشد که هست.

ایران خلاف NPT حرکتی انجام نمی دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه ایران خلاف NPT حرکتی انجام نداده و نمی دهد، بیان داشت: تا کنون آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش های مثبتی از فعالیت هسته ای ایران ارائه داده است بنابراین نقطه تاریکی وجود ندارد که از آن بخواهند استفاده کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا به دنبال فرار رو به جلو است، می خواهد به نحوی اعلام کند که ایران به دنبال نقض پیمان بوده، به دنبال غنی سازی غیر صلح آمیز است و ایران را از این جهت متهم کند، رئیس غاصب صهیونیستی سال گذشته در سازمان ملل همین حرکت را انجام داد و ایران را متهم کرد که در حال غنی سازی اورانیوم است، ما هم اگر غنی سازی داشته ایم در چارچوب مقرراتی بوده که قوانین بین المللی تعیین کرده است.

آمریکا برای ادعای خود سندی ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس عنوان کرد: زمانی که آمریکا نقض پیمان و اروپا هم در انجام تعهدات خود تعلل کرد، ایران گفت فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را از سر می گیرد، آمریکا از این فرصت سوء استفاده می کند که به جهان القا کند ایران به دنبال گسترش فعالیت سایت های هسته ای غیر صلح آمیز است.



وی تاکید کرد: البته آمریکایی ها برای اثبات این ادعا یقینا به مشکل بر خواهند خورد، چرا که ما به دنبال غنی سازی صلح آمیز هستیم و نقطه سیاهی در فعالیت هسته ای ایران وجود ندارد.

عباسی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موارد استفاده ایران از مواد غنی شده، گفت: مواد غنی شده هسته ای را برای رادیو دارو، درمان بیماری، پزشکی هسته ای و تولید برق می خواهیم در واقع تمام این موارد صلح آمیز و منطبق بر منشور ملل متحد و مقررات سازمان ملل است.

آمریکایی ها برای اثبات این ادعا یقینا به مشکل بر خواهند خورد، چرا که ما به دنبال غنی سازی صلح آمیز هستیم و نقطه سیاهی در فعالیت هسته ای ایران وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی تواند ایران را بی دلیل متهم کند، اظهار داشت: شورای حکام نمی تواند به شکلی از روش و رفتار آمریکا حمایت کند، آمریکا به دنبال این است که حرکت هایی علیه ایران انجام دهد بنابراین باید از نظر دیپلماسی قوی تر برخورد کنیم، براساس استدلال ها از حقانیت ایران دفاع کرد و در مقابل زیاده هایی دشمنان سکوت نکرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نهایت ایران به غنی سازی ادامه می دهد و اگر اروپایی ها همکاری نکنند به کار خود در چارچوب قوانین بین المللی ادامه می دهیم، البته کاری نمی کنیم که فردا خودمان زیر سوال برویم یا از سوی مجامع بین المللی مواخذه شویم.

گفتنی است، نمایندگی دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در خصوص درخواست یک نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث در مورد آخرین گزارش مدیر کل آژانس در مورد اجرای برجام داشته است که نمایندگی ایران در آژانس این درخواست را «طنزی تلخ» خواند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها