کد خبر: 318601
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۱:۳۲:۱۴
| |

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

انگلیس نمی‌تواند به بهانه تحریم اروپا علیه دمشق نفتکش گریس 1 را توقیف کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد توقیف نفتکش حامل نفت گریس 1 بر خلاف موازین و مقررات بین المللی است.

انگلیس نمی‌تواند به بهانه تحریم اروپا علیه دمشق نفتکش گریس 1 را توقیف کند
کد خبر: 318601
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۱:۳۲:۱۴

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی حسینی، در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت خام کشورمان که به مقصد سوریه در حرکت بود، گفت: اقدام انگلستان برای جلوگیری از حرکت نفتکش کشورمان غیر مسئولانه است زیرا این کشور نمی تواند با نیت خوانی چنین اقدامی را انجام دهد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع تنگه جبل الطارق محل آبراهه های بین المللی است و باید بر اساس قوانین بین المللی نیز رفتار شود از این رو دولت انگلیس باید در این زمینه پاسخگو باشد.

توقیف نفتکش حامل نفت گریس 1 بر خلاف مقررات بین المللی است

وی با اشاره به اینکه به طور واضح می توان دریافت که توقیف نفتکش گریس 1 بر خلاف موازین و مقررات بین المللی است، ادامه داد: در این بین باید یادآور شد انگلیسی ها بر اساس درخواست آمریکایی ها اقدام مذکور را انجام داده اند که امری قابل تامل است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در واقع آمریکایی ها در مواجه با برجام نتوانسته اند به اهدافشان برسند لذا تلاش می کنند از طریق قوه قهریه اهدافشان را دنبال کنند.

انگلیسی ها نمی توانند به بهانه تحریم های اروپا بروی اقدام غیرقانونی خود سرپوش بگذارند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد طرح مسئله اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه و توقیف نفتکش گریس 1 نمی تواند به یکدیگر ارتباطی داشته باشد و در واقع انگلیسی ها نمی توانند به این بهانه سرپوش بروی اقدام غیرقانونی خود بگذارند.

جوزپ بورل، وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به توقیف این کشتی گفته بود که نفتکش ایرانی در خارج از قلمرو دریایی جبل الطارق و به درخواست آمریکا توقیف شده است.

دولت جبل الطارق نیز در واکنش به این اتهام گفته است که هیچ درخواست سیاسی از هیچ دولتی برای توقیف این نفتکش دریافت نکرده است.

همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا با ابراز خشنودی از توقیف نفتکش ایرانی، مدعی شد که آمریکا و شرکای او اجازه نمی‌دهند که ایران به تجارت نامشروع خود با سوریه ادامه دهد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها