کد خبر: 317767
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۱:۴۸:۰۰
| |

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:

قصد صداوسیما این بوده که بگویند فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد/ نرخ ارز باید کاهش یابد/ روند کاهش قیمت 100 کالای اساسی ادامه دارد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: قیمت 100 قلم کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.

قصد صداوسیما این بوده که بگویند فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد/ نرخ ارز باید کاهش یابد/ روند کاهش قیمت 100 کالای اساسی ادامه دارد
کد خبر: 317767
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد روند کاهش قیمت ارز گفت: دولت از ابتدا معتقد بود که قیمت ارز حباب دارد و قیمت واقعی ارز بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی است.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد التهابات زیادی در بازار بودیم که قیمت ارز تحت تأثیر این التهابات و القای یاس و ناامیدی از خارج از کشور به داخل افزایش یافت. در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و مردم فهمیده اند دولت مسلط است و می‌تواند کشور را اداره کند. این اطمینان داخلی موجب ایجاد آرامش در بازار ارز شده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم قیمت فعلی ارز هنوز هم بالا است، گفت: قیمت ارز باید کاهش یابد، دولت هم تلاش می‌کند اما دخالت مستقیم نخواهیم کرد. وقتی عرضه و تقاضا مدیریت شود و آرامش در جامعه ایجاد شود، قیمت ارز کاهش می‌یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: علاوه بر این، قیمت 100 قلم کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.

واعظی در خصوص حذف لبنیات از سفره‌های مردم به دلیل افزایش قیمت گفت: لبنیات باید سر سفره مردم باشد. گزارش‌هایی دریافت کردیم که این موضوع را تائید می‌کند. تذکرات لازم به وزیر جهاد کشاورزی داده شده تا قیمت لبنیات کنترل شود.

وی در مورد سریال گاندو و نمایش مسیر دورزدن تحریم‌ها گفت: صدا و سیما و دو روزنامه و سایت این موضوع را منتشر کرده اند که به نقل از مقاله‌ای در روزنامه‌های خارجی بوده است. من با آقای علی عسگری صحبت کردم، قصدشان این بوده که بگویند ایران اجازه نمی‌دهد فروش نفت به صفر برسد.

واعظی اظهارداشت: نباید به نوعی حرف بزنیم که اطلاعاتمان را در اختیار دشمنان قرار دهیم.

وی در مورد سفر رئیس جمهور به سازمان ملل نیز گفت: معاونت سیاسی در حال بررسی این موضوع است، وزارت خارجه نیز این موضوع را بررسی می‌کند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر دادستانی مبنی بر اینکه اینستکس فرزند معلول برجام است، گفت: هر کس باید در چارچوب تخصص خودش صحبت کند و به موضوعاتی که بر آنها اشراف دارد، بپردازد.

وی اظهار کرد: اینستکس یک روش کار است و زمانی که این روش را بررسی می‌کنیم، درمی‌یابیم که می‌تواند کاملاً عملیاتی شود و نسبت دادن صفات مختلف و تفسیرهای گوناگون از آن درست نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به اصل موضوع پرداخته شود، افزود: اصل موضوع این است که باید در اینستکس پول وارد شود تا معامله انجام گیرد. ما باید بتوانیم نفت بفروشیم و پول این نفت وارد ساز و کار اینستکس شود تا با آن پول خریدهای مورد نیاز خود را انجام دهیم.

واعظی با بیان اینکه سیاست دولت فراهم شدن امکان فروش نفت از طریق اینستکس است، خاطرنشان کرد: به همین جهت ما به اروپایی‌ها گفته‌ایم که تا جایی که شما به برجام متعهد باشید، جمهوری اسلامی ایران نیز به آن متعهد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها