کد خبر: 317224
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۴:۲۶:۱۸
| |

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌های آمریکا نشان از ضعف آنها است

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم‌های آمریکایی‌ها نشان از اوج ضعف و کینه آنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

تحریم‌های آمریکا نشان از ضعف آنها است
کد خبر: 317224
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۴:۲۶:۱۸

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این اقدامات اوج ضعف آمریکایی ها را نشان می دهد چرا که آنها به خوبی می دانند ساختار ایران چگونه است و از جایگاه بالای رهبر معظم انقلاب در ایران آگاه هستند.

وی یادآور شد: البته این گونه تحریم ها هیچ تاثیری بر دولتمردان ایرانی ندارد و می دانند آنها در خارج از کشور حساب های بانکی ندارند بنابراین این تحرکات بیشتر سیاسی و نشان دهنده اوج کینه آنها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی با دقت بسیار بالا را یک شاهکار عنوان کرد و گفت: این اتفاق ضربه محکمی به آنها وارد کرد که اصلاً آنها فکر نمی کردند و نتوانستند عکس العمل متقابلی انجام دهند و در محاسبات آنها جایی نداشت، بنابراین دست به این گونه کارهای بی هدف می زنند مانند بچه ای که به این طرف و آن طرف تیر می اندازد.

بروجردی درباره هدف آمریکایی ها از طرح معامله قرن نیز گفت: ترامپ از دوران انتخابات سریعاً اعلام کرده بود که ما کشورهای عربی را می دوشیم چرا که آنها می دانند ثروت کشورهای کوچک و کم جمعیت خلیج فارس ثروت خیلی هنگفتی است و چون به لحاظ امنیتی ضعیف و تاثیرپذیر هستند آنها را می ترسانند، پایگاه می گیرند و سلاح می فروشند.

وی افزود: کارخانه های تسلیحاتی سازی آمریکا مدیون خریدهای دهها میلیارد دلاری عربستان و کشورهای منطقه هستند بنابراین سیاست آنها در واقع سیاستی است که همیشه اعمال شده است و در دوران ترامپ خیلی پُررنگ تر است یعنی اینکه آنها بدنبال اهداف اقتصادی خود هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها