کد خبر: 314393
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۱:۰۲:۱۷
| |

محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم حرکت سفراء به سمت جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج‌نشین

محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: سفارتخانه های کشورمان باید به سمت جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج‌نشین حرکت کنند و زمینه ورود تضمین شده سرمایه این افراد به کشور را فراهم کنند.

لزوم حرکت سفراء به سمت جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج‌نشین
کد خبر: 314393
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۱:۰۲:۱۷

اعتمادآنلاین| محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات وزارت امور خارجه در حوزه اجرای دیپلماسی اقتصادی، گفت: وزارت امور خارجه حدود یک سال است که معاونت اقتصادی را راه اندازی کرده از این رو به دلیل نوپا بودن نمی توان به درستی میزان اثربخشی و عملکرد را در شرایط کنونی سنجید.

تمام سفارتخانه های ایران در خارج از کشور باید به فعالیت در حوزه دیپلماسی اقتصادی بپردازند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس عزم و تحول ایجاد شده در حوزه دیپلماسی، تمام سفارتخانه های ایران در خارج از کشور باید به فعالیت در حوزه دیپلماسی اقتصادی بپردازند.

هم اکنون سفراء کشورمان در حال تلاش هستند از طریق رایزنی با هموطنان سرمایه گذار کشور، زمینه ورود سرمایه این افراد در میهن اسلامی را فراهم کنند.


وی با اشاره به اینکه طبق سیاست های پیش بینی شده برای حوزه دیپلماسی اقتصادی، سفارتخانه های کشورمان باید به سمت جذب سرمایه گذاران ایرانی خارج نشین حرکت کنند، ادامه داد: در واقع هم اکنون سفراء کشورمان در حال تلاش هستند از طریق رایزنی با هموطنان سرمایه گذار کشور، زمینه ورود سرمایه این افراد در میهن اسلامی را فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور نیاز به هم افزایی در بین دستگاه های داخلی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که ایران در شرایط جنگ اقتصادی با آمریکایی ها به سر می برد لذا می توان با بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی زمینه خنثی سازی تحریم ها و تهدیدها را ایجاد کنیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها