کد خبر: 312630
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

علیرضا زاکانی: 

برخی حس ماجراجویی خود را به نام عدالت خواهی می‌گذارند+ ویدئو

علیرضا زاکانی در بخش نسل دیروز برنامه «نسل امروز» که روز جمعه 24 خردادماه با موضوع «عدالت خواهی، شعار یا واقعیت» به روی آنتن رفت، حضور یافت و عنوان کرد: برخی حس ماجراجویی خودرابه نام عدالت خواهی می‌گذارند.

حجم ویدیو: 6.84M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 312630
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا زاکانی درباره تفاوت فضای دانشگاهی امروز نسبت به سال های گذشته گفت: اگر به موضوع عدالت دقت نشود و در مسیر تحقق آن تعریف درستی نداشته باشیم محصول آن بی عدالتی می شود اما به اسم عدالت از آن یاد می‌کنیم.


زاکانی ادامه داد: باید مبنای درست عدالت مشخص شود و به صورت جامع به موضوع پرداخته شود. باید به جمیع ارزش ها و به عدالت در میان تمامی ارزش ها توجه ویژه‌ای شود.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) درباره عدالت می فرمایند نشاندن هر چیزی در جای خودش امکانی را به ما می دهد که درباره خودمان دچار افراط و تفریط و در مورد دیگران نیز دچار بی عدالتی نشویم.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اجرای عدالت تا کجا باید دنبال شود که مسیر دچار انحراف نشود؟ گفت: اگر مسیر تحقق عدالت مبتنی بر علم و دانش دقیق باشد و دچار خشکی و ظاهرنگری صرف نشود، هرگز دچار سرخوردگی نخواهد شد و این مسیر انتها نخواهد داشت.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه سره یا ناسره را در حوزه عدالت خواهی تشخیص داده شود ؟ بیان کرد: اگر دقت ها مبنایی باشد و آبروی افراد رعایت شود و قبل از اجرای عدالت و آبروبری باید دقت کنند این اقدام در مسیر دیگری قابل پیگیری هست و یا خیر. در واقع اطمینان از صحت موضوعات اهمیت دارد.


زاکانی گفت: برخی ها حس ماجراجویی دارند و به اسم عدالت خواهی کار های شان را تمام می کنند و این بسیار مذموم است. در واقع کاستی‌های خودشان را با خنج کشیدن روی صورت مردم جبران نی کنند.


وی ادامه داد: ممکن است عدالت و آزادی برای برخی ها دوکان باشد. در حقیقت خودشان در زمان مسئولیت شان دیکتاتور بودند و الان ترویج آزادی و عدالت خواهی می کنند.


زاکانی تاکید کرد: در حال حاضر نباید آزادی خواهی، استقلال طلبی و عدالت خواهی را سرکوب کرد. اینها ویژگی های ممتازی هستند که در کنار هم معنا پیدا می کنند و جامعه از آن منتفع می شود.


وی افزود:وقتی صحبت از عدالت می شود یعنی هر کسی به اقتضای شرایط خود باید فرصت کسب کند و همه باید در پایه ای از فرصت های برابر قرار گیرند.


زاکانی گفت:در مسیر فرصت های برابر ممکن است فردی اقتضائات و توان بیشتری داشته باشد از این رو باید میدان برای رشد و بروز آن ویژگی های خاص فراهم شود که این را عدالت می گویند.


وی در پایان با اشاره به اینکه باید هر فرد به اندازه توان خود حرکت کند، گفت :رهبر معظم انقلاب در پیام شان به جنبش دانشجویی در آبان سال 81 عدالت را به عنوان بزرگترین آرمان جوانان نام می برند و مصادیق آن را نیز ذکر می کنند و اینکه جوانان تا کجا باید معترض و مطالبه گر عدالت باشند.

برنامه نسل امروز باموضوعات فرهنگی اجتماعی جمعه ها 10.30صبح به سردبیری امیرابراهیم رسولی ازشبکه 5پخش میشود.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها