کد خبر: 310572
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۸:۴۴:۱۴
| |

پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نباید امام را قاب کنیم و روی طاقچه بگذاریم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی در داخل امام (ره) را آنچنان در جایگاه بلند و دست نیافتنی قرار داده‌اند که گویا امام نمی‌تواند الگوی جامعه باشد در حالی که به نظر بنده نباید امام را قاب کنیم و روی طاقچه بگذاریم.

نباید امام را قاب کنیم و روی طاقچه بگذاریم
کد خبر: 310572
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۸:۴۴:۱۴

اعتمادآنلاین| نصرالله پژمانفر با اشاره به مهمترین توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: مهمترین موضوعی که مورد تاکید و توصیه امام (ره) بود اهمیت «استقلال طلبی» بود که به گفتمان انقلاب مبدل شد.

وی ادامه داد: در دنیای پر پیچ و خم کنونی باید موضوع استقلال را جدی‌تر از گذشته بگیریم چرا که با تکیه بر استقلال داخلی طعم توسعه پایدار و رفاه عمومی را چشید. اینکه برخی تصور می‌کنند برای رسیدن به توسعه و رفاه باید در ریل قدرت‌های جهانی قرار داشته باشند، کاملا غلط است.

نماینده مردم مشهد در مجلس مقاومت در جریان استکبار را دومین توصیه امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: مقاومت در برابر جریان استکبار یکی از مهمترین رفتارهای امام خمینی (ره) بود که در طول عمر شریف‌شان به آن پایبند بودند و همیشه مقامات کشور و مردم را به مقاومت در برابر زورگویان و جهانخواران توصیه می‌کردند. ایشان سر سوزنی در برابر دشمنان و زورگویان کوتاهی نکردند و همانطور که تاکید کردند هیچ ترسی از هیچ قدرتی جز خداوند تبارک و تعالی نداشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توصیه به وحدت را دیگر توصیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: ایشان همواره به مسؤولان و مردم تاکید داشتند که با وحدت می‌توان موضوعات کشور را پیش برد. امام باور داشتند اسلام تنها راه نجات از بن‌بستها چه در مسائل داخلی و چه در جهان اسلام است.

پژمانفر در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از به فراموشی سپردن دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و یا تحریف این دیدگاه‌ها سود می برند، این طور ابراز عقیده کرد: برخی در داخل امام (ره) را آنچنان در جایگاه بلند و دست نیافتنی قرار داده‌اند که گویا امام نمی‌تواند الگوی جامعه باشد در حالی که به نظر بنده نباید امام را قاب کنیم و روی طاقچه بگذاریم. امام شخصیتی بودند که با مردم زندگی کردند و مشکلات آنان را به خوبی درک می‌کردند و در عمق دل، جان و ذهن آنان حضور جدی داشتند و باید این حضور پررنگ شود. نتیجه بی‌توجهی به این مسئله این می‌شود که امام به عنوان جریان نقش‌آفرین در جامعه به حساب نیاید. در این مسئله علاوه بر عوامل خارجی، جریان‌های ثروت و قدرت بسته به منافع‌شان به این موضوع دامن می‌زنند. جریان قدرت برای به حداکثر رساندن منافع از بسترها و زمینه‌های قدرت سوء می‌کند و تلاش جریان ثروت نیز همواره این بوده است که اجازه ندهد ساده‌زیستی امام در جامعه نمود و الگوی مردم باشد.

وی ادامه داد: ساده‌زیستی امام، تحریف شد. این مسئله در زیورآلات و هزینه‌های سرسام‌آوری که در حرم ایشان انجام گرفت نمود دارد. هیچ ساده‌زیستی و سادگی در حرم ایشان دیده نمی‌شود. اگرچه ممکن است گفته شود مردم چنین چیزی خواسته‌اند اما امام (ره) در این قبیل امور بی‌مسامحه حتی با نزدیکانشان برخورد می‌کردند. بازخوانی صحیفه نور در همه بخش‌ها اقدامی ضروی است که به عقیده بنده باید توسط مسؤولان، شاگردان و یاران امام انجام شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پاسخ به این پرسش که احیاء و ترویج دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) بر عهده چه کسانی است و سکوت این افراد چه خطراتی به دنبال خواهد داشت، گفت: به نظر بنده همه دستگاه‌ها در این زمینه مسؤولیت دارند و بی‌توجهی آنها خسران جدی در پی خواهد داشت. وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، همه دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما در انتقال اندیشه و دیدگاه‌های امام وظیفه دارند علاوه بر آنها دستگاه‌های اجرایی نیز در انتقال روش و منش امام در نحوه اداره حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از طریق اصلاح شیوه مدیریت‌ها به منصه ظهور برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها