کد خبر: 310101
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

روحانی در تماس تلفنی با امیر قطر؛

ایران تمایلی به درگیری با دیگر کشورها ندارد

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با امیر قطر گفت: ایران به دنبال تقویت امنیت در منطقه است و تمایلی به درگیری با دیگر کشورها ندارد.

ایران تمایلی به درگیری با دیگر کشورها ندارد
کد خبر: 310101
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با تبریک متقابل عید سعید فطر، با بیان اینکه دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت قطر هستند، گفت: مسایل و مشکلات منطقه راه‌حل نظامی ندارد و ما معتقدیم تهدید، فشار، محاصره و تحریم اقتصادی، مسیر غلطی در روابط دولت‌ها است.

رئیس جمهور همچنین از مواضع دولت قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب استقبال کرد و گفت: مواضع دولت قطر در این دو نشست برگرفته از سیاست حسن هم‌جواری و در راستای کاهش تنش بود و بی‌تردید هر گونه اجلاسی، اگر کشورهای منطقه را به یکدیگر نزدیک‌تر نکند، بی‌تاثیر و غیرسازنده و حتی مضر خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه معتقدیم راهی باید انتخاب شود که به نفع ملت‌های منطقه باشد و نباید تحت تاثیر قدرت‌های بیگانه قرار گرفت، گفت: آنچه در منطقه شاهدیم بین عربستان و امارات با یمن و قطر و روابط نادرستی که با ایران دارند، در مجموع به زیان کل منطقه خواهد بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مواضع ایران در زمان اشغال کویت توسط صدام، حمله عربستان و امارات به یمن و محاصره دولت قطر این موضوع را ثابت می کند که ایران با جنگ، فشار و تحریم در این منطقه مخالف است.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و دولت و ملت ایران بیان کرد: دیدگاه های تهران و دوحه در بسیاری مسایل منطقه‌ای نزدیک است و تماس‌های مستمری بین دو کشور در جریان است که این بسیار سازنده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد: ما معتقدیم که گفت‌وگو تنها راه کاهش تنش‌ها است و از ابتکار امیر کویت برای کاستن از تنش ها در منطقه حمایت می کنیم.

او روابط ایران و قطر را روابطی تاریخی دانست و با قدردانی از مواضع تهران در قبال محاصره قطر و اینکه هرگز مواضع سازنده شما را فراموش نمی‌کنیم، تاکید کرد: قطر خواهان توسعه روابط با ایران در همه عرصه‌ها است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها