کد خبر: 309084
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره):

هر فردی به هر شکل اختلاف‌افکنی کند، دشمن امام (ره) است/ عده‌ای برای جبران ضعف خود،‌ می‌گویند جنگ زود تمام نمی‌شد بهتر بود

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: هیچ‌چیز مانند وحدت و هم‌افزایی جامعه نزد امام مورد تاکید نبود و هیچ‌چیز به اندازه اختلاف،امام را آزرده نمی‌کرد؛ پس هر فردی به هرشکل، اختلاف‌افکنی کند دشمن امام است.

هر فردی به هر شکل اختلاف‌افکنی کند، دشمن امام (ره) است/ عده‌ای برای جبران ضعف خود،‌ می‌گویند جنگ زود تمام نمی‌شد بهتر بود
کد خبر: 309084
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) طی سخنانی در نشست رسانه‌ای ستاد بزرگداشت امام راحل که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه برای انقلاب ما طبیعی است اگر روزی جنگ یا تحریمی پیش بیاید یک عده متزلزل شوند و بگویند توان مقابله نداریم، بیان کرد: این واقعیت تاریخی در طول تاریخ بشر وجود داشته است. اما یک عده برای آنکه ضعف‌های خود را جبران کنند می‌آیند و می‌گویند اگر وارد جنگ نمی‌شدیم یا جنگ را زود تمام نمی‌کردیم، بهتر بود.

وی با تاکید بر اینکه اولین مسئله‌ای که امام بر آن توجه داشت، خودباوری بود، گفت: اگر جامعه را به خودباوری برسانیم از هیچ قدرت و کشوری دست کم نداریم، به‌ویژه که هیچ‌چیز مانند وحدت و هم‌افزایی جامعه نزد امام راحل مورد تاکید نبود و هیچ‌ چیز به اندازه اختلاف به هرشکل و از ناحیه هر کسی، امام را آزرده نمی‌کرد. پس هر فردی به هرشکل، اختلاف‌افکنی کند دشمن امام است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) افزود: مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم، علم و آگاهی است. بعضی تلاش می‌کنند بگویند تصمیمات امام راحل در مقاطعی احساساتی بوده است. به ‌عنوان نمونه می‌بینیم که یک‌باره نامه‌ای از امام (ره) را زیر سوال می‌برند یا می‌گویند در جنگ تصمیمات احساسی گرفته‌ایم؛ به این معنا که هر ضرری که متوجه کشور شده باشد ضرر احساسی بوده است، اما آنانی که با امام راحل آشنایی دارند، می‌دانند که ایشان برای کوچکترین تصمیم‌ها تا کلان‌ترین‌شان، پاسخ خود را نزد خدا آماده کرده بود.

انصاری با بیان اینکه یکی از قدرت‌های امام راحل نترسیدن از دشمن بود، اظهار کرد: امام (ره) اجازه نمی‌داد غیر از واقعیت قدرت‌های بزرگ، چیز دیگری در ذهن جامعه شکل گیرد. امام راحل در مورد شاه عاقلانه فکر و عمل می‌کرد اما به گونه‌ای حرف نمی‌زد که دیگران بگویند شاه و نزدیکانش قدرت بسیاری دارند. آخرین نیرویی که امام از آن نیرو می‌گرفت نیز نصرت الهی بود. به شکلی که ایشان هیچ‌وقت نمی‌گفت من انقلاب را به پیروزی رساندم بلکه درباره انقلاب، جنگ و پیروزی خرمشهر می‌گفت همه کار را خدا انجام داد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) در تشریح جزییات مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: ما احتمال می‌دادیم که روز 14 خرداد مصادف با عید فطر شود و برای حضور رهبر برای اقامه نماز و سخنرانی نیاز به تصمیم‌گیری‌های مهم داشتیم که از این جهت به رهبری نامه‌ای زدیم و ایشان فرمودند که مراسم سالگرد ارتحال امام نباید تحت‌تاثیر هیچ مراسم دیگری قرار بگیرد و باید در زمان و مکان خود با قوت برگزار شود.

انصاری افزود: مراسم 14 خرداد با حضور مسئولان، مردم و خانواده‌های شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین ما در تهران 350 هزار نفر جمعیت متمرکز داریم که با توجه به وسیله‌های آماده شده، در مراسم شرکت می‌کنند که وظیفه هماهنگی این تعداد جمعیت با قرارگاه شهید فهمیده و سازمان بسیج است.

وی با اعلام اینکه سیدحسن خمینی امسال نیز در مراسم بزرگداشت امام سخنرانی نمی‌کند، اظهار کرد: با تاکید بر گفته‌های حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی قرار شد در زمینه تبلیغات کارها را به صورت فشرده انجام دهیم، برنامه‌های گذشته را کمتر اجرا و به حداقل اکتفا کنیم و بنابراین یادگار امام به خاطر مراعات حال مردم، امسال هم سخنران مراسم سالگرد ارتحال امام نیست.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه امسال ما به صورت مستقیم میهمان خارجی دعوت نکردیم، گفت: در عین حال طلاب خارجی و شخصیت‌های خارجی مقیم کشور در مراسم 14خرداد شرکت خواهند کرد و امسال هم سخنان رهبری در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) می‌تواند چراغی برای هدایت مردم و پیمودن راه شهدا باشد که در همین زمینه بیش از 50 خبرنگار خارجی از کشورهای ژاپن، عراق، اسپانیا، فلسطین، لبنان و همچنین بیش از 300 خبرنگار داخلی مراسم 14 خرداد را پوشش می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها