کد خبر: 308850
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۶:۳۳:۵۴
| |

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:

روز قدس و مراسم آن اسراییل را به ذلت رسانده است

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: برخی می‌گویند 40 سال روز قدس تظاهرات می‌کنید و مرگ بر اسرائیل می‌گوئید، چه شد؟ عزیزان همین شعارها و همین روز قدس و مراسمش است که در همین شکلش اسرائیل را به این ذلت رسانده است.

روز قدس و مراسم آن اسراییل را به ذلت رسانده است
کد خبر: 308850
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۶:۳۳:۵۴

اعتمادآنلاین| سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با ابراز تاسف از شهادت مظلومانه یک روحانی متعهد انقلابی(امام جمعه کازرون) بیان کرد: ایشان به صورت مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند؛ از فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند شما برادران و خواهران در راهپیمایی امروز روز قدس تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال این قدم‌ها را بر صراط نلرزاند. مهمترین بخش‌های صحبت‌های امام جمعه مشهد را بخوانید؛

*عده‌ای عناصر ضعیف الایمان و یا ناآگاه زمزمه می‌کنند که با این گرفتاری‌های شدید داخل کشور چرا مسائل یک کشور دیگر مطرح می‌کنیم و آن را مورد توجه قرار می‌دهیم؟ چرا قدرت‌های شیطانی دنیا را علیه خود با این کار تحریک می‌کنیم،؟ این یک زمزمه مسموم است؛ مسئله قدس مسئله کشور دیگر نیست؛ مسئله یک جریان دیگر و مردم دیگر نیست؛ مسئله قدس، مسئله ماست؛ اصلا جریان اسرائیل و این مظالم نابکارانه‌ای که بر مردم فلسطین وارد می‌کند و این تهاجم استکبار جهانی بر مردم فلسطین همه بخاطر قدس و مسجدالاقصی است.

*سرنوشت کعبه به ما مربوط است و اگر حادثه‌ای متوجه آن شد باید بپا خیزیم؛ مسجدالاقصی هم معبد ما است.

*از مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم یکی بخاطر اینکه خدا در قرآن سرزمین فلسطین را وابسته به قدس معرفی می‌کند؛ مسجدالاقصی دارای برکت است و خود این سرزمین از نظر قرآن مقدس است؛ دوم اینکه مردم فلسطین صف مقدم جبهه هستند و جلوی جبهه هستند و با مهاجمان قدس می‌جنگند و ضربه می‌بینند.

*امام نفرمودند روز فلسطین بلکه فرمودند روز قدس؛ زیرا قدس برای ما مهم است.

*برخی می‌گویند 40 سال روز قدس تظاهرات می‌کنید و مرگ بر اسرائیل می‌گوئید. چه شد؟ مگر با شعار می‌توان به جنگ دشمن رفت و آنها هم غزه را تخریب و بر سر مردم آتش بریزند؟ ما فقط در مقابل شعار بدهیم؟ عزیزان همین شعارها و همین روز قدس و مراسمش است که در همین شکلش اسرائیل را به این ذلت رسانده است.

*روزی که امام فرمان نامگذاری روز قدس را دادند روزی بود که تمام جنوب لبنان در تصرف اسرائیل بود و تا جنوب بیروت آمده بود و بخشی از پایتخت لبنان را نیز گرفته بود؛ در این مدت روز قدس ادامه داشت و آن اسرائیل امروز، حزب الله لبنان از منطقه اخراجش کرده و برای اسرائیل یک کابوس مرگ است و به اندازه یک عامل مرگ، اسرائیل از حزب الله لبنان می‌ترسد. آن روز حداکثر دو بچه فلسطینی دو سنگ می‌زدند الان در کمتر از 24 ساعت چندصد موشک فلسطین اسرائیل را بدبخت و مستاصل کرد و اعلام آتش بس داد و امروز به این قدرت رسیده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها