گزارش «اعتمادآنلاین» از برگزاری روز جهانی قدس:

مراسم روز جهانی قدس در سراسر کشور برگزار شد/ روحانی: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل می‌شود/ ناطق نوری: براساس مکتب‌مان هیچ‌گاه حمله کننده نیستیم

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور مردم و مسئولان در تهران و شهرهای سراسر کشور برگزار شد.

مراسم روز جهانی قدس در سراسر کشور برگزار شد/ روحانی: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل می‌شود/ ناطق نوری: براساس مکتب‌مان هیچ‌گاه حمله کننده نیستیم
کد خبر: 308653
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از 950 شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود، که بیش از 4000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که 250 نفر آنها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار محوری روز جهانی قدس سال 98 را «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام کرد و گفت: به یاری خداوند روز جمعه بار دیگر شاهد شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی - سعودی برابر عزم و اراده امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف خواهیم بود و عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی خواهیم دید.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها و در بالاترین سطح اعلام کرده آنچه که می‌تواند روی آرامش را به منطقه بازگرداند به رسمیت شناختن حق مردم مظلوم فلسطین است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد آغاز راهپیمایی‌های قدس دو نکته را به عنوان دستاوردها و پیامدهای این اتفاق در خود دارد. نخست اینکه ملت فلسطین در طول 70 سالی که از اشغال این سرزمین مقدس می‌گذرد همواره تلاش کردند به حقوق خودشان دست یابند و زندگی را در سرزمین مادری‌شان تداوم بخشند. در این راه شهدای زیادی را هم تقدیم کردند و برای زنده نگهداشتن آرمان فلسطین نیز تلاش کردند اما شاید ماندگارترین، تاثیرگذارترین و پرثمرترین نامگذاری در حمایت از فلسطین صورت گرفته همان مسئله راهپیمایی روز قدس باشد.

حضور توریست‌های خارجی در حمایت از مردم فلسطین

جمعی از توریست‌های خارجی با حضور در میدان فردوسی تهران به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوستند. بر اساس این گزارش این توریست‌ها با خانواده‌های خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت و سیل زدگان

در حاشیه راهپیمایی روز قدس کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت و مردم مناطق سیل زده جمع‌آوری شد. مردم تهران همزمان با سراسر کشور از دقایقی قبل با حضور در خیابان‌های تهران به حمایت از مردم مظلوم فلسطین آمدند.

در حاشیه این راهپیمایی با استقرار پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم مناطق سیل زده و همچنین کمک به جبهه مقاومت کمک‌های نقدی دریافت می‌شد.



حضور معاون اول رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس


اسحاق جهانگیری به صف راهپیمایان روز قدس پیوست. جهانگیری معاون اول رئیس جمهور لحظاتی پیش از محدوده پل کالج به صف راهپیمایان روز قدس پیوست.

وزیر فرهنگ: ایران 40 سال است که همبستگی خود را با آرمان فلسطین مطرح می‌کند

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روز قدس یکی از نمادهای اساسی انسجام اجتماعی مردم ایران بوده و مردم ایران 40 سال است که همبستگی خود را با آرمان فلسطین مطرح می‌کند.

به گزارش ایسنا، صالحی در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به اینکه روز قدس در ایران یکی از نمادهای اساسی انسجام اجتماعی است، اظهار کرد: جامعه ایران با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها به صورت منسجم در مقابل تهدیدها ایستاده و از آرمان قدس دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس پاسخی به توطئه‌های آمریکا و غرب و توطئه‌های عبری عربی در منطقه علیه کشورمان است. همچنین روز قدس پاسخ مناسبی است برای تهدیدهای آمریکا و ترامپ علیه کشور ما.

صالحی با اشاره به اینکه ایران 40 سال است که همبستگی خود را با آرمان فلسطین در روز قدس مطرح می‌کند خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که از سال گذشته رخ داده است مثل انتقال سفارت آمریکا به قدس، راهپیمایی روز قدس اهمیت ویژه‌ای دارد.

وظیفه ملت‌های مسلمان حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

سردار کیوان ظهیری (رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ) در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) بیان کرد: امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند و مردم عزیز کشور جمهوری اسلامی ایران پیام حضرت امام را لبیک گفته و هر سال پرشورتر در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به عنوان پلیس وظیفه داریم امنیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را تامین کنیم و این امنیت در حال حاضر در حال اجراست و پلیس در حال آماده‌باش صد درصد بوده است. پلیس پیشگیری پایتخت نیز از شب گذشته در حال آماده‌باش بوده و امنیت تمام مسیرهای راهپیمایی را به طور کامل برقرار کرده است و اجرای این امنیت تا پیان مراسم ادامه دارد.

سردار ظهیری گفت: ماموران پلیس پیشگیری به صورت محسوس، نامحسوس، خودرویی و موتوری در تمام مسیرهای راهپیمایی دوشادوش سایر پلیس‌های تخصصی حضور دارند و این حضور تا پایان نماز جمعه ادامه دارد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور مردم سال به سال بیشتر می‌شود و وظیفه ملت‌های مسلمان است که از مردم مظلوم فلسظین حمایت کنند.

روحانی به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست


رئیس جمهور دقایقی پیش به خیل عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست و همراه با آنان ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین سرداد. حسن روحانی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت و همراه با مردم روزه دار، حمایت از مظلومان تاریخ بویژه مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر ظالمان را به رخ جهانیان کشید.

حسن روحانی - روز قدس

حضور رئیس مجلس در راهپیمایی روز قدس

علی لاریجانی به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست. رییس مجلس شورای اسلامی از محدوده میدان فردوسی به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست. لاریجانی سخنران مراسم روز قدس است و قرار است تا دقایقی دیگر سخنرانی کند.

حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی روز قدس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی روز قدس حضور یافت. حسینعلی امیری در اولین ساعات راهپیمایی روز قدس با پیوستن به خیل راهپیمایان در این مراسم حضور یافت.

ظریف در راهپیمایی روز قدس حاضر شد

وزیر امور خارجه کشورمان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه دیگر اقشار مردم تهران در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

محمدجواد ظریف - روز قدس

مطهری: با مقاومت مردم فلسطین، معامله قرن به نتیجه مطلوب نمی‌رسد


علی مطهری، نماینده تهران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: معامله قرن به دنبال فراموشی آرمان فلسطین است و می خواهد این مساله را تمام شده تلقی کند و ایران را در منطقه به جای اسرائیل قرار دهد و اعراب را در مقابل ایران قرار دهد اما این هدف محقق نخواهد شد.

وی افزود: با مقاومت مردم فلسطین و گروه جهاد اسلامی و حزب الله لبنان و کمک های ایران و با آگاهی که مردم منطقه دارند آنها به نتیجه مطلوب خود نخواهند رسید.

جهانگیری: معامله قرن شکست می‌خورد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به اینکه امام بزرگوار ما راهبرد بسیار مهمی برای مردم فلسطین ترسیم کردند اظهار کرد: آن راهبرد این است که مردم برای حمایت از فلسطین در صحنه باشند. این راهبرد با این پیش فرض است که اگر در مواقعی دولت‌های مرتجع وابسته به غرب از آرمان‌های فلسطین حمایت نکردند باز هم مردم در صحنه باشند و از مردم فلسطین حمایت کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا اکنون معامله قرن را اعلام کرده با این انگیزه که تمامی حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شود اما با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس می‌توان پیش بینی کرد که این معامله به شکست کشیده شده و برای سران عرب حتماً روسیاهی تاریخی خواهد ماند.

جهانگیری با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: مردم ایران همیشه وقت شناس بوده‌اند و حساسیت‌ها را درک می‌کنند اکنون کشور در شرایط حساسی قرار دارد و دشمن از سویی چنگ و دندان نشان می‌دهد و از سویی دیگر از مذاکره حرف می‌زند. حضور امسال مردم در راهپیمایی روز قدس گره گشایی جدی از کشور ما و فلسطین خواهد شد.

حضور آملی لاریجانی در راهپیمایی روز قدس

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام لحظاتی پیش به صف راهپیمایان روز قدس پیوست.

سردار فدوی: ان شاءالله در قدس نماز می‌خوانیم

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: آینده فلسطین، آینده ای بسیار روشن است. سردار فدوی با حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: مردم فلسطین حرف حق را می زنند و علیه حق بر باطل تظاهرات می‌کنند و مشخص است که این ملت هر روز اوج می گیرد.


وی افزود: آینده فلسطین، آینده ای بسیار روشن است، ان شاءالله ظلم صهیونیست ها و آمریکایی ها از بین می رود و مردم فلسطین به عنوان کشوری که قدمت چندین هزار ساله دارند در سرزمین و جایگاه خودشان قرار می‌گیرند و ان شاءالله همه ما در قدس نماز می‌خوانیم.

روحانی :معامله قرن به نتیجه نمی رسد

حسن روحانی، رییس‌جمهوری که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت، با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه های جدیدی علیه قدس طراحی کرده اند که البته به نتیجه نرسیده است ، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین المللی از آن حمایت نکرد.

روحانی تاکید کرد: بی تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس جمهور اظهارداشت: ملت ایران 40 سال است که به خیابانها آمده و علیه استکبار و صهیونیست ها شعار می دهند و ملت فلسطین نیز 71 سال است که در برابر استکبار و صهیونیست ها مقاومت می کنند.

آیت الله جنتی: ایستاده ایم و شکست نهایی برای امریکاست

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش با حضور از میدان انقلاب تهران به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست.

به گزارش مهر، رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: پیام این راهپیمایی مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل است. پیام این راهپیمایی مرگ بر امریکاست و همانطور که ما ایستادیم و شاه را دفن کردیم، امریکا و اسرائیل هم دفن خواهند شد.

وی کفت: ما ایستاده ایم و شکست نهایی برای امریکاست.

آیت‌الله جنتی - روز قدس

محاصره اقتصادی آمریکا را شکست می‌دهیم


محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: رژیم اشغالگر قدس بر اساس اشغالگری و کشتار جمعی تشکیل شده است و هیچ دینی حتی ادیان دیگر نمی‌پذیرد که این غده سرطانی کشتار، خیانت و قتل عام داشته باشد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه چنین رژیمی هیچگاه مشروعیت پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: برای ما مسلم است که فلسطین بدست فلسطینی‌ها بر می‌گردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سرنوشت طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا که علیه ما صورت می‌گیرد مثل طرح‌های قبلی با شکست مواجه خواهد شد.

رضایی گفت: محاصره اقتصادی و هجمه فرهنگی که علیه ملت ایران صورت می‌گیرد، سند حقانیت ملت ما است و مطمئن هستیم که محاصره اقتصادی آمریکا را شکست خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه مسیر ما، مقاومت فعال است، تصریح کرد: ما بارها با آمریکایی‌ها زورآزمایی داشته ایم که ملت ما در این زورآزمایی‌ها موفق بوده است و این بار هم ملت ایران از این توطئه‌ها سربلند بیرون خواهد آمد.

محسن رضایی - روز قدس

دشمنان قدرت رویارویی با ارتش را ندارند

امیر علیرضا صباحی‌فر، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ظهر امروز (جمعه) در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره برخی اظهار نظرات تهدیدآمیز کشورهای مختلف علیه ایران، گفت: دشمنان به هیچ وجه قدرت رویارویی و مقابله با ارتش جمهور اسلامی ایران نداشته و نخواهند داشت.

به گزارش مهر، وی گفت: ملت سلحشور و انقلابی ایران اسلامی و سایر کشورهای دیگر امروز تجدید پیمان کردند. ملت مسلمان ایران بار دیگر به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب پاسخ مثبت دادند و به میدان آمده تا بگویند پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی تصریح کرد: آن کسانی که وعده داده بودند انقلاب اسلامی ایران نابود خواهد شد بیایند و این جمعیت میلیونی را ببینند تا متوجه شوند مردم ایران به پای انقلاب اسلامی خواهند ایستاد.

امیر صباحی‌فر گفت: من به افراد و کشورهایی که با انقلاب اسلامی ما دشمنی دارند می گویم که این انقلاب به انقلاب امام زمان، وصل خواهد شد و ما پای این انقلاب و نظام ایستاده‌ایم و مذاکره و معامله‌ای در رابطه با مسائل ناموسی انقلاب همچون مسائل دفاعی و نظامی نخواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است جز شعارهای ابدی و اساسی ما خواهد بود.


مردم فلسطین دریافتند که راه پیروزی آنها سازش و گفت‌وگو نیست

سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی روز قدس در مورد اقدام رذیلانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان در منطقه به عنوان معامله قرن، گفت:‌ این بحثی که پیش آمده یک بحث از پیش شکست‌ خورده است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به این‌که دو دلیل برای از پیش شکست خوردن طرح معامله قرن وجود دارد، خاطرنشان کرد: دلیل اول این است که مردم منطقه فرهنگ مقاومت را باور کردند و مردم قدس و فلسطین دریافتند که راه پیروزی آنها سازش و گفت‌وگو نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دلیل دوم این است که در سال‌ها و دهه‌های گذشته نشان داده شده تصمیمات سران مرتجع منطقه تاثیرگذاز نیست، لذا به همین دلیل معامله قرن از الان شکست خورده است.

سردار جعفری: معامله قرن به شکست می‌انجامد

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در طول 40 سال گذشته بارها شکست خورده است گفت: معامله قرن هم با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار جعفری در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: همه اقدامات آمریکا در 40 سال گذشته با شکست مواجه شده است، ولی آنها درس نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: دشمنان ما از احمق‌ها هستند و این معامله قرن هم به یاری خدا و به برکت روز قدس با شکست مواجه می‌شود. در روز قدس همه مسلمانان جهان پشتیبان ملت مظلوم فلسطین هستند.

سردار مومنی: حضور پرشور در راهپیمایی معامله قرن را به شکست خواهد کشید

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بدون شک پیروزی از آن فلسطینیان و شکست از آن رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، سردار مومنی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت در روز قدس امسال از سال‌های دیگر اهمیت بیشتری دارد و مردم هم با توجه به فرمایشات رهبری امسال حضور گسترده‌تری دارند.

وی گفت: بدون شک این حضور معامله قرن را به شکست خواهد کشید و حقیقت قرن هم همین است و پیروزی از آن فلسطینیان است. نیروهای اشغال‌گر درون سرزمین‌هایی که اشغال کردند نگران بقا خودشان هستند و این نشان‌دهنده شکست آنهاست.

سردار جعفری: معامله قرن به شکست می‌انجامد

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در طول 40 سال گذشته بارها شکست خورده است گفت: معامله قرن هم با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار جعفری در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: همه اقدامات آمریکا در 40 سال گذشته با شکست مواجه شده است، ولی آنها درس نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: دشمنان ما از احمق‌ها هستند و این معامله قرن هم به یاری خدا و به برکت روز قدس با شکست مواجه می‌شود. در روز قدس همه مسلمانان جهان پشتیبان ملت مظلوم فلسطین هستند.

حضور سیدمجتبی خامنه‌ای در راهپیمایی روز قدس

سید مجتبی خامنه ای، فرزند رهبرانقلاب انقلاب در میان راهپیمایان روز قدس حضور یافت.

سیدمجتبی خامنه‌ای - روز قدس

حق و حقوق ملت فلسطین باید به رسمیت شناخته شود


الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پیام امروز ملت ایران برای حضور در این راهپیمایی این بود که هر نوع طرح ذلت‌باری که از جانب هر کسی باشد و حقوق مظلومان فلسطین را به رسمیت نشناسند، مورد قبول نیست و همچنان به همبستگی با مردم فلسطین ادامه می‌دهند.


اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس بیان کرد: از ابتدای تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به فلسطین و اشتغال آن تاکنون، ده ها طرح مشابه طرح معامله قرن برای فلسطین به دست انگلیسی‌ها، آمریکایی و صهونیست ها طراحی شده است.

وی یادآورشد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که یک پیام و حرکت ویژه در ارتباط با حق و حقوق ملت فلسطین مطرح کرد، بار دیگر کشورهای مختلف ارتجاعی منطقه، رژیم صهیونیستی، آمریکا و گاه کشورهای اروپایی طرح‌های مشابهی مطرح کردند.

حضرتی اظهارداشت: تمامی این طرح‌ها به علت به رسمیت نشناختن حق و حقوق ملت فلسطین و قد علم نکردن در برابر تجاور شکست خورد و به بن بست رسید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: از دو سال قبل ترامپ و دامادش در یک فضای کاملاً محرمانه و سری طرح معامله قرن را پیش برده‌اند که باید به آنان اعلام کرد، اگر این طرح نیز نتواند حق و حقوق ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد، با شکست مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیام امروز ملت ایران برای حضور در این راهپیمایی این بود که هر نوع طرح ذلت باری که از جانب هر کسی باشد و حقوق مظلومان فلسطین را به رسمیت نشناسند، مورد قبول نیست و همچنان به همبستگی با مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

الیاس حضرتی - روز قدس

ناطق نوری: بر اساس مکتب‌مان هیچ گاه حمله کننده نخواهیم بود

علی اکبر ناطق نوری با حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در خصوص توانمندی‌های نظامی ایران بیان کرد: به فضل خدا بعد از تجربه هشت سال دفاع مقدس که باید به روح امام (ره) و همه شهدا درود بفرستیم و علو درجات آنها را از خدا بخواهیم، با این تجربه و پیشرفتی که به خصوص در بخش نظامی ایران داشته که عمدتاً هم برای دفاع و بازدارندگی است، ما بر اساس مکتب‌مان هیچ گاه حمله کننده نخواهیم بود اما برای بازدارندگی باید خودمان را مجهز کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید بر اساس آیه و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه عمل کنیم که با فرماندهی فرمانده کل قوا و رهبری عظیم الشأن‌مان الحمدلله نیروهای ما در این باب پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشتند و توان ما از نظر نظامی در منطقه توان بی نظیری است و قطعاً در منطقه و خارج از منطقه هم ما این توان مقابله و دفاع از خودمان را به بهترین شکل داریم.

ناطق نوری همچنین در پاسخ به ایسنا در خصوص برگزاری کنفرانس بحرین همزمان با مراسم روز قدس که در راستای اجرای معامله قرن انجام می‌شود، گفت: این اجلاس هم مانند اجلاس‌های دیگر که به راه انداختند و هزینه‌های زیادی کردند و به نتیجه‌ای هم نرسیدند و شکست خوردند خواهد بود از علائم هم معلوم است، شرکت نکردن بسیاری از کشورهای منطقه که اینها امید داشتند در این کنفرانس شرکت کنند دلیل بر آن است که مانند بقیه طرح‌هایشان شکست خورده است.

ناطق‌نوری - روز قدس

معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، گفت: ملت ایران هیچ گاه مذاکره با دشمنان را به رسمیت نخواهد شناخت، چراکه ماهیت استکبار جهانی روشن و شفاف است.

به گزارش مهر؛ وی افزود: معامله قرن یعنی اینکه ملت فلسطین به فراموشی سپرده شود و سرزمین های اشغالی به تاراج برود که با بیداری ملل اسلامی این هرگز محقق نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توطئه های طراحی شده رژیم صهیونیستی آمریکا و ایادی شان علیه ملت فلسطین کاملاً مشهود است، و ملت ایران با حضور خود این توطئه ها را از بین خواهند برد.

معامله قرن می‌خواهد برای سرنوشت فلسطین معامله کند


سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد اهمیت روز جهانی قدس گفت: یک ظلم بسیار بزرگ در تاریخ معاصر اتفاق افتاده است و باعث شده ملتی از خانه های خود رانده شده و غاصبین خانه هایشان را غصب کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: یادآوری این حق به گردن همه انسان ها، مسلمانان و ملت ایران است و باید تلاش کنیم این ظلم برطرف شود.

سلامی با اشاره به معامله قرن اظهار کرد: امسال دولت ترامپ، صهونیست ها و سران عربستان و امارات توطئه جدیدی به نام معامله قرن را کلید زدند که موضوع فلسطین از یاد ها برود و می خواهند بر سر سرنوشت ملت فلسطین معامله کنند، بنابراین راهپیمایی امسال از هر سالی مهم تر است.

حقانیان: مذاکره در شرایط فعلی به معنای تسلیم در برابر دشمن است

وحید حقانیان معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: مذاکره مطلقا امر عقلایی نیست و در این شرایط به معنای تسلیم در برابر دشمن است و این مساله هیچگاه اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: روز قدس اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد چرا که معامله قرن توسط اسراییل، آمریکا و عربستان طراحی شده است.

معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما طبیعتا در این روز باید همه توطئه‌ها را نقش بر آب کنیم، مفهوم واقعی معامله قرن این است که ملت فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شود، اما این امر هرگز محقق نخواهد شد.

رئیس قوه قضائیه: آزادی قدس دغدغه و مسئله اصلی جهان اسلام است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: مسئله آزادی قدس دغدغه و مسئله اصلی جهان اسلام است.

به گزارش ایسنا؛ وی با بیان اینکه باید همه دغدغه مندان دین و شریعت و آزادی انسان به موضوع رهایی قدس شریف بیندیشند، تصریح کرد: موضوع قدس نمادی مهم در ارتباط با ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان است و این ایستادگی در کنار مظلومان عالم از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: هر چه حضور مردم در اجتماعاتی چون روز قدس افزایش می‌یابد به همان نسبت بر مسئولیت ما مسئولان نیز افزوده می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: تهدیدات منطقه‌ای چون القاعده و داعش که با نقشه بسیار پیچیده دولت آمریکا، فتنه گری اسرائیل و انگلیس و پول سعودی رخ داد را نیز به فرموده رهبر انقلاب با توان و خواستن جوانان مقاوم از بین بردیم.

وی بیان کرد: برای رونق تولید باید امنیت اقتصادی به وجود آوریم و امنیت اقتصادی نیز با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود چرا که هیچ کارآفرینی در شرایط فساد حاضر به آغاز کار نمی‌شود.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دشمن در سه عرصه اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی علیه کشور ما جنگ به راه انداخته است و در جنگ روانی بر دل‌ها، افکار و باورهای مردم کار می‌کنند و می‌خواهند در فضای روانی جامعه تغییر ایجاد کنند.

رئیسی با بیان اینکه باور ما در قوه قضائیه بر این است که کار در کشور با همکاری و همیاری همه دستگاه‌های کشور به پیش می‌رود، یادآور شد: باید خود را در رفع موانع توانمند دانسته و در حقیقت شعار ما می‌توانیم را باور داشته باشیم.

ضرغامی: بن بستی در اداره کشور وجود ندارد

سید عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره سیاست‌های ترامپ گفت: به ترامپ توصیه می‌کنیم سیاست‌های نخ نمای گذشته را تکرار نکند چراکه مردم دنیا همیشه پاسخ این نوع نگاه‌ها را داده‌اند و مقاومت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ وی تصریح کرد: از مقامت همواره جوانه‌های جدیدی ایجاد شده است. آنها هیچ راهی ندارند جز اینکه به حرف حق فلسطینیان توجه کنند.

این عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: معامله قرن هم موضوع جدیدی نیست و همان معامله‌گری‌های قبلی و سیاست فشار از بالا و معامله از پایین است که سیاست منسوخ شده‌ای است.

رئیس پیشین صدا و سیما در واکنش به اظهارات یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر اینکه گفته است فردای روز قدس هم راهپیمایی برای کسانی برگزار شود که مخالف نابودی اسرائیل هستند، گفت: روز قدس امتحان خود را پس داده است و بحث احساسی و یک روز و دو روز و یک ساعت و دو ساعت نیست. الان چهل سال است که مردم نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا خواسته به حق فلسطینیان را مطرح می‌کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: اینکه چند نفر مخالف ولو اینکه جمعیت قابل توجهی هم باشند به دلایل دیگر به بهانه مخالفت با روز قدس بخواهند بیایند هیچ دلیل خاصی بر حق بودن این نیست که آحاد مردم دنیا همراه با روز قدس هستند.

این عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ما در سال 88 هم این را دیدیم، همه کسانی که به نوعی مخالف بودند فراخوان شدند و در همین تهران در روز قدس آمدند و هیچ کس هم مزاحمشان نشد بلکه آنها بودند که به نمازگزاران تعرض کردند.

وی افزود: تعداد آنان مشخص است یعنی تصاویر تلوزیون را که نگاه کنید معلوم است.

ضرغامی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل شورای عالی انقلاب فرهنگی حل می‌شود؟ گفت: حل شده است. جلسات تشکیل می‌شود، یا رئیس اداره می‌کند یا نایب رئیس. اصلا بن بستی در اداره کشور وجود ندارد.

صادقی: رییس‌جمهوری که انقدر به مسلمانان بی‌حرمتی کرده نمی‌تواند مبدع طرح صلح باشد

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه مراسم روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: امام راحل روز قدس را در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک روز جهانی برای تمام مسلمانان جهان اعلام کردند که نماد همبستگی تمام آزادی‌خواهان جهان است.

وی گفت: روز قدس هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ تقویت روحیه و همچنین همفکری مسلمانان برای آزادسازی قدس بسیار موثر است و در این چهار دهه هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شده و از نظر سیاسی تاثیر بسیاری در پیشبرد آرمان فلسطین دارد.

صادقی در پاسخ به سوالی پیرامون طرح معامله قرن اظهار داشت: هنوز جزئیاتی از این طرح افشا نشده ولی تحلیل من این است که این طرح نمی‌تواند مساله فلسطین را حل کند. کسی این طرح را اجرا می‌کند که خود از قبل جانبداری کرده و به مسلمانان با انتقال پایتخت به بیت المقدس توهین و بی‌حرمتی کرده است. رییس‌جمهوری که اینقدر به مسلمانان بی حرمتی کرده چگونه می‌تواند مبدع طرح صلح باشد.

اژه‌ای: با شیطان مذاکره نمی‌کنیم

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور میلیونی مردم در این مراسم گفت: مردم انقلابی ایران موقعیت‌شناس و زمان‌شناس هستند و همواره در مراحل مهم در صحنه حضور داشتند.

وی دامه داد: امروز که مجدداً نظام سلطه با ترفند جدیدی به نام معامله قرن می‌خواهد رژیم صهیونیستی را از این مخمصه نجات دهد و در حاشیه امنیت قرار دهد، ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند که نقشه خائنانه آنها را می‌دانند و از آرمان‌های فلسطین حمایت می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و ما با شیطان مذاکره نمی‌کنیم.

سیف: روز قدس سرآغاز حرکت به سوی آزادی فلسطین است

ولی‌الله سیف، مشاور رییس‌جمهوری ضمن مسلم دانستن پژواک ابتکار حضرت امام (ره) در رابطه با آغاز حرکت به سمت استقلال فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها در جهان، یادآور شد: گذشت بیش از سه دهه از ارتحال رهبر کبیر انقلاب می‌گذرد. حضور مردم در پاسداشت روز جهانی قدس، نمایانگر پایداری این ابتکار در اذهان عمومی ایرانیان و ملت‌های آزاده سراسر جهان است.

وی افزود: بدون تردید، عظمت این حرکت، با استمرار قطعی در دستیابی به هدف والای آزادی قدس، تعین و نمود جهانی خواهد یافت.

ولی‌الله سیف همچنین در پاسخ به سرانجام ایده معامله قرن اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان ایران، هرگز هیچ حرکتی که بخواهد منجر به تضعیف حرکت اسلامی باشد را، تایید و پشتیبانی نخواهد کرد و با قدرت و قاطعیت، به حمایت خود از حرکت‌های اسلامی و آزادی‌خواهانه ادامه خواهد داد تا سرانجام قدس شریف آزاد شود.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخستین بار نیست که سازمان‌های بین‌المللی و دیده‌بان‌های حقوق بشر، به رغم شعارهایی که می‌دهند، در زمینه نقض گسترده حقوق بشر فلسطینیان و ارتکاب جنایات جنگی گسترده توسط رژیم اشغال‌‌گر قدس، هیچ اقدام عملی نکرده و تنها به سکوت می‌پردازند. این سازمان‌ها متاسفانه تصمیم گرفتند که از یک جریان فاسد و فاسق حمایت کنند.

مشاور رئیس جمهور در پایان خاطرنشان ساخت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، روز به روز دارد بر قدرت و عظمت ملت فلسطین افزوده می‌شود؛ شاید یک زمانی مردم این سرزمین مجبور بودند که با پرتاب سنگ و انتفاضه، برای استیفای حقوقشان بکوشند اما اکنون، با بکارگیری موشک‌های پیشرفته، پاسخگوی خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی هستند و در نهایت با همین توان فزاینده، فلسطین را آزاد خواهند کرد و اسرائیل را نیز از صحنه روزگار محو خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد: پایان نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در منطقه نزدیک شده است


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در طول نیم قرن یا یک قرن گذشته قبل از پیروزی انقلاب در وران دفاع مقدس و در طول سه دهه پیش ما شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌ها و مدیریت جنگ روانی علیه ملت ایران بودیم به نظر می‌رسد پایان این نقشه‌ها و تاثیرگذاری در منطقه نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت: کشورهایی که منطقه را در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته‌اند امروز نمی‌توانند کوچکترین تصمیمی اتخاذ کنند بلکه این ملت‌های منطقه هستند که آینده فلسطین را رقم می‌زنند به دلیل این راهپیمایی و حضور پرشور، ملت ایران در کنار ملت فلسطین بوده و خواهد بود.

وی درباره جنگ روانی آمریکا علیه ملت ادامه داد: بحث نقشه‌ها و برنامه‌های سیاستمداران و دستگاه‌های امنیتی آمریکا علیه ملت ایران و جبهه مقاومت بحث جدیدی نیست. در طول نیم قرن یا یک قرن گذشته قبل از پیروزی انقلاب در وران دفاع مقدس و در طول سه دهه پیش ما شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌ها و مدیریت جنگ روانی علیه ملت ایران بودیم به نظر می‌رسد پایان این نقشه‌ها و تاثیرگذاری در منطقه نزدیک شده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: شما مشاهده می‌کنید با همه توطئه‌ها و برنامه‌ها شاهد این حضور و موفقیت‌های تحسین برانگیز ملت بزرگ ایران و ملت اسلام جبهه مقاومت در عراق، سوریه در فلسطین و در سراسر دنیای اسلام در یمن در برابر جبهه استکبار و مزدوران آمریکایی هستیم و به یاری خداوند متعال در آینده نزدیک پیروزی‌ها شتاب بیشتری خواهد گرفت و شاهد پیروزی‌های افتخارآفرین ملت فلسطین و قهرمان غزه در برابر مزدوران صهیونیستی خواهیم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخابات پیش رو چه اقدامی از سوی احزاب سیاسی باید صورت بگیرد تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم، گفت: انشالله امیدواریم در چهارچوب سیاست‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب احزاب قدم بردارند و در چهارچوب مبانی و اصول انقلاب و ارزش‌های اخلاقی و ارزش‌های دینی شاهد مشارکت عزت بخش ملت ایران در انتخابات باشیم.

حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس به معنی حمایت از مردم فلسطین و یمن است


علی اکبر ولایتی با حضور در راهپیمایی و مراسم روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیام من به مردم فلسطین، یمن و سایر کشورهایی که مورد ظلم استکبار جهانی قرار گرفته‌اند این است که حضور گسترده مردم ایران و جهان اسلام به معنی حمایت از مردم این کشورها است.

وی تاکید کرد: ما از مبارزات مردم فلسطین حمایت می‌کنیم و امیدواریم که پیروزی مردم فلسطین در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.

ولایتی درباره مسئولیت نهادهای بین‌المللی در حمایت از مردم مورد ظلم واقع شده گفت: بدون تردید نهادهای بین المللی باید جنایت اسرائیل علیه مردم بی‌گناه غزه و سایر مردم فلسطین را محکوم اعلام کنند.

اردکانیان: روز قدس نماد ظلم ستیزی است

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس اسم رمز و نمادی برای کسانی است که در دنیا حاضر نیستند ظلم را به رسمیت بشناسند. کسانی که امروز به خیابان ها می آیند و در یک راهپیمایی، در مقابل اقلیت زیادطلبان می ایستند.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نماد این اقلیت در خاورمیانه هستند، گفت: روز قدس مختص ایرانیان نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان و آزادگان جهان و کسانی است که ظلم را به رسمیت نمی شناسند.

اردکانیان با بیان اینکه روز قدس مورد احترام همه بشریت و بسیار مهم است، گفت: در 40 سال گذشته، ملت ایران پرچمدار این حرکت و حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده است؛ به همین سبب روشن نگه داشتن این شعله بسیار اهمیت دارد و باید روز به روز دامنه آن گسترش پیدا کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: «همه حرف متجاوزان و سلطه گران هم در برابر ایران بر سر همین موضوع است؛ یعنی آنها به دنبال خاموش کردن این شعله هستند و گرنه بقیه مسائل بهانه است».

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران: معامله قرن، طنزی شکست خورده است

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم بیانگر حمایت از آرمان‌های بزرگ اسلامی به‌خصوص فلسطین است و مردم آماده‌اند تا از آرمان‌های فلسطین دفاع کنند.

وی معامله قرن را طنزی تلخ دانست که بارها شکست خورده و ادامه داد: این‌ها از کمپ دیوید تا قراردادهای دیگر نفتی شان همگی شکست خورده است، معامله قرن هم هیچ نتیجه ای درپی نخواهد داشت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران افزود: البته ما موافق هستیم که معامله قرنی صورت بگیرد، ولی این معامله باید در زمین‌های غزه و توسط مردم غزه برای تعیین سرنوشت خودشان باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فلسطین باید خودشان برای آینده‌شان تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: امروز میز مذاکره، زمین فلسطین و غزه است و کسانی که باید سر این میز می نشستند کودکان فلسطینی هستند که به جرم دفاع از کشورشان در برابر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

سردار یزدی گفت: شکر خدا تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم و دشمنان هم می‌دانند که حضور مردم در صحنه امکان هرگونه تحرکی را از آن‌ها می گیرد.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی (ره) یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران، آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین عنوان کردند و از مسلمانان جهان خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

شعار راهپمایی روز قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده است.

فتاح: راهپیمایی روز قدس صهیونیست ها را وادار به عقب نشینی می کند

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جمع شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی قدس حضور یافته بود، اظهارداشت: راهپیمایی روز قدس امسال از سال های گذشته حساس تر است چرا که صهیونیست ها از گذشته ضعیف تر شده و در محاصره مقاومت هستند.

وی با بیان این که این راهپیمایی ها اثر گذار بوده و موجب عقب نشینی صهیونیست ها شده است، گفت: صهیونیست ها ظرف دو روز در مقابل مقاومت مردم غزه مجبور به تسلیم شدند این یعنی اینکه آنها ضعیف تر شده اند؛ هر چه حضور مردم پرشورتر باشد ترس آنها بیشتر می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی گفت: درباره معامله قرن هم گفت: همانطور که رهبری گفته اند مثل توطئه های قبلی جواب نمی دهد و دلیل آن مقاومت و حضور مردم در صحنه است.

سردار حبیب الله سیاری: فلسطین متعلق به مردم فلسطین است

دریادار حبیب الله سیاری که در جمع شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی قدس حضور یافته بود، با محکوم کردن توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیسیتی در اعلام قدس شریف به پایتختی اسرائیل بیان کرد: معامله قرن یک توطئه بود و هیچ توطئه ای نمی تواند شکل بگیرد؛ این طرح ها با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مردم روزه دار ایران اسلامی به همراه دیگر مسلمانان جهان، امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز قدس و حمایت ازآرمان های مات فلسطین در راهپیمایی حضور یافتند.

روز جهانی قدس مناسبتی جهانی به ابتکار امام خمینی (ره) است که از یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین و ازادی قدس شریف برگزار می‌شود.

صالحی: راهپیمایی روز قدس پاسخ دندان‌شکن به توطئه های عبری-عربی است

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی روز قدس در ایران یکی از نمادهای اساسی انسجام اجتماعی در مسائل جهانی، منطقه ای و داخلی ایران است.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس با توجه به شرایط جهانی امروز و توطئه های آمریکایی- غربی و منطقه ای علیه کشورمان اهمیت خود را پیدا می کند.

صالحی اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس پاسخ مناسبی به تهدیدهای ترامپ و آمریکا علیه ایران است و این پیام را منتقل می کند که جامعه ایرانی به صورت منسجم در برابر تهدیدهای آمریکا ایستاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 40 سال است که ایران از آرمان فلسطین حمایت می کند، افزود: روز قدس امسال به خاطر مسائلی مانند انتخاب بیت المقدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف با شرایط ویژه ای روبرو است و بنابراین با حضور در راهپیمایی روز قدس مستحکم تر از سال های قبل پاسخ دندان شکنی به آنها می دهیم.

ابتکار:مردم ایران همواره کنار مردم فلسطین خواهند ماند

معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران بیان کرد: راهپیمایی امسال مثل همیشه بسیار پر شور است و اقشار و طبقات مختلف در این گردهمایی حضور گسترده دارند.

وی ادامه داد: مهم این است که ما در موضوعاتی چون فلسطین یکپارچه و متحد باشیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این راهپیمایی‌ها نباید از شعارهای تفرقه‌افکنانه استفاده کنیم تا بتوانیم یک دست در واکنش به ظلم و استکبار بایستیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: مردم از ابتدای انقلاب کنار مردم فلسطین بوده‌اند و همواره خواهند ماند.

معصومه ابتکار - روز قدس

غلامی: مسلمانان نباید مردم فلسطین را تنها بگذارند

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران و در خصوص پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: مردم مسلمان ایران هر سال بعد از زمانی که حضرت امام آخرین جمعه را به عنوان روز قدس اعلام کرده‌اند در صحنه حاضر شدند. این روز اعتراض به پایمال شدن حق مردم فلسطین و حمایت از آنهاست.

وی افزود: مردم هر سال با شور و علاقه در این میدان حاضر شده و مسئله حمایت مسلمانان از هر گروه مظلومی در دنیا را به جهانیان نشان می‌دهند. مردم فلسطین هم مانند گروه‌های مظلوم باید از حمایت مسلمانان جهان برخوردار باشند، زیرا حقوق قانونی آنها پایمال شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه مردم فلسطین باید به مقاومت ادامه دهند، گفت: مسلمانان نیز باید از آنها حمایت کرده و آنها را در این صحنه تنها نگذارند.

غلامی در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج ایران از برجام گفت: امیدواریم اروپایی‌ها به تعهداتشان پایبند باشند و همان پیمان‌های حداقلی را انجام دهند و این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آینده طرح معامله قرن گفت: معامله قرن قطعاً انجام شدنی نیست و افرادی که از طرف دیگران می‌خواهند در آن شرکت کنند قطعاً شکست خواهند خورد.

عارف: تا آزادی قدس حمایت از فلسطین ادامه دارد

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس تهران در جمع خبرنگاران درباره نقش محور مقاومت و ایران در حل مشکل فلسطین بیان کرد: خوشبختانه مردم ما در همه صحنه‌هایی که پیرامون آرمان‌ها و مطالبات انقلاب اسلامی است، حضور جدی داشته اند.

وی ادامه داد: قطعاً حرکات کشورهای غربی به نتیجه نخواهد رسید و این مسئله بر اساس تجربه چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً سازش‌های حکام برخی کشورهای اسلامی به نتیجه نمی‌رسد و مردم مسلمان مسیر خودشان را تا آزادی قدس ادامه می‌دهند.

وزیر کشور: حضور در راهپیمایی روز قدس، پیام مقاومت و ایستادگی داشت

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در ارزیابی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: همانطور که می بینید حضور مردم بسیار باشکوه و با عظمت است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ او ادامه داد: حضور مردم در صحنه راهپیمایی روز قدس بیش از هر چیز پیام مقاومت و ایستادگی را به سران کشورهای غربی داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به طرح معامله قرن خاطر نشان کرد: طرح معامله قرن نیز مانند تمامی طرح های دیگری است که اگر در آن منفعت ایران و کشورهای اسلامی در نظر گرفته نشود، قطعا سرنوشتی نخواهد داشت.

شهردار تهران: قدس متعلق به همه مردم و ادیان جهان است

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند «قدس» را به نفع خود مصادره کند، چرا که تمام مسلمانان به این موضوع حساسیت دارند.

وی با اشاره به همراهی اعضای خانواده خود در این راهپیمایی و تاکید بر حساسیت این موضوع تصریح کرد: حساسیت مردم و مخصوصا جوانان به قدس را باید زنده نگه‌داشت چرا که قدس متعلق به همه مردم و تمام ادیان جهان است.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم شریف ما همواره همراه بوده و هستند، افزود: مردم امروز به دلیل شرایط کشور و به این دلیل که قدس را قبله اول مسلمین می‌دانند، همان واکنشی را نشان دادند که عقل، منطق و تعلیمات اسلامی ایجاب می‌کرد. مردم علی‌رغم همه سختی‌ها و چالش‌هایی که دارند، مانند همیشه امروز نیز دعوت مقام معظم رهبری را اجابت کردند و حساسیت خود را نشان دادند.

براساس گزارش شهرنوشت، حناچی به برقراری امنیت در این راهپیمایی نیز اشاره وگفت: امنیت کشور را مدیون نیروهای نظامی و انتظامی هستیم. پلیس تهران و یگان انتظامی شهرداری تهران تلاش فراوانی برای ایجاد نظم و امنیت این راهپیمایی کردند. به پلیس و تمام کسانی‌که برای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنند، دست مریزاد می‌گوییم و قدردان زحماتشان هستیم.

وزیر اطلاعات:مقاومت مردم فلسطین معامله قرن را به معامله غبن برای آمریکا و اسراییل تبدیل می‌کند

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال در مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه آزادی قدس یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است، بیان کرد: هم پیدایش و هم استمرار رژیم غاصب صهیونیستی نامشروع است زیرا براساس سخن پوچ و نادرست شکل گرفته است .

وی تعبیر سرزمین بی ملت برای فلسطین و ملت بی سرزمین برای یهودیان رژیم صهیونیستی را غلط دانست و گفت: بر اساس توطئه خبیثانه انگلیسی، سرزمین فلسطین برای پیدایش رژیم نامشروع اسرائیل درنظر گرفته شد تا بین کشورهای اسلامی فاصله اندازند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه ادامه حیات رژیم صهیونیستی با ظلم،جنایت و ضایع کردن حقوق اصلی مردم فلسطین همراه است،تصریح کرد: در مناطق مختلف خون مسلمانان بیگناه را به زمین ریختند و ظرف دو سال اول فتنه صهیونیستی، 20 هزار خانه مردم فلسطین با خاک یکسان شده است .

علوی با اشاره به تجاوزهای پی درپی رژیم غاصب صهیونیست به کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: آنان به دموکراسی غربی نیز پوزخند زده اند و علی رغم محکوم کردن شهرک سازی با بی اعتنایی به قطعنامه های سازمان ملل و کشورهای مختلف جهان، کارشان را ادامه داده و همه را به سخره گرفتند.

وی افزود: در حالی که دنیا اعلام کرد فلسطینی های آواره حق بازگشت به خانه های خود را دارند، رژیم غاصب اسرائیل با آن مخالفت کرده و موضوع نیل تا فرات را مطرح کرد و به هیچ معاهده بین المللی در مورد مرزهای سیاسی شناخته شده کشورها اعتنا ندارد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه ادعای حقوق بشری غرب تو خالی است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی با کارنامه سیاه باید شاهد برخورد قدرت های مدعی حمایت از حقوق بشر می بود اما آنان جنایات رژیم صهیونیستی را دفاع از خود قلمداد کردند و این تو خالی بودن ادعاهای حقوق بشری غرب را نمایان می سازد.

وی گفت: امروز ملت ها با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی راه خود را از استکبار جدا کردند و با مقاومت برابر اشغال و زورگویی، تاریخ را با اراده خودرقم می زنند و سرانجام پیروزی بر مستکبران محقق خواهد شد.

علوی ادامه داد: اگرچه کشورهای عربی به مسئله فلسطین به عنوان مسئله عربی نگاه می کردند اما اسرائیل به آن به عنوان درگیری با اسلام و مقابله با آن می نگرند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه اراده وعده خداوند برای نصرت مسلمین باید توسط مسلمانان محقق شود، خاطرنشان کرد: 40 سال پیش امید به رهایی فلسطین آخرین نفس ها را می کشید و کشورهای عربی احساس می کردند برابر این غول قدرت نمی توان کاری کرد و در موضع تدافعی و ضعف قرار گرفته بودند.

وی افزود: اما امروز با حدود 40 سال راهپیمایی، نتایج ارزشمندی محقق شده و در سراسر جهان، در کشورهای اروپایی، آفریقایی، آمریکایی و غیره همه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس با راهپیمایی خود حقانیت آنان را فریاد می کشند.

علوی تأکید کرد: امروز شخصیت ملت فلسطین و لبنان بازسازی شده است و باور کردند اگر روی پای خود بایستند می توانند ننگ شکست را بر پیشانی اسرائیل بنشانند.

این مسوول ادامه داد: امروز به برکت راهپیمایی روز قدس، آرزوی شیطانی از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده شده و این رژیم احساس خطر نابودی می کند.

علوی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی مقام معظم رهبری در چند سال آینده دیگر از حضور رژیم اسرائیل در کشور فلسطین خبری نیست.

وی گفت: مقاومت مردم فلسطین ریشه در روز قدس دارد و معامله قرن را به معامله غبن برای آمریکا و اسرائیل تبدیل خواهد کرد.

جانشین فرمانده ناجا: معامله قرن بدون تأمین خواسته های مردم فلسطین غیرممکن است

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: اصل دشمنی آمریکا طی 40 سال گذشته با ایران صرفا به لحاظ شعارها، ارزش ها و رویکردهای انقلاب اسلامی بوده، چرا که درست در تضاد با منافع آمریکا و غرب است.

وی ادامه داد: فلسفه انقلاب اسلامی در تضاد با بنیان های فکری استکبار غربی است، یکی از شاخص ترین شعارهایی که انقلاب اسلامی از اول تاکنون داشته و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده حمایت از مردم فلسطین است چرا که از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان اساسی ترین شعار ما است. تمام دشمنی آمریکا طی 40 سال گذشته با این هدف انجام شده که شعارها و اهتمام جدی ما را در پیگیری و مطالبه جهان اسلام تعدیل و تضعیف کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: آمریکا طی یک سال اخیر بیشترین فشار ممکن را بر کشور وارد کرده و دائما در انتظار است که در شعار و مطالبات ما تضعیف وسستی ببیند و آن را اعلام کند که جمهوری اسلامی ایران شرایط ما را پذیرفته است.

وی افزود: توجه جدی و حضور همه جانبه و محکم و استوار مردم ما در راهپیمایی روز قدس امسال، پیامی روشن برای آمریکا دارد که امروز مصمم تر و استوارتر از سال های گذشته از حاکمیت ملت فلسطین بر این کشور و از بین بردن رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم و قطعا در عمل از هیچ گونه حمایتی کوتاهی نخواهیم کرد.

سردار سلیمانی در ادامه تصریح کرد: کافی است که آمریکا بداند تضعیف مواضع و تسلیم ایران رویایی تعبیرنشدنی است و قطعا مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس این امر را به آمریکا ثابت می کنند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، وی همچنین گفت: طبق آمارها حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال بیش از سال های گذشته است و این اهتمام مردم راهی برای مقابله با ادعاهای آمریکا است. راهپیمایی روز قدس و حضور گسترده مردم قطعا پیام دیگری برای جهان استکبار خواهد داشت و آن این است که قطعا معامله قرن بدون تأمین خواسته های به حق مردم فلسطین امری ناشدنی و غیرممکن است.

دادستان تهران: راهپیمایی روز قدس توطئه استکبار جهانی و ایادی آن‌ها را نقش بر آب می‌کند

علی القاصی مهر، دادستان تهران در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو یی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به طرح کذایی معامله قرن برای تضییع حقوق ملت فلسطین و اهمیت این موضوع، حضور گسترده مردم چه پیام و نقشی در شکست پروژه‌های ضد بشری دارد، گفت: طرح معامله قرن در نتیجه توطئه‌های استکبار جهانی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این طرح به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی افزود: امروز مردم مسلمانان در سراسر جهان از باب وظیفه انسانی و شرعی و دفاع از حقوق انسانی مردم فلسطین به صحنه آمدند و توطئه استکبار جهانی و ایادی آن‌ها نقش بر آب خواهد شد.

فرزندان رهبر انقلاب در راهپیمایی روز قدس در تهران

سید میثم خامنه‌ای، سیدمجتبی خامنه‌ای و سید مسعود خامنه‌ای، فرزندان رهبر انقلاب در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور یافتند.

پران خامنه‌ای - روز قدس

فلسطین تن به معامله قرن نمی‌دهد

فرهاد دژپسند، معاون اقتصاد و امور دارایی در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم در چهل سال بعد از انقلاب نشان دادند که بر آرمان‌های خود ایستادند. یکی از مهمترین آرمان‌های مردم در انقلاب اسلامی ایران دفاع از مظلومین، مقابله با متجاوزین و زورگویان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دژپسند ادامه داد: بحث فلسطین و رژیم غاصب، بحث راه بردی انقلاب اسلامی ایران است. از ابتدا این جهت‌گیری وجود داشت و خوشبختانه امام با درایتی که داشتند آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و مردم با شرکت در راهپیمایی پایداری و پایبند خود را نشان دادند.

معاون اقتصاد و امور دارایی اظهار کرد: امسال که شعار معامله قرن مطرح شد، واکنش مردم جدی تر بود. مردم با زبان روزه به این راهپیمایی آمدند تا اعلام کنند این معامله یک معامله ناصحیح ظالمانه و زیان باری است اصلاً مفهوم معامله ندارد. به دلیل این که طرف معامله مردم مظلوم فلسطین هستند و آنها هرگز راضی نمی شوند تن به این معامله دهند.

قطعنامه پایانی روز جهانی قدس؛ نشست صهیونیستی-آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می کنیم


راهپیمایان روز جهانی قدس در پایان مراسم راهپیمایی در قطعنامه ای نوشتند: نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی - آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می کنیم. شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال 1398، با قرائت قطعنامه ای مواضع خود را در 5 بند اعلام کردند. متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

'سُبْحانَ الَّذِی أَسْری بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ
مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء آیه 1)

حمد و سپاس ذات اقدس احدیت جَلَّ و علا را که توفیق عنایت فرمود تا بار دیگر در یوم الله قدس باحضور حماسی و پر شور در صحنه و همگام با امت بصیر، عامل به وظیفه و دشمن شناس کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان، حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال خونین اشغالگران صهیونیستی، نابودی رژیم کودک کش و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را رساتر از همیشه فریاد زنیم.

اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن «روز جهانی قدس» که روز نبی مکرم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، مظهر «وحدت اسلامی» در حمایت از آرمان فلسطین، پشتوانه امنیت کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌نماییم:

1- با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه گونه امام راحل عظیم الشأن، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه های شوم رئیس جمهور احمق و هیأت حاکمه آمریکا علیه کشورهای اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی - آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می نماییم.

2- با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی های جمعه های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی سازی سرزمین های اشغالی را ابراز می نماییم.

3- تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید می نماییم.

4- کماکان آمریکای جنایت پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته، عهد شکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام، تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده های دروغین کشورهای اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی های نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت های عزت آفرین حوزه دفاعی غیر قابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت های هسته ای را به عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه گانه بخصوص دولت محترم اعلام می نماییم.

5- با تاکید بر ضرورت غیر قابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «ولایت مطلقه فقیه» اتخاذ تدابیر واقع بینانه و اقدامات عملی به دور از اظهارات احساسی و شعارگونه تمامی دست اندرکاران در تحقق «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون زا و تلاش مُجِّدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم صبور همیشه حاضر در صحنه از طریق مبارزه قاطع با فساد و پدیده شوم گرانی و تورم بی سابقه سال های اخیر با نصب العین قرار دادن رهنمودهای گهربار مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی و پیگیری تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه حکیمانه «گام دوم انقلاب» را خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه ای از خلق حماسه عظیم حضور و نمایش پرشور ملت بزرگ ایران اسلامی همگام و هم صدا با امت بزرگ رسول الله (ص) حول محور نخستین قبله‌گاه مسلمین جهان، مسجد الاقصی و قدس شریف، در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

بیانیه تقدیر و تشکر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس؛ «راهپیمایی روز جهانی قدس خط بطلانی بر معامله دروغین قرن»

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال و حضور پرشور و حماسی ملت بزرگ و روزه دار سراسر کشور بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و ام القرای جهان اسلام، همگام و دوشادوش با سایر مسلمانان و آزادی خواهان جهان، عمق نفوذ استراتژیک و اقتدار و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران و درک کلام و دریافت عمق پیام تاریخی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و انقلاب اسلامی را در نابودی رژیم غاصب صهیونیستی این غده سرطانی نشان داده و باطل السحری بر طرح آمریکایی صهیونیستی معامله دروغین قرن بود.

حماسه عظیم و ماندگار حضور و نمایش وحدت و اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی همگام با «امت بزرگ رسول الله «صلی الله علیه و آله و سلم» حول محور نخستین قبله‌گاه مسلمین جهان، مسجد الاقصی و قدس شریف، در راهپیمایی روز جهانی پاسخی کوبنده به یاوه سرائیهای استکبار جهانی بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تقدیر و تشکر ویژه از مردم لحظه شناس، بصیر و روزه داران ماه میهمانی خدا در سراسر کشور به عنوان خالقان اصلی این خیزش عظیم اراده‌های استوار در حمایت از آرمان آزادی قدس شریف و لبیک به ندای مقتدای عزیزتر از جانمان مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مد ظله العالی» و نیز تقدیر از همه دست اندکاران امر برگزاری مراسم راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس به ویژه اصحاب محترم رسانه‌ها و جراید، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و تمامی فعالان عرصه رسانه و خبر، سازمان صدا و سیما که در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از اقیانوس بیکران اراده‌های ملی به پاخاسته در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس؛ این همه شور و شعور ملت‌های به پاخاسته و قیام کرده به ویژه لحظه شناسی ملت همیشه در صحنه و سرافراز ایران اسلامی و مردم مؤمن، روزه دار و انقلابی ایران را می‌ستاید و از بابت این نعمت و موهبت الهی جبهه خضوع و جبین شکر بر آستان کبریایی حضرت احدیت سائیده و شکرگزار این نعمت بزرگ الهی خواهد بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها