کد خبر: 307540
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۴:۲۷
| |

نوذر شفیعی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

پیشنهاد ظریف، در صورت اجرا باع رفع نگرانی‌ها می‌شود/ پیشنهاد ظریف، نشان‌دهنده حسن نیت و شفافیت ایران است

نوذر شفیعی، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به پیشنهاد محمدجواد ظریف مبنی بر امضای تعهدنامه عدم تجاوز بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس با تاکید بر کارکرد مثبت چنین پیشنهادی بیان کرد: این پیشنهاد شفافیت، حسن‌نیت ایران و این‌که تهران در راستای اعتمادسازی با همسایگان خود تلاش می‌کند را نشان می‌دهد.

پیشنهاد ظریف، در صورت اجرا باع رفع نگرانی‌ها می‌شود/ پیشنهاد ظریف، نشان‌دهنده حسن نیت و شفافیت ایران است
کد خبر: 307540
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۴:۲۷

اعتمادآنلاین| نوذر شفیعی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که چنین پیشنهادی باید زودتر از این ارائه می‌شد، گفت: این پیشنهاد در صورت اجرایی شدن باعث رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که بعضا ممکن است به صورت واقعی و کاذب در منطقه وجود داشته باشد خواهد شد و مرزها را در منطقه غیرامنیتی می‌کند.


وی با بیان این‌که این پیشنهاد و اجرایی شدن آن برای رفع برخی سوء‌تفاهم‌نامه در منطقه و کاهش تنش‌های روانی موثر و کارساز است و بهانه را از برخی کشورهای منطقه که به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران هستند ، خواهد گرفت، تاکید کرد: این پیشنهاد، پیشنهاد معقولی است و نشان دهنده حسن نیت ایران است.


این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده شفافیت و تلاش ایران برای اعتمادسازی است و آن را می‌توان در راستای ابتکارات خوب دستگاه دیپلماسی کشور عنوان کرد.


این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر کشورهای منطقه خلیج فارس و کلیه همسایگان اهمیت این پیام را درک و از آن استفاده کنند این می‌تواند یک نقطه عطفی در منطقه باشد در همین چارچوب باید کشورهای منطقه از این پیشنهاد فورا استقبال کنند تا گام مهمی برای غیرامنیتی کردن مرزها و رفع سوء‌تفاهم‌ها و سوء‌ظن‌های احتمالی در منطقه برداشته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها