کد خبر: 306370
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۵:۴۶:۲۲
| |

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

برای اجرای لوایح پالرمو و CFT اعلام موضع مجمع ضرورت دارد

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص باید درباره پالرمو و CFT اعلام موضع کند، گفت: اجرای لوایح پیش از اعلام موضع مجمع را نمی‌توان در قالب اختیارات ویژه رئیس‌جمهور تعریف کرد.

برای اجرای لوایح پالرمو و CFT اعلام موضع مجمع ضرورت دارد
کد خبر: 306370
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۵:۴۶:۲۲

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته ملی(پالرمو) و الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) را یادآور شد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر قانون موظف است در مورد این دو لایحه به جهت اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان اعلام نظر کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این لوایح باید مسیر قانونی خود را طی کند و در نهایت خروجی از این مسیر اعلام شود بنابراین مجمع تشخیص نظام باید در مورد لوایح پالرمو و CFT اعلام موضع کند.

وی در ادامه یادآور شد: دولت یا شخص آقای رئیس‌جمهور هم پیش از تعیین تکلیف و اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به لحاظ قانونی نمی‌تواند این لوایح را به مرحله اجرا درآورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اجرای لوایح پیش از اعلام موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام را نمی‌توان در قالب اختیارات ویژه رئیس‌جمهور تعریف کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها