کد خبر: 293073
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

حسن روحانی، رییس‌جمهوری در دیدار صمیمانه با فعالان سیاسی کشور:

هیچ زمانی در طول 40 سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده است/ باید تصمیماتی بگیریم که باعث خوشحالی مردم شود

حسن روحانی، رییس‌جمهوری بیان کرد: اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد اما حضور و اعتماد مردم از اقتصاد مهم‌تر است، بنابراین هرجا که جمع‌ شدیم باید تصمیماتی بگیریم که باعث خوشحالی مردم شود.

هیچ زمانی در طول 40 سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده است/ باید تصمیماتی بگیریم که باعث خوشحالی مردم شود
کد خبر: 293073
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رییس‌جمهوری امروز 60 نفر از اهالی سیاست را تحت عنوان احزاب سیاسی مختلف دعوت کرد تا در نشستی مشترک نقطه‌نظرات آنان را برای حل مشکلات جاری کشور بشنود.

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی: نهادهای نظارتی و مسئول سخت‌گیری‌های بی‌مورد را کنار بگذارند

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ حضرتی در این نشست با بیان اینکه دشمن روی چهار موضوع سرمایه‌گذاری کرده و براساس این موضوعات فشارهایش به ایران را کم و زیاد می‌کند، بیان کرد: اختلافات داخلی اولین راهبرد دشمن برای تحت فشار قرار دادن ایران است. اختلافات داخلی به معنای اختلاف دو جناح نیست بلکه کارشکنی در مسیر دولت، زاویه پیداکردن صداوسیما با دولت منتخب و سلایق مردم، بی‌توجهی به خواسته مردم توسط نظام و برخی از مسایل است که ما به عنوان نهادهای قدرت با آن فاصله گرفته‌ایم.

الیاس حضرتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به انتقادهایی که درباره محدودیت‌ها برای برخی هنرمندان مطرح می‌شود، گفت: چرا نظام در قبال یکی از هنرمندانش مانند استاد شجریان (حتی اگر خطایی هم انجام داده) نمی‌تواند با عزت و گذشت رفتار کند. گذشت نسبت به یک هنرمند ملی برای مردم پیام‌های مثبت بسیاری دارد.

حضرتی همچنین با بیان برخی دیگر از مشکلات مانند ماجرای حصر، ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی و ضرورت عفو عمومی زندانیان سیاسی افزود: موضوع انتخابات می‌تواند به یک وفاق عمومی تبدیل شود به شرط آنکه نهادهای نظارتی و مسئول سخت‌گیری‌های بی‌مورد را کنار بگذارند.

مصرف‌گرابودن دولت و ملت دومین محور سخنان الیاس حضرتی در نشست مشترک فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور بود. به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، آمریکا روی مصرف‌گرا بودن ما مانند مصرف سوخت، بنزین، انرژی، دارو و مانند آن حساب جدی باز کرده است.

نماینده تهران در ادامه با تاکید بر این موضوع که سرانه مصرف ما از همه جای دنیا از جمله کشور چین هم بیشتر است، عنوان کرد: از سوی دیگر دولت جمهوری اسلامی پرهزینه‌ترین دولت جهان است.

وی ادامه داد: متاسفانه وجود موازی‌کاری در سیاست خارجی، نظارت، نیروهای مسلح، نهادهای امنیتی، نهادهای عمومی- مذهبی و... باعث شده تا با یک دولت بزرگ و موازی‌کاری‌های تکراری بی‌نتیجه و پرهزینه مواجه باشیم.

حضرتی در سومین محور اظهارات خود به ضرورت تامل درباره اقتصاد بدون نفت پرداخت و گفت: رئیس‌جمهوری امریکا نفت ایران را تحریم کرده است، پرسش اصلی این است که چرا ما به اقتصاد بدون نفت فکر نمی‌کنیم و چرا اراده‌ای برای پویایی اقتصاد بدون نفت در میان مسئولان و مدیران کشور دیده نمی‌شود؟ بنابراین براساس شرایط فعلی و اینکه اقتصاد ما، اقتصاد نفتی است باید محاسبه کنیم که می‌توانیم کشور را بدون نفت اداره کنیم یا خیر؟

کمبود کاغذ و گرانی آن آخرین محوری بود که حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد در این جلسه از آن سخن گفت. به گفته حضرتی در صورت عدم حل‌وفصل بحران کاغذ احتمال تعطیلی مطبوعات بسیار بالاست.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: مسئله اصلی کشور وجود نقدینگی تخریب‌گر است

مصباحی‌مقدم نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات مردم در شرایط فعلی برگزاری کنسرت، ورود زنان به استادیوم و یا مسائلی از این قبیل نیست، عنوان کرد: بلکه مسئله اصلی کشور وجود نقدینگی تخریب‌گر است.

او افزود: میزان نقدینگی در حال حاضر نسبت به 40 سال گذشته سه هزار و 400 برابر شده است.

سخنگوی جامعه رو حانیت مبارز خطاب به حسن روحانی گفت: جنابعالی وقتی مسئولیت دولت را برعهده گرفتید میزان نقدینگی در کشور 500 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در حال حاضر به 2 هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در مجلس: رفع اختلافات دولت و مجلس از ضروری‌ترین مسائل جاری کشور است

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: رفع اختلافات و تقویت رابطه دولت و مجلس از ضروری‌ترین مسائل جاری کشور است.

وی افزود: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به درستی اجرا نشده و ضرورت دارد تا اصلاحاتی در اجرای این قانون صورت گیرد.

احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا: هیچ وقت به این اندازه بین مردم و حکومت بی‌اعتمادی نبوده است

توکلی در ابتدای صحبت‌های خود تاکید کرد: هیچ وقت به این اندازه بین مردم و حکومت بی‌اعتمادی وجود نداشته است.

این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست‌های ارزی دولت ایراد دارد، اعلام کرد برای اثبات ایرادات سیاست‌های ارزی آمادگی مناظره با مسئولان اقتصادی و بانکی دولت را دارد.

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران: نمی‌گوییم با ترامپ مذاکره کنیم اما باید این مسئله حل شود

شکوری‌راد با بیان اینکه مردم نگران بروز جنگ هستند، گفت: بر همین اساس باید با مردم صحبت کرد ما نمی‌گوییم که با ترامپ مذاکره کنیم اما باید این مشکل و مسئله حل شود.

او افزود: علی‌رغم نگاه دولت به احزاب، ضرورت دارد تا نسبت به مسائل و مشکلات احزاب توجه بیشتری شود.

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: همه تقصیرها را گردن دولت پنهان نمی‌اندازیم

حدادعادل خطاب به حسن روحانی با تاکید بر اینکه آقای روحانی ما به شما رای ندادیم و از شما چیزی نمی‌خواهیم، تاکید کرد: به خاطر کشور باید کارهایی انجام شود.

او گفت: مردم دو دسته هستند کسانی که انقلاب را برای خودشان می‌خواهند و کسانی که خودشان را برای انقلاب می‌خواهند؛ ما با دسته اول کاری نداریم اما باید برای دسته دوم از مردم که برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری کردند و همچنان پای کار هستند، تدابیر جدی‌تری در پیش گرفت چراکه این جماعت سیاست مقاومت را در پیش می‌گیرند نه سیاست ذلت را.

به گفته حدادعادل مشکلات امروز مردم، بیکاری، معیشت، رکود، اشتغال و تورم است نه ورود زنان به استادیوم‌ها و جلوگیری از برگزاری کنسرت یک خواننده.

حدادعادل در ادامه تاکید کرد: ما همه تقصیرها را گردن دولت پنهان نمی‌اندازیم و بر همین اساس ضرورت دارد تا راهبردی برای حل مشکلات مردم اجرا شود.

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: می‌توانیم موضوع مذاکره را با عزت و مصلحت در دستورکار قرار دهیم

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ماجرای تحریم‌ها و فشار امریکا به ایران برای مردم نگرانی‌های جدی ایجاد کرده، عنوان کرد: ما می‌توانیم موضوع مذاکره را با عزت و مصلحت در دستورکار قرار دهیم.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب، حافظ اسد 20 سال با اسرائیلی‌ها مذاکره کرد و هرگز در مذاکرات از مواضعش عقب‌نشینی نکرد اهمیت مذاکره اسد با اسرائیلی‌ها در طی 20 سال این بود که هرگز تیری از سوی طرفین شلیک نشد.

وی در ادامه گفت: باید با حساسیت به کلمات کلیدی بکار گرفته شده توسط اطرافیان ترامپ دقت کرد و این جملات و کلمات را دنبال کنیم تا مشخص شود آنان دنبال چه چیزی هستند.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری: باید تصمیماتی بگیریم که باعث خوشحالی مردم شود

روحانی پس از شنیدن نظرات فعالان سیاسی بیان کرد: هیچ زمانی در طول 40 سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده است ما باید راه‌حلی پیدا کنیم تا از این بحران‌ها عبور کنیم.

رییس‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد اما حضور و اعتماد مردم از اقتصاد مهم‌تر است، بنابراین هرجا که جمع‌ شدیم باید تصمیماتی بگیریم که باعث خوشحالی مردم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها