کد خبر: 290552
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۴:۱۵
| |

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران مطرح کرد:

دادسرا خون عدالت را به تمام مویرگ‌های جامعه وارد می‌کند/ ارتباط و هم‌افزایی بین دادسرا و دادگستری نهادینه می‌شود/ دفاع تمام‌قد از حقوق عامه و برخورد با مفاسد بدون توجه به این و آن در دوره تحول قوه قضاییه

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران گفت: دادگاه‌ها ویترین و پیشانی دستگاه قضایی هستند و دادسرا قلب تپنده آن است، دادسرا مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین و دهلیز چپ و راست دستگاه قضایی است که خون عدالت را به تمام مویرگ‌های جامعه وارد می‌کند.

دادسرا خون عدالت را به تمام مویرگ‌های جامعه وارد می‌کند/ ارتباط و هم‌افزایی بین دادسرا و دادگستری نهادینه می‌شود/ دفاع تمام‌قد از حقوق عامه و برخورد با مفاسد بدون توجه به این و آن در دوره تحول قوه قضاییه
کد خبر: 290552
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۴:۱۵

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب تهران که امروز (شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، بیان کرد: دوره تحول در قوه قضاییه که با انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در قوه قضاییه آغاز شده با گام دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب همزمان شده است و دوره تحول در قوه قضاییه با برخورد با مفاسد بدون ملاحظه این و آن و دفاع تمام قد از حقوق مردم و جامعه و برخورد قاطع با جنایتکاران و خدمت بی منت به مردم و تکریم قضات همراه است.

وی افزود: دادگاه‌ها ویترین و پیشانی دستگاه قضایی هستند و دادسرا قلب تپنده آن است، دادسرا مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین و دهلیز چپ و راست دستگاه قضایی است که خون عدالت را به تمام مویرگ‌های جامعه وارد می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دادسرای تهران دارای اهمیت زیادی در سطح استان، کشور و بین الملل است و به تعامل و هماهنگی مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی کشور نیاز دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: در دوره تحول براساس ساختار‌های قضایی ارتباط بین دادسرا و دادستانی و دادگستری نهادینه و سازمان یافته خواهد شد.

وی افزود: نزدیک ده سال از دوران مسئولیت سنگین آقای دولت آبادی گذشت، ده سالی که با فتنه 88 آغاز شد و شاهد برخورد قاطع دادستانی تهران با فتنه گران بودیم و این دوره با اخلالگری در نظام اقتصادی کشور و برخورد با اخلالگران اقتصادی به پایان رسید و بنده شاهد خدمت شبانه روزی آقای دولت آبادی بودم.

اسماعیلی بیان کرد: انتخاب آقای القاصی مهر شامل پیشنهاد اینجانب و تأیید دادستان کل کشور از سوی رئیس قوه قضاییه بود.

وی گفت: نقش و جایگاه مهم دادستان تهران این حق را بر رئیس قوه قضاییه وارد کرده بود که خود ایشان دادستان تهران را انتخاب کنند، اما رئیس قوه قضاییه با اجرای آیین نامه‌ها از رئیس دادگستری استان تهران گزینه خود را معرفی کرد.

اسماعیلی گفت: آقای القاصی مهر دارای دکتری حقوق و جزا است و رئیس دادگستری استان فارس و حفاظت و اطلاعات استان فارس را در سوابق خود دارد و این انباشته علم و تجربه نوید موفقیت در دادستانی تهران را می‌دهد.

گفتنی است؛ علی القاصی دادستان سابق شیراز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران جایگزین عباس جعفری دولت آبادی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها