کد خبر: 289596
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۰:۳۹:۲۶
| |

زهرا ساعی عضو فراکسیون کارگری مجلس:

دریافتی کارگران باید سه میلیون و 800 هزار تومان باشد

عضو فراکسیون کارگری مجلس، با اعلام این خبر که این فراکسیون به شورای عالی کار پیشنهاد داده که متناسب با افزایش تورم چند بار در سال تشکیل جلسه دهد تاکیدکرد که باید برای کارگران به عنوان اولین گروه آسیب‌پذیر شرایط خاصی تعریف شود.

دریافتی کارگران باید سه میلیون و 800 هزار تومان باشد
کد خبر: 289596
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۰:۳۹:۲۶

اعتمادآنلاین| زهرا ساعی، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت اقتصادی کارگران، گفت: ما در فراکسیون کارگری مجلس تلاش کردیم با توجه به نوسانات قیمت اجناس در بازار شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد که بتوانیم دستمزد این قشر را افزایش دهیم، بنابراین پیشنهاد دادیم که این شورا تنها به یک بار تشکیل جلسه در سال بسنده نکند، بلکه چندین بار در طول سال فراخور نوسانات قیمت‌ها و افزایش تورموضعیت این قشر را بررسی کرده و حقوق آنها را افزایش دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی شرایط خاص اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود و توان خرید کارگران به دلیل دریافت حداقل دستمزد کاهش پیدا می‌کند باید توجه ویژه‌تری به افزایش حقوق آنها داشته باشیم، به همین دلیل این پیشنهاد خود در فراکسیون کارگری را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

دریافتی کارگران باید مبلغ سه میلیون و 800 هزار تومان باشد

وی تصریح کرد: در اسفندماه سال 97 بر اساس محاسبات رسمی و فرمول‌های بین‌المللی محاسبه حقوق و دستمزد بر مبنای میزان کاری که انجام می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که دریافتی کارگران باید مبلغ سه میلیون و هشتصد هزار تومان باشد تا سفره آنها کوچکتر نشده و بتوانند حداقل‌ امکانات لازم برای تامین معیشت خانواده‌هایشان را تامین کنند.

ساعی خاطرنشان کرد: متاسفانه برغم تلاش فراکسیون کارگری مجلس در نهایت 36 درصد افزایش حقوق معادل 400 هزار تومان به حقوق این قشر اضافه شد که تنها برای بخشی از کارگران نیز لحاظ شد که مبلغ یک میلیون و صد و دوازده هزار تومان دریافتی داشتند و برای سایر کارگرانی که دریافتی بیشتری دارند، مبلغ پایین‌تری اعمال شد که در وضعیت کنونی کشور که با افزایش افسارگسیخته تورم مواجه هستیم، تاثیر چشمگیری در بهبود وضعیت معیشت این قشر نخواهد داشت.

شورای عالی کار از طریق ارائه تسهیلات غیرنقدی برای رفع مشکلات مالی کارگران تلاش کند

وی اظهار کرد: هم‌اکنون هم از کارفرمایان، هم دولت، هم گروه‌های صنفی، انجمن‌های مربوطه و شورای عالی کار می‌خواهیم که توجه ویژه‌ای به وضعیت کارگران داشته باشند، چرا که در فشار شدید اقتصادی قرار دارند و حداقل این شورا باید از طریق ارائه تسهیلات غیرنقدی برای رفع مشکلات مالی این قشر تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: کارفرمایان نیز در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تامین مواداولیه و ارز مواجه شده‌اند، اما در هر حال کارگران به دلیل دریافت دستمزد پایین آسیب‌پذیرتر از سایر اقشار جامعه بوده و در پی افزایش قیمت‌ها اولین گروهی هستند که لطمه می‌خورند و بعد از آنها نیز بازنشستگان دارای این وضعیت هستند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر بخواهیم یک رضایت نسبی در کارگران زحمتکش کشور ایجاد شود، باید برای آنها امتیاز خاص‌تری نسبت به آنچه تاکنون برای آنها در نظر گرفته شده، تعریف شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها