کد خبر: 288356
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

امیدواریم رقابت‌های شبیه‌سازی شورای نگهبان برای طلاب هم برگزار شود/ از سلایق و نظرات دانشجویان استفاده می‌کنیم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره رقابت‌های شبیه‌سازی شورای نگهبان گفت: هدف این بود که اطلاعات عمومی پیرامون حقوق عمومی و مشخصا حقوق اساسی و اختیارات و وظایف شورای نگهبان به صورت غیر مستقیم در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

حجم ویدیو: 9.14M | مدت زمان ویدیو: 00:03:58 دانلود ویدیو
کد خبر: 288356
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های شبیه‌سازی شورای نگهبان به ابتکار پژوهشکده شورای نگهبان و با شرکت 50 تیم از دانشکده‌های حقوق سراسر کشور در حال برگزاری است. دوره اول این رقابت 20 تیم به مرحله بعد راه یافته‌اند و قرار است سه تیم برگزیده به عنوان بهترین هیات‌هایی که توانسته‌اند عملکرد شورای نگهبان را شبیه‌سازی کنند، پنجشنبه هفته آینده 13 اردیبهشت معرفی شوند.

براساس تصمیم شورای نگهبان علاوه بر تقدیر از این سه تیم برگزیده تیم اول به عنوان همکار مستقیم با پژوهشکده شورای نگهبان همکاری می‌کنند و از ظرفیت دیگر هیات‌ها هم براساس ضرورت استفاده می‌شود.

عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه رقابت‌های شبیه‌سازی شورای نگهبان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، بیان کرد: هدف این بود که اطلاعات عمومی پیرامون حقوق عمومی و مشخصا حقوق اساسی و اختیارات و وظایف شورای نگهبان به صورت غیر مستقیم در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

*در حوزه حقوق عمومی و اساسی اطلاعات دوستان اندک است و توسعه لازم را پیدا نکرده است.


*هدف این بود که اطلاعات عمومی پیرامون حقوق عمومی و مشخصا حقوق اساسی و اختیارات و وظایف شورای نگهبان به صورت غیر مستقیم در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

*دانشجویان با نحوه کار در شورای نگهبان آشنا می‌شوند.

*دانشجویان می‌توانند در این رقابت‌ها خود را به جای اعضای شورای نگهبان قرار دهند و یک پرونده را بررسی کنند.

*امیدواریم بتوانیم برای طلاب هم این رقابت‌ها را برگزار کنیم تا بُعد فقهی هم آموزش داده شود.

*قطعا ممکن است پیشنهاداتی از طرف دانشجویانی (که نسل جوان هم هستند و افکار و سلایق متفاوتی هم دارند) دریافت کنیم، حتما از سلایق و افکار دوستان استفاده می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها