کد خبر: 284397
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

برگزاری علنی محاکم قضایی و اصلاح ساختار اداری موجب کاهش فساد می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد ایجاد شفافیت حداکثری، تمرکززدایی، اصلاح ساختارهای اداری و برگزاری علنی دادگاه ها از راهکارهای تحقق مولفه عدالت و مبارزه با فساد محسوب می شود.

برگزاری علنی محاکم قضایی و اصلاح ساختار اداری موجب کاهش فساد می‌شود
کد خبر: 284397
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اهمیت تحقق مولفه عدالت و مبارزه با فساد بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: برای مبارزه با علت عوامل بروز فساد، باید ریشه یابی خصوص صورت بگیرد تا به پیشگیری در حوزه فساد دست یابیم. دستگاه قضایی مرجعی است که تاوان کم کاری مجموعه‌های مختلف را می‌دهد. لذا باید اذعان کرد ایجاد شفافیت حداکثری گام نخست برای جلوگیری از بروز فساد و تحقق عدالت محسوب می شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف دنیا از طریق مشارکت مردم با فساد مبارزه می شود از این رو می‌توان با امضاهای طلایی افراد به راحتی برخورد کرد، افزود: در این بین نباید فراموش کرد که اصلاح ساختارهای اداری و در واقع مکانیزه و الکترونیکی کردن امور فساد را کاهش می دهد. همچنین برای تحقق عدالت و مبارزه جدی با فساد باید به سمت تمرکززدایی گام برداریم و امور استانها را به مرجع های محلی بسپاریم نه اینکه همه امور در پایتخت تصمیم گیری شود زیرا رانت ایجاد می کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین علنی برگزار کردن دادگاه ها و شفاف شدن مراحل رسیدگی به محاکم مفسدان خصوصا اخلال گران اقتصادی یکی از راهکارهایی است که موجب کاهش فساد خواهد شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها