کد خبر: 283671
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۵:۰۰
| |

نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری و حقوقدان:

سپاه نبود داعش بغداد، سلیمانیه و اربیل را تصرف میکرد

عضو کانون وکلای دادگستری گفت: اگر سپاه نبود داعش بغداد، سلیمانیه و اربیل را تصرف می کرد، لذا اقدام آمریکا علیه سپاه را باید نوعی میدان دادن به تروریست داعشی و فعال کردن آنها در منطقه تعریف و تحلیل کرد.

سپاه نبود داعش بغداد، سلیمانیه و اربیل را تصرف میکرد
کد خبر: 283671
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت احمدی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین دشمن تروریست در منطقه را تروریست نامیده است، خاطرنشان کرد: از تصمیم هیات حاکمه آمریکا تعجب می کنم، این اقدام نشان می دهد پشت این تصمیم هدف دیگری نهفته است که در دراز مدت این نیت و مقصود آشکار خواهد شد.


احمدی اضافه کرد: به لحاظ اینکه مطابق اصل 150 قانون اساسی سپاه پاسداران یک سازمان حاکمیتی ایران است و محدودیت پرسنلی و حوزه عملکردی ندارد، گستره انسانی و حوزه عمل سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی نظامی به صورتی است که عملا آمریکا نمی تواند نیات خود را در مورد این نیرو پیاده کند، زیرا ریشه در اجتماع و دفاع ملی دارد و خاستگاه و دلیل تولد این نیرو در دفاع ملی و بسیج عمومی است.


وی اظهار کرد: از نظر حقوق بین الملل چنین تصمیمی غیر قانونی و از نظر تاریخی هم این تصمیم بدیع و بی سابقه است. دوست و دشمن اذعان دارند که سپاه پاسداران قوی ترین و موفق ترین نیروی نظامی علیه ترورسیم واپسگرا، بخصوص داعش بوده است، خیلی از تحلیل گران در این موضوع هم رای هستند.

احمدی تاکید کرد: سپاه پاسداران دارای نیروی زمینی، دریایی و هوایی است، نیروی دریایی سپاه در آب های بین المللی و سرزمینی در نزدیکی نیروی دریایی آمریکا هستند، آمریکا می داند با چه نیرویی مواجه است. سپاه پاسداران بخشی از حاکمیت ایران است که اگر آمریکا از نظر حقوقی می توانست از آن طریق وارد تقابل با سپاه می شد، ولی چون از نظر حقوقی عمل و تصمیم آمریکا غیر قانونی است به حکم اجرایی رییس جمهوری متوسل شده اند.


وی یادآور شد: برای اولین بار است که یک کشور نیروی نظامی کشور دیگری را به عنوان تروریست شناسایی و اعلام می کند، هرچه در این زمینه جستجو و مطالعه کردم جایی ندیدم نیروی نظامی و رسمی کشوری در تاریخ ملل تروریست نامیده شود، جز در خصوص گروه های شبه نظامی.

وی تاکید کرد: نتانیاهو در اولین واکنش پس از تروریست خواندن سپاه توسط آمریکا، در توییتی ترامپ را دوست عزیز خطاب کرد و نوشت تشکر می کنم که به این خواسته من هم عمل کردی! نتانیاهو از موضوعاتی چون بلندی های جولان، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و تروریست نامیدن سپاه توسط ترامپ بهره برداری سیاسی-انتخاباتی می کند.


احمدی ادامه داد: طراح اقدام و تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران شخص نتانیاهو است، او برای جذب رای 120 نماینده کنیسه یهودیان و آرا طرفداران راست افراطی به چنین تصمیماتی از طرف کاخ سفید و شخص ترامپ نیاز دارد، لذا تروریستی خواندن سپاه پاسداران در راستای نفع سیاسی-انتخاباتی نتانیاهو و رژیم اسراییل است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها