کد خبر: 283462
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام اعلام کرد:

آخرین خبرها از سیل ایلام/ از آرامش در بخشی از استان تا تخلیه برخی روستاهای در خطر سیل مجدد

استاندار ایلام از زیر آب رفتن چند روستا با بستن دریچه و کم کردن خروجی سد سیمره خبر داد.

آخرین خبرها از سیل ایلام/ از آرامش در بخشی از استان تا تخلیه برخی روستاهای در خطر سیل مجدد
کد خبر: 283462
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام درباره وضعیت فعلی استان ایلام گفت: هنوز در چند منطقه در استان ایلام با مشکل روبرو هستیم. پیگیری‌ها برای رسیدگی به مشکلات ملی و استانی همچنان ادامه دارد. سه پل در بخش ماژین از بین رفته بود که اکنون یکی از این پل‌ها ترمیم شده است. یک جاده دسترسی از زرین شهر تا ماژین احداث شده و سیل‌زدگی اطراف پل روستای میدان خلف را جمع کرده‌ایم و اکنون وسایل نقلیه از آن جاده تردد دارد.

استاندار ایلام افزود: وزارت راه، سپاه، هوا فضا و قرارگاه خاتم‌الانبیاء با همکاری استان ایلام توافق کردند تا دو پل در بخش ماژین ساخته شود که کار ساخت یکی از آنها چند هفته آینده به اتمام می‌رسد. اکنون امکانات و نیاز‌های اولیه و همچنین بسته‌های غذایی، پتو و چادر به اندازه کافی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است. چند موکب به وسیله استان‌های معین، سپاه و عتبات عالیات برای امداد رسانی احداث شده و در آن موکب‌ها غذای گرم به صورت مکرر پخته و به دست سیل زدگان رسانده می‌شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در منطقه دوم استان ایلام، منطقه بالا دست سد سیمره مقداری آرامش حاکم شده است. مجبور شدیم تا در دو منطقه عرب رودبار و کلان که از مناطق بالادست سد سیمره است؛ به دلیل اینکه آب استان خوزستان و کرخه توسط سد سیمره کنترل شود، با توافق مسئولان ملی و استانی دریچه‌ها را ببندیم و خروجی آن را کم کنیم تا آب کمتری به خوزستان وارد شود. بنابراین ارتفاع آب پشت سد در حال زیاد شدن است و با این کار چندین روستا مجددا زیر آب خواهد رفت که دستور تخلیه آن روستاها اعلام شده است.

استاندار ایلام گفت: از دیروز تخلیه روستا‌های در خطر سیل شروع شد، امدادرسانی مداوم در حال انجام است. علائه بر اینکه برخی روستا‌ها باید تخلیه شوند، برخی دیگر جاده‌ها تخریب و زیر آب رفته است؛ به همین دلیل در تلاش احداث جاده جدید دائمی هستیم که دو شهرستان سیروان و دره شهر به یکدیگر متصل کند.

وی با بیان اینکه جاده قاضی خان بدره به سرعت در حال ساخت است، گفت: امیدواریم با ساخت این جاده راه دامی برای دام‌های شهروندان ایجاد شود. همچنین ما در حال رسیدگی به روستا‌های منطقه بخش کوران شهرستان کوهدشت لرستان هستیم و غذای گرم و چادر به سیل زدگان داده می‌شود.

سلیمانی دشتکی درباره تعداد روستا‌های خالی در استان ایلام گفت: در بخش ماژین 6 روستا از قبل سیل تخلیه شده‌اند که بعد از سیل کاملاً این روستا‌ها زیر آب رفتند، در بالادست سد سیمره سه روستا کامل زیر آب رفته و جاده و دسترسی دو روستای دیگر آن قطع شده است. از دیشب دسترسی 6 روستای بالاتر در حال قطع شدن است، همچنین 9 روستا از شهرستان کوهدشت زیرآب رفته و باید هرچه سریعتر تخلیه شوند. البته قسمت اعظم این 9 روستا‌ تخلیه شد و بقیه هم در حال تخلیه شدن است.

استاندار ایلام درباره بودجه دریافتی از سوی دولت برای حادثه سیل گفت: دولت به خوبی به ما کمک کرده و همه دست به دست هم دادند تا مشکلات را حل کنند. اکنون تنخواه از سوی دولت به استان تعلق گرفته، البته فقط برای اقدامات ضروری تنخواه داده شده و مبلغ زیادی هم برای خسارت درخواست داده شده است که دولت به وسیله دستگاه‌های ملی مانند وزارت جهاد، بنیاد مسکن، وزارت راه و سایر دستگاه‌ها در روزهای آتی ابلاغ می‌کند. البته اکنون امنیت به دست نیروی انتظامی است و بسیج سپاه در کنار آن‌ها امنیت را در دست گرفته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها