کد خبر: 283436
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

برخی می‌خواهند از آب گل‌آلود سیل، ماهی نفاق بگیرند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات سیل به استان های مختلف کشور، از برخی تلاش ها و اظهارات که در راستای ایجاد تفرقه میان نیروهای امدادی، نظامی، مردمی و سازمان های دولتی صورت می گیرد و مطرح می شود، انتقاد کرد و گفت: برخی در تلاش هستند که از آب گل آلود سیل، ماهی نفاق بگیرند.

برخی می‌خواهند از آب گل‌آلود سیل، ماهی نفاق بگیرند
کد خبر: 283436
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه گستردگی سیل و دربرگیری وسیع آن در کشور، حجم وسیعی از خسارات را به زندگی مردم وارد کرده، یادآور شد: با توجه به بودجه محدود امسال کشور در اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ضرورت دارد که همه دستگاه‌های دولتی، گروه‌های داوطلب مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای نظامی و بخش خصوصی فارغ از نگاه سیاسی و جریانی، برای کمک و همراهی آسیب دیدگان از این سیل ویرانگر وارد میدان شوند.

حسینی با بیان اینکه سیل چهره ویرانگر خود را با از بین رفتن زندگی و کاشانه مردم و زیرساخت‌ها و کشاورزی در مناطق سیل زده بیش از پیش نشان داده است، گفت: خسارت این سیل ویرانگر تنها به خسارات مالی که مردم و دولت متحمل شده‌اند محدود نمی‌ماند بلکه با کاهش بهداشت در اثر نبود امکانات اولیه نظیر دستشویی و حمام بهداشتی و همچنین لوازم بهداشتی مورد نیاز زنان و کودکان، پس از فروکش کردن سیلاب شاهد بروز برخی بیماری‌های جسمی و حتی روحی در میان مردم آسیب دیده خواهیم بود.

حسینی با تاکید دوباره بر اینکه سیل ضربه سنگین اقتصادی، جسمی و روحی به دنبال دارد، گفت: با توجه به بودجه سال 98، دولت به تنهایی نمی‌تواند ازعهده مخارج این سیل ویرانگر برآمده و پاسخگوی آسیب دیدگان باشد از این رو ضرورت دارد به منابعی دیگر برای کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی با حداقل امکانات بیندیشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تاکید کرد که وضعیت مدیریت بحران در مناطق سیل زده نشان می‌دهد که ضعف در ستاد مدیریت بحران وجود دارد و قابل انکار نیست و دولت باید برای تقویت این ستاد تصمیم عاجل و عقلانی اتخاذ کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این حجم از آسیب‌ها جز با جمع شدن همه ایرانیان زیر چتر وحدت و نوع دوستی جبران پذیر و قابل حل نخواهد بود، تاکید کرد: برخی در تلاش هستند که از آب گل آلود سیل، ماهی نفاق بگیرند و بی شک قربانی این تلاش‌ها، امنیت روانی مردم و اعتماد عمومی است.

حسینی تاکید کرد: گرچه بلای طبیعی سیل بسیاری از مردم عزیزمان را بی سرپناه کرده و خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است اما بی تردید سیل تخریب نهادهای امدادی، نظامی و دولت به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود و همه باید از رخداد این سیل بپرهیزیم.

نماینده تهران در مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید با اراده قوی و در کنار هم بودن، به صورت مستمر کار امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازسازی مناطق سیل زده را به سرانجام مطلوب برسانیم، گفت: امداد جاری از طریق هلال احمر، نهادهای نظامی، گروه‌های داوطلب مردمی و ستادمدیریت بحران صورت می‌گیرد اما نباید این نکته را فراموش کرد که موضوع بازسازی با امداد جاری به سیل زدگان تفاوت دارد.

حسینی با بیان اینکه لازم است دولت در موضوع امداد و بازسازی، کمک رسانی را در دو دوره کوتاه مدت و میان مدت تفکیک کند، گفت: کمک‌ها نباید با فروکش کردن آب در مناطق فروکش کند و لازم است استمرار یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها