کد خبر: 282437
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۰:۴۷:۰۴
| |

سهراب گیلانی نماینده شوشتر:

مردم سیل‌زده خوزستان به پتو، غذا و کمپ نیاز دارند

نماینده شوشتر با بیان این‌که خدا را شاکریم که در سیل خوزستان تلفات جانی نداشته‌ایم، گفت: در حال حاضر سیل‌زدگان به استقرار کمپ، چادر، پتو، وسائل حمل و نقل و غذا احتیاج دارند.

مردم سیل‌زده خوزستان به پتو، غذا و کمپ نیاز دارند
کد خبر: 282437
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۰:۴۷:۰۴

اعتمادآنلاین| سهراب گیلانی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در خوزستان، اظهار کرد: سیل در خوزستان شهرها و روستاهای زیادی را در هم کوبید و زیر آب برد. مردم را آواره کمپ‌ها کرد و منازل آنها را تخریب نمود.

وی با قدردانی از صبر و تحمل مردم خوزستان به خصوص شهرستان شوشتر، گفت: خدا را شاکریم که در این وسعت سیل، تلفات جانی نداشته‌ایم. سیل در خوزستان و سیل سال 1395 در شعیبیه شوشتر به دلیل آب پشت سد دز، کارون و کرخه بوده است که به دلیل میزان بارندگی‌ها در سدها و سرریز شدن به پایین‌دست این سیل رخ داد.

به گفته گیلانی این سیل در خوزستان در دستان مدیریت سدها و وزارت نیرو است که باید با افزایش میزان بارش در ورودی آب به مخزن سدها دریچه خروجی سدها به پایین‌دست تنظیم شود. مدیریت سدها باید براساس هشدار سازمان هواشناسی از تابستان سال 1395 به طور جدی مورد توجه قرار می‌گرفت.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر این‌که باید ستاد مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه‌ای را از تابستان سال 1397 انجام می‌داد، اظهار کرد: متاسفانه عملکرد ضعیف بوده، انتظار می‌رفت که آمادگی برای مقابله با این سیل بزرگ وجود می‌داشت که چنین چیزی را شاهد نبودیم.

وی با بیان این‌که مردم سیل‌زده خوزستان و کل ملت ایران از دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها و سازمان‌های کشوری و لشگری انتظار اقدامات اساسی و آنی برای برطرف کردن خسارات سیل را دارند، گفت: اولویت، استقرار کمپ‌ها و دادن پتو، غذا و وسائل حمل و نقل است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و معاون اول به مناطق سیل‌زده خوزستان، ادامه داد: در این سفر قول‌ها و وعده‌هایی به مردم داده شده که باید عملیاتی شود. امیدی تازه به مردم دمیده شده که اگر این وعده‌ها عملی نشود بی‌اعتمادی و واگرایی را صد چندان خواهد کرد.

نماینده شوشتر با تاکید بر لزوم کار کارشناسی درباره برآورد خسارات وارده به مناطق سیل زده گفت: با پایین آمدن سیل در شهرها و جاده‌ها باید این خسارات برآورده شود لازم است وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، آموزش و پرورش، کشاورزی و بنیاد مسکن با اولویت و به طور جهادی در جهت رفع مشکلات ناشی از سیل اقدام کند.

گیلانی در پایان از سپاه، بسیج و ارتش برای کمک به مردم سیل‌زده قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها