کد خبر: 281542
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۶:۲۶:۰۴
| |

سخنگوی ارتش خبر داد:

استقرار لایروب فوق سنگین ارتش در آق‌قلا

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک دستگاه لایروب فوق سنگین و مجهز با دو فروند هواپیمای باربری نیروی هوایی ارتش به شهر آق‌قلا منتقل و در این منطقه مستقر شد.

استقرار لایروب فوق سنگین ارتش در آق‌قلا
کد خبر: 281542
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۶:۲۶:۰۴

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی اعلام کرد: این لایروب در استان گلستان و شهر آق‌قلا مستقر می‌شود تا با لایروبی از گرگان رود و دیگر رودهای منتهی به آق قلا کار انتقال آب از این شهر را تسریع بخشد‌.


وی ادامه داد: این لایروب توانایی پمپاژ هزار متر مکعب مایعات را در هرساعت داراست که از دو دستگاه موتور دیزل باقدرت 100 اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام 500متر مکعب مایعات در هر ساعت است.


سخنگوی ارتش افزود: این دستگاه با وزن 22تن دارای 3 عدد پانتوم به وزن 6تن است که قادر است در هر ساعت 50 مترمکعب لایروبی انجام دهد.


امیر تقی خانی تصریح کرد: نیروی های ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات و تجهیزات خود به منطور امدادرسانی به سیل زدگان شمال کشور استفاده خواهد کرد.


وی یادآور شد: اقلام امدادی مورد نیاز مردم سیل زده از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی توسط یک فروند هواپیمای 747 نیروی هوایی ارتش بارگیری و به مناطق سیل‌زده خوزستان و گلستان ارسال شد. اقلام غذایی ارسالی به خوزستان در بسته بندی‌هایی تهیه شده است که برای یک ماه خانواده سه نفره کفایت می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها