محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فتنه 98 در حوزه اقتصادی خواهد بود/ مجلس حتما در رأس امور است/ عده‌ای می‌خواهند در ذهن مردم جا بیندازند که مجلس در راس امور نیست/ در بخش کارگری، حقوق، معیشت و اشتغال تدبیر جدیدی نشود به مشکل می‌خوریم

محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: یک دستی به دنبال این است که به زبان خود نمایندگان بگوید مجلس در رأس امور نیست. از آنجایی که مجلس ریل‌گذار این مملکت است حتما باید مبنایش، در رأس امور بودن باشد. یک عده‌ای تلاش می‌کنند این موضوع در اذهان مردم جا بیفتد که مجلس در رأس امور نیست.

فتنه 98 در حوزه اقتصادی خواهد بود/ مجلس حتما در رأس امور است/ عده‌ای می‌خواهند در ذهن مردم جا بیندازند که مجلس در راس امور نیست/ در بخش کارگری، حقوق، معیشت و اشتغال تدبیر جدیدی نشود به مشکل می‌خوریم
کد خبر: 279832
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند، نماینده کرج و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به ارزیابی عملکرد فراکسیون ولایی در سال 97 پرداخت و گفت: حضور به موقع در صحن علنی، اظهارنظرهای علمی و منطقی، موضع‌گیری‌های دقیق و فنی و به دور از هیجان و احساس در خصوص پدیده‌های کشور از جمله مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری از جمله اقدامات شاخص فراکسیون ولایی در سال 97 بود.

او ادامه داد: فراکسیون ولایی به صورت شفاف و روشن در مقابل دولت موضع‌گیری و ایرادات و پیشنهادات خود را اعلام کرد.

او افزود: رعایت اصول اساسی قانون می‌تواند اصلی باشد که یک نماینده در تراز جمهوری اسلامی باید آن را رعایت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فتنه 98 اگر اتفاق بیفتد در حوزه اقتصادی خواهد بود، تاکید کرد: در بحث برجام و تحریم‌هایی که به وجود آمده است شاهد بی‌تدبیری قوای اجرایی و سوءمدیریت در کشور هستیم، بنابراین به نظر می‌رسد که در مدیریت اصلی اجرایی کشور مشکل داریم و این موضوع می‌طلبد که دولت عقب‌گردی انجام دهد و بازنگری در اجرا انجام دهد.

کولیوند در خصوص مهم‌ترین دستور کارهای مجلس در سال 98، گفت: حل مشکلات معیشتی مردم، اصلاح نظام بانکی، اصلاح ارزش‌های افزوده مالیاتی و اصلاح موانع تولید از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال 97 مجلس به آن پرداخت و این موارد می‌تواند سال 98 را مدیریت کند.

او ادامه داد: اگر تدبیری در بخش کارگری، حقوق و معیشت، اشتغال، مالیات‌ها، امور گمرکی، تسهیلات و سپرده‌گذاری‌های بانکی، نظام انضباط مالی، صنایع و کشاورزی صورت نگیرد به مشکل برمی‌خوریم.

او در خصوص اینکه آیا مجلس در رأس امور است یا نه، تاکید کرد: مجلس در رأس امور است. به واقع به این علت که شاید خدایی ناکرده تعداد کمی از نمایندگان تخلفاتی داشته باشند و یا توجه خاصی به نظام و اهداف نظام ندارند نمی‌توان گفت مجلس در رأس امور نیست و یا نباید باشد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: یک دستی به دنبال این است که با زبان خود نمایندگان بگوید مجلس در رأس امور نیست. مجلس و پارلمان مکانی برای گفت‌وگو است و این گفت‌وگو اتفاق می‌افتد و مجلس حتما در رأس امور است.

او در ادامه اظهار داشت: قوه مقننه قوه عاقله و قوه حکیم کشور است و از آنجایی که مجلس، ریل‌گذار این مملکت است حتما باید مبنایش، در رأس امور بودن باشد. یک عده‌ای تلاش می‌کنند که این موضوع در اذهان مردم جا بیفتد که مجلس در رأس امور نیست.

کولیوند ادامه داد: امام (ره) به درستی گفتند که مجلس در رأس امور است. امام با توجه به نمایندگانی که در مجلس حضور داشته‌اند نفرموده‌اند که مجلس در رأس امور است بلکه منظور ایشان از جایگاه قوه مقننه بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها