کد خبر: 277886
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

محسن امین‌زاده، عضو بنیاد باران:

آمریکا جنگ اقتصادی را بر نظامی ترجیح می‌دهد.

یک عضو بنیاد باران گفت: آنچه ایران با آن در آمریکا مواجهه است، ائتلافی است میان ترامپ که نوعی ناسیونالیسم سفید آمریکایی را تبلیغ می کند، از یک سو و یک جریان کاملا ضد ایرانی متشکل از تندروترین مخالفان ضد ایرانی در صحنه سیاسی آمریکا و البته اسرائیل، عربستان سعودی در منطقه از سوی دیگر.

آمریکا جنگ اقتصادی را بر نظامی ترجیح می‌دهد.
کد خبر: 277886
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن امین‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا ترامپ علی رغم خروج از برجام و عدم آمادگی ایران برای مذاکره همچنان به مذاکره با ایران تمایل دارد و اینکه آیا ترامپ به صورت دقیق با رویکرد سیاست خارجی ایران در چهل سال گذشته آشناست و یا اینکه به دنبال قهرمان سازی در تاریخ است، گفت: پرسش شما را در دو بخش پاسخ می دهم. بخش اول مربوط به پرسش شما درباره شیوه رفتار ترامپ نسبت به ایران و علت تمایل وی به مذاکره با ایران است: آنچه ایران با آن در آمریکا مواجهه است، ائتلافی است میان ترامپ که نوعی ناسیونالیسم سفید آمریکایی را تبلیغ می کند، از یک سو و یک جریان کاملا ضد ایرانی متشکل از تندروترین مخالفان ضد ایرانی در صحنه سیاسی آمریکا و البته اسرائیل، عربستان سعودی در منطقه از سوی دیگر.

وی ادامه داد: در یک سوی ائتلاف، ترامپ با تفکراتی افراطی، درصدد است، با کمترین هزینه نظامی موقعیت اقتصادی و تجاری آمریکا را ارتقاء بخشد. در برون مرزها به عملیات نظامی تکیه نمی کند و بخش قابل توجهی از اقدامات او تبلیغاتی و نمایشی است و بسیاری از موضع گیری ها و اقدامات او در سیاست خارجی معطوف به کشمکش هایش با رقبایش در داخل آمریکاست.

امین زاده تصریح کرد: ولی درسوی دیگر ائتلاف، یک جریان ضد ایرانی متشکل از مقاماتی چون: بولتون، پمپئو و حتی مایک پنس، جولیانی و امثال آنان، همه از تندروترین مخالفان ایران در صحنه سیاست خارجی آمریکا هستند. آنان علائق خود نسبت به ضد انقلاب ایرانی را پنهان نمی کنند و همفکری و همکاری دیرپایی با اسرائیل و عربستان سعودی دارند. برخی از آنان از سال 2001 میلادی پس از حمله القاعده به برج های نیویوک، مشوق حمله آمریکا به ایران بوده اند و بعد از آن نیز معتقد بوده اند که حملات آمریکا به افغانستان و عراق کاملا به سود ایران بوده است . آنچه ما از زبان حاکمیت کنونی آمریکا در رابطه با ایران می شنویم، صدای ائتلاف این دو جریان افراطی است.


به گفته وی، ترامپ به برجام به عنوان یک اقدام شاخص اوباما در صحنه بین المللی نگاه کرد و با توجه به شیوه رفتار تبلیغاتی او با مسائل بین المللی، به نظر می رسد که ترامپ، با هر انعطاف کوچکی از سوی ایران برای مذاکره در رابطه با برجام یا سایر مسائل مورد توجه آمریکا، در شرایط انتخاباتی پیش رویش، ممکن است امتیازات قابل توجهی بدهد، اما طبعا مدعی خواهد شد که توانسته با اعمال فشار اقتصادی به ایران به نتایجی بهتر از اوباما دست یابد. البته به نظر می رسد که حتی در چنین شرایطی نیز، جریان تندرو ضد ایرانی متحد ترامپ، برای ممانعت از دادن چنین امتیازاتی به ایران، تلاش جدی خواهد کرد.

منبع: آرمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها