کد خبر: 277193
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۰:۱۹:۵۱
| |

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید تشریح کرد:

دلایل رییس دولت اصلاحات در خصوص سخت شدن دعوت مردم به انتخابات

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید گفت: اینکه آقای خاتمی گفت دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید هم ناظر به همین نگرانی  و سؤالی است که مردم می‌کنند که مگر با رأی دادن در دفعات قبل مطالبه ما پاسخ داده شد که باز هم حرف شما را بپذیریم؟ نگرانی بابت وجود این احساس و سؤال را باید جدی بگیریم.

دلایل رییس دولت اصلاحات در خصوص سخت شدن دعوت مردم به انتخابات
کد خبر: 277193
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۰:۱۹:۵۱

اعتمادآنلاین| سخنان رئیس دولت اصلاحات در جمع نمایندگان فراکسیون امید تازه به‌نظر می‌رسید، خصوصاً جایی که وی از سخت بودن دعوت مردم به مشارکت دوباره در انتخابات سال بعد و موکول کردن موفقیت آن به تحولاتی در طول یک سال آینده سخن گفته است.

نایب رئیس فراکسیون امید درباره دلیل طرح این مسأله توسط رئیس دولت اصلاحات و نظر اصلاح‌طلبان درباره آن توضیح داده است.

صحبت‌های آقای خاتمی در بین اعضای فراکسیون چه بازتابی داشت؟ با این تصویری که آقای خاتمی می‌دهد سیاست و راهبرد اصلاح‌طلبان و خصوصاً اصلاح‌طلبان مجلس برای انتخابات سال آینده چیست؟


این صحبت‌ها منطبق با واقعیت است و دوستان ما در فراکسیون هم نه امروز، از قبل‌تر همین نتیجه‌گیری از شرایط را داشتند. ما نه دنبال ناامید شدن از شرایط هستیم و نه انفعال در قبال فرآیند انتخابات. اما می‌دانیم که با این مسیر همه کشور نیازمند یک گشایش به مراتب بیشتر است و نیاز داریم که فضای مشارکت سیاسی فراهم شود.


یعنی برآورد شما با این فضا شکست در انتخابات آینده است؟


این صرفاً مسأله ما نیست، هر چند از افق پیش رو چنین برمی‌آید. مسأله مهم‌تر این است که ما چه پیروز شویم و چه شکست بخوریم، چه مجلس را کامل بگیریم و چه کامل از دست بدهیم خروجی فرآیند انتخابات 98، با این مختصات و در این شرایط آیا منجر به شرایط بهتر خواهد شد یا خیر؟ ما اصلاً بحث‌مان به نتیجه انتخابات به معنای جناحی آن محدود نمی‌شود. مسأله اصلاح‌طلبان این است که آیا از دل این فرآیند نتیجه منطبق با نیازهای کشور بیرون خواهد آمد یا خیر؟ نگرانی ما بیشتر ناظر به این موضوع است. اینکه آقای خاتمی گفت دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید هم ناظر به همین نگرانی و سؤالی است که مردم می‌کنند که مگر با رأی دادن در دفعات قبل مطالبه ما پاسخ داده شد که باز هم حرف شما را بپذیریم؟ نگرانی بابت وجود این احساس و سؤال را باید جدی بگیریم.

محمدرضا تابش

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها