کد خبر: 276769
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۲:۳۷:۱۷
| |

معاون سیاسی وزیر کشور:

انتخابات فرصتی برای انسجام بیشتر اجتماعی است/با روشن شدن زمان انتخابات باید تدابیری بیاندیشیم

عرف معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: با روشن شدن زمان انتخابات باید تدابیری بیاندیشیم و جلسات مشترک در وزارت کشور میان مجریان و ارگان ناظر برگزار کنیم و به سمت انتخابات باشکوه قدم برداریم. 

انتخابات فرصتی برای انسجام بیشتر اجتماعی است/با روشن شدن زمان انتخابات باید تدابیری بیاندیشیم
کد خبر: 276769
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۲:۳۷:۱۷

اعتمادآنلاین| معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی، فرصتی برای انسجام بیشتر و افزایش سرمایه اجتماعی است.

جمال عرف روز پنجشنبه در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در تالار بزرگ وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: سالانه جلساتی برای همفکری و هم افزایی نمایندگان دولت در استا‌ن‌ها و شهرستان‌ها برگزار می کنیم. امسال نیز این همایش سه روزه با تدبیر جدیدی برگزار شد. در همایش فرمانداران با رویکرد فرصت محوری، انتخابات و زمینه‌های افزایش مشارکت مردم مورد بحث قرار گرفت.


وی با بیان اینکه این همایش به شکل کارگاهی برگزار شد، ادامه داد: روز نخست هفت کارگاه داشتیم که در آن موضوعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی مورد بحث قرار گرفت. در گذشته این کار با حضور مهمانان انجام می شد که در آن عموماً فرمانداران شنونده بودند ولی امسال آنها در مباحث مشارکت کردند.


معاون سیاسی وزارت کشور بیان کرد: قطعاً سال آینده جلسات تخصصی و اجرایی تر در موضوع انتخابات خواهیم داشت و مباحث را ریزتر دنبال خواهیم کرد. در این نشست با توجه به مطرح بودن طرح استانی شدن انتخابات در مجلس و تدوین لایحه جامع انتخابات توسط دولت، گفت و گو‌هایی انجام گرفت.


وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان بندی انتخابات تصریح کرد: در خصوص زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در ابتدای اسفندماه سال آینده، نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال و 2 تاریخ پیشنهاد کردیم و شورا نیز با روز دوم اسفند ماه سال 98 موافقت کرد.


عرف یادآور شد: با روشن شدن زمان انتخابات باید تدابیری بیاندیشیم و جلسات مشترک در وزارت کشور میان مجریان و ارگان ناظر برگزار کنیم و به سمت انتخابات باشکوه قدم برداریم.


معاون سیاسی وزارت کشور درباره اجرای قطعی استانی شدن انتخابات، گفت: این بحث در مجلس مطرح است و در این باره تعامل خوبی میان دولت و مجلس وجود دارد ما هم نظرات خود را منتقل می‌کنیم. استانی شدن انتخابات به این معناست که حوزه به سطح استان می‌آید.


عرف افزود: ملاک ما در مرحله اول سیاست کلی انتخابات خواهد بود که مقام معظم رهبری در سال 95 ابلاغ کردند. قاعدتاً طرح مجلس و لایحه دولت نباید ناقض آن سیاست باشد که تلاش شد لایحه انطباق کامل داشته باشد. اگر بخش‌هایی از طرح با سیاست های کلی تفاوت‌هایی داشته باشد، شورای نگهبان بحث می‌کند و کار را پیش خواهد برد.


معاون سیاسی وزیر کشور درباره برخی انتقادات در مورد آماده نبودن دولت برای اجرای استانی شدن انتخابات اضافه کرد: ما مجری انتخابات هستیم و هر موضوعی که مصوب شود، مقدمات آن را آماده می کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها