کد خبر: 275760
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۱:۴۱:۰۰
| |

حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو فراکسیون ولایی در مجلس:

راهی جز فعال کردن ظرفیت‌های داخلی نداریم

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت راه و شهرسازی گفت‌: پروژه‌ متروی تهران ــ ورامین انتظار 15 ساله یک میلیون جمعیت حوزه انتخابی بنده است. با اتصال ایستگاه ورامین به جوانمرد قصاب کمک شایانی در رفع خسارات مالی و جانی و صرفه جویی وقت و انرژی مردمان این منطقه می‌شود.

راهی جز فعال کردن ظرفیت‌های داخلی نداریم
کد خبر: 275760
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت‌: در شرایط کنونی که دشمنان قسم خورده ملت ایران به سرکردگی آمریکا و متحدان منطقه‌ای آنها منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده و تلاش می‌کنند که با خالی کردن سفره مردم جلوی رشد و توسعه ایران را بگیرد، عقل، شرع و مصلحت حکم می‌کند که همه جریانات سیاسی پشت سر مقام معظم رهبری با پرهیز از هر گونه اقدام تفرقه افکنانه حرکت کرده و همه همت خود را در جهت کمک به حل مشکلات مردم به کار بگیرند. همچنین از اقشار محروم و ضعیف جامعه حمایت کنند.

نقوی حسینی دلبستگی به آمریکا و هم پیمانانش را بیهوده دانست و افزود: آنها دشمنان یاغی، عهدشکن و قسم خورده ملت ایران هستند. سرنوشت برجام عبرت آموز بود. اگر کسانی و جریاناتی به دنبال برجام‌های دیگر و حل مشکلات از طریق مذاکره با غرب باشند قطعا کاری غیر عقلانی و بر خلاف ملت و کشور انجام می‌دهند. بهانه‌ها و خواسته‌های آمریکا و هم‌پیمانان او حد یقف ندارد و مشکل آنها اصل جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: زهی خیال باطل که بتوان با گرفتن بهانه‌ها آمریکا و اروپا را رام و همراه کرد. به نظر می‌رسد اگر مشکلات و مسائل کشور به مذاکره با قدرت‌های سلطه‌گر گره زده شود خیانت در حق ملت بوده و بر خلاف عزت و منافع ملی است. حل مشکلات و مسائل داخلی از قبیل رکود اقتصادی و مقابله با گرانی‌های کمرشکن فقط و فقط با مدیریت جهادی تلاش شبانه روزی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ممکن می‌شود. به نظر می‌رسد دولت محترم از اول اشتباه راهبردی کرد که مشکلات داخلی را به مذاکره با آمریکا و اروپا گره زد. این اشتباه نباید ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ای کاش دولت به جای تلف کردن شش سال وقت و سرمایه کشور در زمینه مذاکره با غرب با صاحب نظرات، سرمایه های انسانی، کارآفرینان، دامپروران، کشاورزان و تولید کنندگان خودی مذاکره می‌کرد و توانمندی آنها را سازماندهی و بسیج می‌کرد. در حال‌ حاضر نیز دیر نشده است و راهی نیز جز این نداریم که با مدیریت جهادی و با هدف مقابله با رکود ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آسیب خانمان سوزی که مدیریت جهادی با آن مواجه است، چپ و راست نمی شناسد. آن آسیب رفاه زدگی و تجمل گرایی است. مسابقه مال اندوزی بین مسئولان کشور، تجمع گرایی و رفاه زدگی موجب دست بردن به امکانات ملت، فساد و خوردن لقمه‌های حرام شده است. رفاه و تجمل گرایی امروزه باعث واگرایی شده است.

نقوی حسینی رفاه زدگی را دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت‌: باید فکری به حال آن کرد که البته در این مسیر مسئولیت نهادهای نظارتی و امنیتی بسیار مهم است. در چنین شرایطی توجه ویژه‌ به اقشار و اصناف داخلی و ضعیف از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از این اقشار بازنشستگان هستند. بازنشستگان عزیزی که عمر خود را برای عزت نظام صرف کرده و سال‌ها از جیب خود هزینه کرده‌اند و صندوق تامین اجتماعی را تشکیل داده‌اند متاسفانه دولت‌ها و مجلس ها به دنبال برداشت از این صندوق بوده و بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند.

نماینده مردم ورامین با اشاره به نقش مهم فرهنگیان در کشور آنها را تولید کننده استراتژیک ترین محصول کشور دانست و در این باره گفت‌: فرهنگیان وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارند. متاسفانه هم اکنون مورد غفلت قرار گرفته است. همچنین قشر عزیز کارگران که در دامپروری و کشاورزی خون دل خورده و زحمت می کشند مورد غفلت هستند.

وی در پایان نطق خود در مورد متروی تهران ــ ورامین خطاب به مسئولان ذی ربط تاکید کرد: پروژه‌ متروی تهران ــ ورامین ــ‌ قرچک انتظار 15 ساله یک میلیون جمعیت حوزه انتخابیه بنده است. روزانه 150 هزار نفر از حوزه انتخابیه بنده به تهران تردد می‌کنند که ضمن خسارات جانی و مالی وقت و انرژی زیادی از آنها تلف می‌شود. متروی تهران به ورامین، قرچک و پیشوا و اتصال آن به ایستگاه جوانمرد قصاب می‌تواند کمک شایانی به این تردد کند. از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارم که موانع ترافیکی جاده ورامین ــ قرچک را بر طرف کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها