کد خبر: 275148
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از دلایل موافقان و مخالفان افزایش حقوق‌ کارکنان دولت گزارش می‌دهد

افزایش 400 هزار تومانی حقوق‌ها حاشیه‌ساز شد/ مخالفان افزایش حقوق‌ها را تبعیض‌آمیز دانستند/ تاکید دولت به ناتوانی در اجرای افزایش حقوق‌ها

محمدباقر نوبخت، رییس‌ سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس اعلام کرد که این مصوبه افزایش 400 هزارتومانی حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت قابلیت اجرایی ندارد.

افزایش 400 هزار تومانی حقوق‌ها حاشیه‌ساز شد/ مخالفان افزایش حقوق‌ها را تبعیض‌آمیز دانستند/ تاکید دولت به ناتوانی در اجرای افزایش حقوق‌ها
کد خبر: 275148
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز شنبه 11 اسفندماه در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 بندی از این لایحه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده 400 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

نمایندگان که در صحن علنی مجلس در حال بررسی جزییات بودجه سال آینده در بخش هزینه‌ای بودند، با افزایش 400 هزار تومانی حقوق پایه تمامی کارکنان شاغل و بازنشستگان و همچنین افزایش حقوق متغیر تا 10 درصد حقوق‌ها به صورت پلکانی و براساس اختیار دولت موافقت کردند.

این پیشنهاد که اعاده شده از کمیسیون تلفیق مجلس بود از طرف حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون اصولگرایان ولایی مطرح شد و البته با وجود تایید در مجلس با واکنش‌های منفی از طرف دولتی‌ها روبه‌رو شد.


اجرای عدالت دلیل موافقان برای افزایش حقوق‌ها


حاجی‌بابایی در تشریح پیشنهاد الحاق بند (الف) درباره افزایش حقوق‌ها گفت: برای اینکه بتوانیم عدالت در پرداخت‌ها را رعایت کنیم، همچنین سقف بودجه دولت نیز در نظر گرفته شود، در پیشنهاد مذکور عنوان شده 400 هزار تومان به همه افراد اضافه و تا 10درصد نیز افزایش یابد.


در واقع نمایندگان موافق با توجه به شرایط اقتصادیی که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این افزایش را راه‌حل از بین بردن نگرانی آنها می‌دانند.

مخالفان افزایش حقوق‌ها به این شیوه را تبعیض‌آمیز می‌دانند

اما در این میان مخالفان هم دلایل خود را دارند. علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس ضمن مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرد: طرح چنین موضوعی برای افرادی که حقوق‌های کم دریافت نمی‌کنند، تبعیض‌آمیز خواهد بود زیرا صرفاً به افراد با حقوق‌های کم توجه شده است.

او در ادامه تاکید کرد: باید یادآور شد در این خصوص مسئله پرداختی کارگران، بازنشستگان و غیره نیز وجود دارد و این روش از مسیر عدالت‌جویی به دور است.

نوبخت در مخالفت با افزایش 400 هزارتومانی حقوق‌ها چه گفت؟

در کنار موافقان و مخالفانی که هر مصوبه‌ای در مجلس دارد، معمولا نماینده دولت هم درباره مصوبات ارائه شده نظر دولت را اعلام می‌کند که درباره این مصوبه خود محمدباقر نوبخت به اظهارنظر پرداخت. او با تاکید بر نظر منفی دولت دراین باره علاوه بر افزایش مالیات پرداختی در صورت افزایش حقوق و رعایت نشدن عدالت تاکید کرد که این مصوبه با برنامه ششم توسعه که براساس آن ضریب افزایش حقوق‌ها باید توسط دولت تعیین شود، مغایرت دارد.

تاکید دولت به ناتوانی در اجرای افزایش حقوق‌ها

پس از تصویب این مصوبه و در حاشیه صحن علنی احمد امیرآبادی، عضو هیات‌رییسه مجلس به میان خبرنگاران آمد و از نامه رییس سازمان برنامه و بودجه درباره این مصوبه به رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.


نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفته که نوبخت در این نامه‌ به رئیس مجلس عنوان کرده که مصوبه افزایش 400 هزار تومانی تمامی حقوق‌ها اعم از کارکنان شاغل و بازنشسته قابلیت اجرا ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها