کد خبر: 273790
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

استعفای ظریف ربطی به ماجرای سفر بشاراسد ندارد/ ظریف دو ماه پیش استعفا داده بود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه بیش از دو ماه است که استعفای خود را تقدیم می‌کند و استعفای وی ربطی به سفر روز گذشته بشاراسد به تهران ندارد.

استعفای ظریف ربطی به ماجرای سفر بشاراسد ندارد/ ظریف دو ماه پیش استعفا داده بود
کد خبر: 273790
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعفای ظریف ربطی به ماجرای سفر بشاراسد ندارد، گفت: محمدجواد ظریف بیش از دو ماه است که استعفای خود را تقدیم می‌کند و استعفای وی ربطی به سفر روز گذشته بشاراسد به تهران ندارد و استعفای شب گذشته‌اش آخرین استعفای وی بوده است و آنچه در ماجرای سفر روز گذشته بشار اسد به عنوان دلیل استعفایش عنوان شده بهانه‌ای بیش نیست.

به گفته وی، مبنای سیاستی که آقای ظریف دنبال می‌کرد، اعتمادسازی و به دست آوردن اعتماد غرب بود و همین موضوع هم سبب شد که بسیاری موارد به ما تحمیل شود و اساس اعتقاد به اعتمادسازی به باوری بازمی‌گردد که با اساس انقلاب اسلامی در تعارض است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود دو یا سه سال قبل بود که آقای ظریف در سخنرانی خود در دانشگاه تهران توان دفاعی کشور را به سخره گرفت و گفت که آمریکا دارای سامانه‌هایی است که می‌تواند سامانه‌های دفاعی ما را از بین ببرد و حتی آقای ظریف علی‌رغم تسلطی که بر کار خود داشت، ناشی‌گری‌هایی را هم از خود نشان می‌داد.

وی افزود: آقای ظریف اولین کسی بود که اتهام پولشویی را متوجه منتقدان خود کرد و در دفاع از برجام و تلاش خود برای به تصویب رساندن لوایح مرتبط با FATF و برای تخطئه مخالفان و منتقدان خود در این راستا اتهام پولشویی را متوجه آنان کرد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: استعفای آقای ظریف شکست یک جریان و فرار از پاسخگویی نیست و آنچه ملت ما امروز به آن می‌رسد که دیپلماسی ذلت پاسخ نداده است. من با تعابیری که در مورد آقای ظریف به کار برده می‌شود و او را قهرمان ملی خطاب می‌کنند مخالفم؛ چراکه اساساً به کار بردن لقب قهرمان ملی برای کسی که روز نبرد میدان را ترک کرده، سزاوار نیست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها