کد خبر: 272290
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس:

این میزان مواد منفجره برای عملیات انتحاری از کجا وارد کشور شد؟/ مرزهایمان با پاکستان را باید مسدود کنیم

نماینده مردم زاهدان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت:‌ بارها گفته‌ام که باید با موشک پایگاه‌های اشرار را بزنند، نمی‌دانم چرا دولتمردان سهل‌انگاری می‌کنند.

این میزان مواد منفجره برای عملیات انتحاری از کجا وارد کشور شد؟/ مرزهایمان با پاکستان را باید مسدود کنیم
کد خبر: 272290
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی شهریاری درباره حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حتما باید در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان بیشتر جلسه بگذارد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد. نباید گذاشت که چنین حوادث و اتفاقاتی در کشور رخ دهد که چهل نفر از عزیزانمان در یک اتوبوس به طور ناجوانمردانه مورد سوقصد قرار گیرند و عده‌ای هم جان خود را از دست بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که بارها و بارها درخصوص امنیت مرزهایی شرقی کشور هشدارهایی داده شده بود برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی چه باید کرد،‌ گفت:‌ متاسفانه مسئولان ما زمانی که یک اتفاقی رخ می‌دهد یادشان می‌افتد که باید کاری انجام دهند. از زمان عبدالمالک ریگی مرزهای ما باز است و کشور پاکستان هم به وظایف قانونی خودش متاسفانه در این زمینه عمل نمی‌کند بنابراین ما باید انسداد کامل فیزیکی در مرزهایمان برقرار کنیم.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که باید صورت گیرد این است که بازارچه‌های مرزی و مکان‌هایی که برای تجارت از سوی مرزنشینان مورد استفاده قرار می‌گیرد را فعال و مابقی اماکن را با یک انسداد کامل پوشش دهیم. این همه مواد منفجره از کجا داخل کشور آمده است که یک ماشین بزرگ را پر از مواد منفجره پر کنند و با آن عملیات انتحاری انجام دهند؟

وی تاکید کرد:‌ این موارد به طور جدی باید پیگری شود و معتقدم مسئولان در این مورد سهل‌انگاری کرده‌اند و از سوی دیگر وزارت امورخارجه متاسفانه فعال نیست؛ اینگونه نمی‌شود که هرچندوقت یکبار از پاکستان به داخل خاک ما بیایند عملیاتی را انجام دهند و به خاک خودشان بروند. بارها گفته‌ام که باید با موشک پایگاه‌های اشرار را بزنند، چرا دولتمردان سهل‌انگاری می‌کنند نمی‌دانم.

وی ادامه داد:‌ این اقدام کاملا قانونی و از قواعد بین‌الملل است هنگامی که به یک کشور حمله می‌شود آن کشور می‌تواند با استفاده از قانون حتی به خاک کشوری که این عناصر از آنجا آمده‌اند برود و آن‌ها را مجازات کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز برایم روشن نیست که چرا مسئولان برخورد جدی در این خصوص انجام نمی‌دهند،‌ گفت: هفت نفر از مرزبانان ما حدود چهار ماه است که به اسارت گرفته شده‌اند و هنوز اقدامی برای آزادسازی آنان صورت نگرفته است و نتوانستند آنان را آزاد کنند و این چیزی جز بی‌عرضگی مسئولان را نشان نمی‌دهد. ما نباید شعار دهیم و این وظیفه دولت است که از این اتفاقات جلوگیری کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها