کد خبر: 269956
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها:

3700 زندانی در روز اول اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان آزاد شدند

رییس سازمان زندان‌ها گفت: تا روز گذشته یعنی اولین روز اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شده، تعداد 5 هزار نفر از زندانیان مشمول این بخشنامه شدند.

3700 زندانی در روز اول اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان آزاد شدند
کد خبر: 269956
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر جهانگیر با اشاره به عفو گسترده زندانیان گفت: در پی موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو گسترده زندانیان، این بخشنامه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمد. لذا تا روز گذشته یعنی اولین روز اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مراجع قضائی سراسر کشور ابلاغ شده است، تعداد 5000 نفر از زندانیان مشمول این بخشنامه شدند.

رییس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: با آغاز اجرای این بخشنامه که با اهتمام ویژه مراجع قضائی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور در حال اجراست و در گام نخست تعداد 3700 نفر آزاد و تعداد 1300 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند. بر اساس آمار اعلامی استان آذربایجان شرقی با 1091 نفر بیشترین زندانی مشمول را در اولین روز اجرای این بخشنامه داشته است. پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رأفت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد، تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها