کد خبر: 269732
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیچ‌گاه در 40 سال گذشته قانون اساسی به‌صورت کامل اجرا نشده است/ برخی از اصول قانون اساسی تنها نامشان آورده می‌شود/ بعید است کارگروهی برای اصلاح قانون اساسی تشکیل شده باشد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تأکید کرد: بحث اصلاح قانون اساسی یک موضوع است و موضوع دیگر عمل به قانون اساسی است. به نظر می‌رسد هیچ‌گاه در 40 سال گذشته نتوانسته‌ایم به‌صورت صددرصدی به فصول واصل‌های مندرج در قانون اساسی عمل کنیم. برخی از اصل‌ها تنها خوانده‌شده و برخی نیز تنها نامشان آورده می‌شود.

هیچ‌گاه در 40 سال گذشته قانون اساسی به‌صورت کامل اجرا نشده است/ برخی از اصول قانون اساسی تنها نامشان آورده می‌شود/ بعید است کارگروهی برای اصلاح قانون اساسی تشکیل شده باشد
کد خبر: 269732
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمودی شاه‌نشین نماینده شهریار و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین بابیان اینکه چهل‌سالگی انقلاب، سال بلوغ انقلاب است، گفت: در 10 سال اول مدیران کشور تجربه مدیریت سیاسی و اقتصادی و کشورداری را نداشتند و بر اساس اعتقادهایشان کشور را اداره کردند و انصافاً هم به‌خوبی کشور را اداره کردند اما در حال حاضر از ما مسئولان بی‌تجربگی پذیرفته‌شده نیست.

او ادامه داد: باید گذشته کشور را در تمامی ابعاد بازنگری و نقاط قوتمان مانند استقلال‌طلبی و مردم‌سالاری دینی را تقویت کنیم. همچنین باید نقاط ضعفمان را شناسایی کنیم و در برنامه‌ریزی اقتصادی در مباحثی مانند قاچاق و شرایط برون‌رفت محرومان از مشکلات بازنگری‌هایی را انجام دهیم. باید راهی پیدا کنیم که کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط بد تحریم بتواند رشد کند.

این نماینده مجلس در خصوص اصلاح قانون اساسی، گفت: بحث اصلاح قانون اساسی یک موضوع است و موضوع دیگر عمل به قانون اساسی است. به نظر می‌رسد هیچ‌گاه در 40 سال گذشته نتوانسته‌ایم به‌صورت صد درصدی به فصول واصل‌های مندرج در قانون اساسی عمل کنیم. برخی از اصل‌ها تنها خوانده‌شده و برخی نیز تنها نامشان آورده می‌شود.

محمود شاه‌نشین ادامه داد: نیاز است که در ابتدا بررسی کنیم که کدام اصول قانون اساسی را اجرا نکرده‌ایم و چرا اجرا نکرده‌ایم. سپس اصولی را که اجرا نکرده‌ایم و برای ما ایجاد نقصان کرده، اجرا کنیم و در اصولی که اجرا کردیم و دستاوردی برای کشور نداشته بررسی‌هایی را به‌منظور اصلاح انجام دهیم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تشکیل کارگروه مشترک مجمع، مجلس و شورای نگهبان برای بررسی اصلاح قانون اساسی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بعید می‌دانم که چنین کارگروهی تشکیل‌شده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها