کد خبر: 268118
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اصناف و بازار در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عفو برای زندانیان سیاسی هم موجب تنبه می‌شود/ عفو برخی زندانی‌ها شادی خانواده‌ها را در پی دارد/ اجرای این عفو موجب جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به خانواده زندانی‌ها می‌‌شود

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اصناف و بازار گفت: زندانی سیاسی هم سطوح مختلف دارد، به هر حال اگر مواردی باشد که بر اثر اشتباه بوده و حیطه آن خیانت و امثال آن نبوده باشد، عفو می‌تواند برای تنبه، اثر مثبتی داشته باشد.

عفو برای زندانیان سیاسی هم موجب تنبه می‌شود/ عفو برخی زندانی‌ها شادی خانواده‌ها را در پی دارد/ اجرای این عفو موجب جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به خانواده زندانی‌ها می‌‌شود
کد خبر: 268118
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اصناف و بازار درباره عفو 50 هزار نفری که آیت‌الله آملی لاریجانی، مطرح کرده است، در گفت وگو با اعتمادآنلاین بیان کرد: ممکن است تعدادی زندانی داشته باشیم که توان جزایی که برای آنها در نظر گرفته شده را نداشته باشند، این هم می‌تواند مالی و هم غیرمالی باشد و باید مدتی در زندان بمانند، عفو اینها مشکلی ندارد.

او در ادامه عنوان کرد: مگر اینکه کسانی باشند که در مسائل بیت‌المال و ضرر و زیان به مردم دخیل بوده‌اند که باید حق و حقوق را بپردازند. اما آنها که غیرعمد است و مواردی مانند تصادف و ... بهترین راه این است که برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر که معمولا هم متوجه خانواده زندانی‌ها است، بتوان زندانی‌ها را تعدیل کرد و به آنها تخفیف داده شود.

کریمی‌اصفهانی با تاکید بر این موضوع که کلیت موضوع عفو یک مبحث عادی است، بیان کرد: این موجب شادی زندانی و خانواده‌های آنها هم می‌شود، وگرنه این موضوع خاصی نیست به هر حال هر کسی از این اتفاق خوشحال می‌شود.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با تاکید بر روشن نبودن جزییات این عفو، گفت: البته ترکیب این عفو مطرح نشده و باید مشخص شود که در چه رابطه‌هایی تقاضای عفو شده و یا چه جرائمی شامل این عفو شده‌اند.

او در ادامه عنوان کرد: آنچه که در مجموع می‌توان درباره آن اظهارنظر کرد این است که برگشتن این افراد به خانواده‌هایشان آن هم در دهه فجر می‌تواند یک سرور در دل خانواده‌ها ایجاد کرد.

کریمی‌اصفهانی همچنین درباره وضعیت زندانیان سیاسی در صورتی که شامل این عفو شوند، توضیح داد: زندانیان سیاسی هم سطوح مختلف دارد، به هر حال اگر مواردی باشد که بر اثر اشتباه بوده و حیطه آن خیانت و امثال آن نبوده باشد، می‌تواند برای تنبه، اثر مثبتی داشته باشد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار افزود: الان اظهارنظر درباره جزییات کلی‌گویی است باید جزییات روشن شود، که آیا سیاسیون هستند یا نه و اگر هستند تا چه سطحی است. تا این جزییات مشخص نشود نمی‌توان اظهارنظر صحیحی درباره آن داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها