کد خبر: 267887
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

رضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عفو زندانیان برای جذب دل‌های خانواده‌های زندانی مفید است/ وحدت در کشور اراده و کار دست‌جمعی می‌خواهد/ انجام عفو برای پیشرفت و رشد مملکت مفید است/ اگر دل‌هایمان به هم نزدیک باشد حتی دشمن هم می‌فهمد که کارش موثر نیست

رضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره تاثیر عملی شدن عفو بر وحدت در کشور، بیان کرد: وحدت در کشور به مورد خاص یا یک مورد کلی و جزیی ارتباط ندارد.

عفو زندانیان برای جذب دل‌های خانواده‌های زندانی مفید است/ وحدت در کشور اراده و کار دست‌جمعی می‌خواهد/ انجام عفو برای پیشرفت و رشد مملکت مفید است/ اگر دل‌هایمان به هم نزدیک باشد حتی دشمن هم می‌فهمد که کارش موثر نیست
کد خبر: 267887
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » با اشاره به اعلام عفو عمومی حدود 50 هزار نفر در کشور بیان کرد: در قرآن مجید وقتی قانون حاکمیت پیدا می‌کند، جرم، جرائم و مجازات همه اینها معلوم می‌شود. خود خدا حتی درباره قصاص می‌فرماید اگر عفو را انجام دهید نزدیک‌ترین راه به خدا است؛ یعنی اصل مسئله عفو و گذشت یک ارزش، احترام، ابراز محبت و ملایمت در زندگی فردی و جمعی است.

او در ادامه با اشاره به اعلام عفو عمومی از طرف رییس قوه‌قضاییه عنوان کرد: قوه قضاییه به هر دلیلی درصدد برآمده که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب عفوی را از مقام معظم رهبری تقاضا کند. توضیح هم دادند این عفو یک معنایش این است که زندان بعضی‌ها تخفیف داده می‌شود، برخی هم به طور کل آزاد می‌شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: این کار بسیار شایسته و مناسب است و قطعا برای جذب دل‌های خانواده‌هایی که افرادشان در زندان هستند، مفید است.

اکرمی درباره تاثیر عملی شدن این عفو بر وحدت در کشور، بیان کرد: وحدت در کشور به مورد خاص یا یک مورد کلی و جزیی ارتباط ندارد.

او با اشاره به چهلمین سال انقلاب و برگزاری 22 بهمن گفت: قطعا اگر دل‌هایمان را در مسائل اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... به هم نزدیک کنیم؛ بالاخره همه یک ایران، یک رهبر داریم و همه استقلال و اعتبار، آبرومندی و رفاه مملکت را می‌خواهیم اگر به وحدت نزدیک شویم، دست هم را بگیریم و به یکدیگر کمک کنیم، قطعا برای پیشرفت و رشد مملکت مفید است، حتی می‌تواند بر دشمن هم تاثیر بگذارد که آنها هم بدانند این مردم حتی اگر ده‌ها مشکل هم داشته باشند اما در اداره، اراده و انقلاب کشور دشمنی آنها تاثیر ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن وحدت صرفا انجام عفو موثر نیست، تاکید کرد: انجام عفو برای کل جامعه مفید و آموزنده است اما برای انجام وحدت در کشور باید کارهای بسیار زیادی از نظر فرهنگی، اخلاقی و دینی ... انجام دهیم. باید برای وحدت در کشور اراده دست جمعی داشته باشیم و کار دست‌جمعی هم انجام دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها