کد خبر: 267075
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش در مجلس:

انتخابات استانی نگاه نمایندگان را ملی و کلان می‌کند/ فواید انتخابات استانی از معایبش بیشتر است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان با استانی شدن انتخابات از وضعیت فعلی و رسیدگی به امور جزیی، رها می‌شوند و به مسایل کلان می‌پردازند.

انتخابات استانی نگاه نمایندگان را ملی و کلان می‌کند/ فواید انتخابات استانی از معایبش بیشتر است
کد خبر: 267075
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مزایا و معایبی دارد اما در کل به نفع نظام و مجلس شورای اسلامی است، گفت: اگر انتخابات مجلس به سمت استانی شدن حرکت کند، نمایندگانی انتخاب می‌شوند که چهره استانی و ملی دارند و قطعا دستاورد بهتری برای استان و کشور خواهند داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با تحقق این مسئله نمایندگان از وضعیت فعلی و رسیدگی به امور جزیی، رها می‌شوند و به مسائل کلان می‌پردازند،اظهارداشت: در حالی که برخی اعتقاد دارند برگزاری استانی انتخابات مجلس منجر به کاهش مشارکت مردم می‌شود، استانی شدن انتخابات مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: البته یکی از نقاط ضعف استانی شدن انتخابات این است که پول و قدرت جای احزاب را می‌گیرد چرا که احزابی قوی وجود ندارد. لذا باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های حزبی در انتخابات آتی مجلس فراهم شود چرا که در نبود احزاب، هر نامزدی توانایی تبلیغات در سطح استان را ندارد و باید به سمت منابع مالی و قدرت برود که این مسئله فساد زا است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر احزاب کشور فعال شوند انتخابات را تضمین می‌کنند چرا که آنان نظارت کافی بر نامزدهای انتخاباتی دارند و در نهایت از کسانی حمایت می‌کنند که از فیلترهای متعدد احزاب بگذرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها