کد خبر: 267061
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مجید انصاری درباره تهدید به قتل پیامکی شلوغ‌کاری کرده است/ قوه قضاییه برای برخورد با ارسال‌کنندگان پیامک‌های تهدیدآمیز اقدامی نکرد/ مشکلات مدیریتی بزرگ‌ترین آفت کشور است نه فشار خارجی/ دولت بر حفظ مدیران نالایق اقتصادی اصرار دارد/ لابی‌های قدرت موجب به نت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: دغدغه اصلی در حوزه اقتصادی و مدیران نالایقی است که در این حوزه وجود دارند و دولت بر حفظ این مدیران اصرار دارند و به دنبال آن ناکارآمد‌سازی مجلس هم انجام می‌شود.

مجید انصاری درباره تهدید به قتل پیامکی شلوغ‌کاری کرده است/ قوه قضاییه برای برخورد با ارسال‌کنندگان پیامک‌های تهدیدآمیز اقدامی نکرد/ مشکلات مدیریتی بزرگ‌ترین آفت کشور است نه فشار خارجی/ دولت بر حفظ مدیران نالایق اقتصادی اصرار دارد/ لابی‌های قدرت موجب به نت
کد خبر: 267061
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با انتقاد از ضعف‌های مدیریتی در کشور، گفت: در حال حاضر بنده بیش از آنکه از توطئه‌های خارجی نگران باشم از ضعف‌های مدیریت داخلی نگران هستم. این ضعف‌های مدیریتی خود را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد و باید مجلس بعد نظارتی‌اش را در این زمینه گسترش دهد.

او ادامه داد: برای مثال در حال حاضر قاچاق دام بارور به‌راحتی از مرزهای کشور صورت می‌گیرد و دام را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم. تمامی این موارد نشان می‌دهد که دشمنان جمهوری اسلامی ستون پنجم خود را در عرصه اقتصادی فعال کرده‌اند. در این راستا برای دادن یک مجوزی به یک سرمایه به‌راحتی او را خسته می‌کنند و اقدامی انجام می‌دهند که سرمایه‌گذاری به‌صرفه نباشد.

این نماینده مجلس با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بحران‌های زیادی را از سر گذرانده است. تا چهل‌سالگی انقلاب بیش از 40 نوع اقدام خصمانه را تحمل کرده‌ایم و اقتصاد کشورمان در رتبه 18 دنیا است. در کشور مشکلات زیادی داریم اما با این‌ وجود مسیر کشورمان به سمت پیشرفت است. امروز جمهوری اسلامی در امور دفاع، امور استراتژیک و موشک به توانایی‌های بی‌بدیلی رسیده است و یکسری ضعف‌ها در حوزه اقتصادی داریم که بخش اعظم آن مدیریتی است.

فلاحت پیشه تأکید کرد: مسئولان اقتصادی و وزرای مربوطه اعم از وزارت جهاد کشاورزی بر طبق نظام عرضه و تقاضا اقدام نمی‌کنند. بنابراین من معتقدم مشکلات مدیریتی بزرگ‌ترین آفت کشور است نه فشاری که از خارج از کشور وارد می‌شود.

او ادامه داد: مردم میان دو موضوع کینه دشمنان و ضعف مدیریت داخلی تفاوت قائل هستند آن‌ها در مقابل کینه دشمنان همواره از دولت حمایت کرده‌اند و بازهم حمایت می‌کنند اما از ضعف‌های مدیریتی در داخل کشور نمی‌گذرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: دغدغه اصلی در حوزه اقتصادی و مدیران نالایقی است که در این حوزه وجود دارند و دولت بر حفظ این مدیران اصرار دارند و به دنبال آن ناکارآمد سازی مجلس هم انجام می‌شود. در همین راستا اگر استیضاحی بخواهد در مجلس طرح شود لابی‌های قدرت کاری می‌کنند که استیضاحی صورت نگیرد. این‌ها مشکل اصلی کشور است در غیر این صورت فشاری که کشورهای خارجی وارد می‌کنند، جای نگرانی ندارد.

فلاحت پیشه با اشاره به بررسی پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در FATF، چهل توصیه نسبت به ما مطرح شد که 50 درصد آن را در قالب اصلاح قانون داخلی جواب دادیم و به‌اندازه کافی برای چانه‌زنی، مورد در اختیار وزارت خارجه و وزارت اقتصاد وجود دارد. پیوستن به دو کنوانسیون رأی مصلحتی می‌خواهد و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رأی مصلحتی ایجاد شده است. بحث‌ها هم در آنجا مصلحتی است و قالب سیاسی ندارد بلکه فنی است.

او با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: ارسال پیامک‌ها طبیعی است و افرادی دغدغه دارند، البته برای این افراد دغدغه ایجاد کرده‌اند. برای مثال به آن‌ها گفته‌اند پیوستن به کنوانسیون‌ها به معنای تحویل دادن قاسم سلیمانی و ارائه حساب‌های بانکی است درحالی‌که بدین شکل نیست.

این نماینده مجلس در خصوص پیامک تهدید به قتل از سوی مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در مجمع تشخیص همه کسانیکه مصلحتی نظر می‌دهند حتماً می‌دانند که ممکن است دشمنی‌هایی علیه آن‌ها شکل بگیرد. مجید انصاری موضوع را شلوغ کرده است و اگر قرار باشد هر پیامکی آمد آن را مطرح کنیم قطعاً یک کتاب از این نوع پیامک‌ها دارم.

فلاحت پیشه بابیان اینکه مدعی‌العموم باید به موضوع ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان مجلس ورود کند، گفت: سیاستمداران ایرانی به‌راحتی در کشور تخریب می‌شوند اما هیچ‌گونه حمایتی از سوی مدعی‌العموم نمی‌شود. بارها ما تهدید شده‌ایم و اقداماتی ناجوانمردانه علیه ما صورت می‌گیرد اما هیچ اقدامی از سوی مدعی‌العموم صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد برخی از دوستان در قوه قضاییه بدشان نمی‌آید که حوزه سیاسی در ایران به‌ناحق مورد هجمه قرار می‌گیرد.

او همچنین با اشاره به درخواست هیات رئیسه مجلس برای رسیدگی به پیامک‌های تهدیدآمیز، گفت: هیات رئیسه مجلس از قوه قضاییه درخواست کرد تا با ارسال‌کنندگان پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس برخورد شود اما قوه قضاییه اقدامی انجام نداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها