کد خبر: 266510
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

سردار محمد عزیزی دلشاد، مشاور عالی وزیر دفاع:

تحریم‌ها اول متوجه حوزه دفاعی است

مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اعلام آمادگی حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان برای همکاری با صنعت دفاعی کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مشکلات فنی و گلوگاهی ما را این شرکت ها حل می کنند.

تحریم‌ها اول متوجه حوزه دفاعی است
کد خبر: 266510
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار محمد عزیزی دلشاد در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی با عنوان «اقتدار 40» با اشاره به برگزاری چنین نمایشگاهی اظهار داشت: خدا را شاکریم که در پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی دارای چنین پیشرفت‌ها و شکوفایی‌هایی هستیم. وضعیت ما در ابتدای پیروزی انقلاب برای بسیاری از مردم روشن است، توضیح داد: در این نمایشگاه برای اولین بار تمامی نیروهای مسلح تجهیزات و دستاوردهای خود را در معرض دید عموم مردم قرار دادند و همکاران من تلاش کردند چگونگی روند تحولات را به خوبی نمایش دهند.


مدیر ارشد اجرایی نمایشگاه اقتدار 40 به تحریم های دفاعی کشور از سوی بیگانگان اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها اول متوجه حوزه دفاعی است و دشمنان ملت ایران تمایل نداشتند تا ما به این مقدار پیشرفت برسیم. اگر همت و تلاش و اراده و خستگی ناپذیری نبود امکان این پیشرفت ها فراهم نمی شد؛ بسیاری از این رشدها به رغم خواسته دشمنان ما بوده است. هیچ کشوری حاضر نیست بسیاری از تجهیزات موجود در این نمایشگاه را به کشور ایران بفروشد اما به دست محققان توانمند جمهوری اسلامی هم اکنون این تجهیزات را در اختیار داریم.


مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با دعوت از مردم برای مشاهده این نمایشگاه، اظهار داشت: نصرت الهی در راه بوده و این تازه چهل سالگی انقلاب است؛ بالندگی انقلاب ادامه دارد و در آینده دستاوردهای قوی تر و درخشانتر خواهیم داشت. فقط در وزارت دفاع حدود پنج هزار شرکت خصوصی برای همکاری اعلام آمادگی کردند و با ما در ارتباط هستند.


وی با بیان این که تعدادی زیادی از این شرکت ها دارای قرارداد فعال هستند و بسیاری از آنها توانسته اند رتبه دانش بنیانی را در کشور کسب کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات فنی و گلوگاهی ما را همین شرکت های حل کرده و حل می کنند. برخی از مواد غیر فلزی تحریمی توسط همین شرکت های همکار و دانش بنیان برای بخش دفاع تهیه شده است.


عزیزی دلشاد با بیان این که وضعیت صنعت دفاعی خوب است اما ما به این میزان قانع نیستیم، تاکید کرد: از همه شرکت های دانش بنیان بعنوان بخشی از خانواده دفاعی جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم. مقام معظم رهبری فرمودند آن روز که ما این مشکلات فعلی را حل کنیم و به سمت جلو حرکت کنیم، دشمنان ناامید خواهند و هیچ کسی مقابل اراده الهی را نمی تواند بگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها