کد خبر: 265616
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

نمی توان دم از امنیت زد در حالی که نتوانستیم مردم را راضی کنیم/ باید با مفسده و رانت اقتصادی مبارزه شود

وزیر کشور با بیان اینکه نمی توان دم از امنیت زد در حالی که نتوانستیم مردممان را اقناع، همراه و راضی کنیم، تصریح کرد: اگر مردم در جامعه احساس کنند که شرایط سیاسی به گونه ای است که شرایط ظهور و بروز سیاسی در صحنه‌ها برای همه فراهم است، نتیجه آن مشارکت فعال مردم در صحنه های سیاسی و انتقال قدرت در جامعه است.

نمی توان دم از امنیت زد در حالی که نتوانستیم مردم را راضی کنیم/ باید با مفسده و رانت اقتصادی مبارزه شود
کد خبر: 265616
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نخستین همایش ملی معماری دفاعی و امنیتی نظام اسلامی اظهار داشت: محور اصلی تغییر و تحول، انسان است که مجموع انسان ها در یک جامعه مردم هستند و اینجا مفهوم مردم و امنیت به وجود می آید. مولفه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... مولفه هایی هستند که قابلیت انسان را می تواند به فعلیت در بیارورد و چگونگی تبدیل قابلیت های انسان به فعلیت به نوع برخورد با مردم بستگی دارد. امنیت در جامعه بستر شکوفایی و رشد و تعالی انسان است و در شرایط امن است که فعالیت های مختلف و علم و صنعت و تولید می تواند رشد کند.

وزیر کشور با بیان اینکه نمی توان دم از امنیت زد در حالی که نتوانستیم مردممان را اقناع، همراه و راضی کنیم، تصریح کرد: باید بدانیم وقتی حکومت ایجاد می کنیم وظیفه داریم در رضایتمندی مردم تلاش کنیم. اگر مردم در جامعه احساس کنند که شرایط سیاسی به گونه ای است که شرایط ظهور و بروز سیاسی در صحنه‌ها برای همه فراهم است، نتیجه آن مشارکت فعال مردم در صحنه های سیاسی و انتقال قدرت در جامعه است.

وی گفت: در عرصه اقتصادی موظف هستیم که حداقل امکانات زیست و حیات انسان ها را در جامعه و بر اساس قانون اساسی داشته باشیم. باید با مفسده و رانت اقتصادی مبارزه شود و هرکس توان و استعداد شکوفایی در عرصه اقتصاد را دارد باید فرصت و فضای فعالیت داشته باشد؛ اگر برگزیدگان خاص بدون ضابطه وارد فعالیت های اقتصادی شوند، نتیجه آن رانت و فساد می شود. فقدان عدالت اجتماعی که باعث برتری گروهی به دور از ملاک های قانونی و با شایسته سالاری شود، نتیجه آن تبعیض است که خلاف قانون و منویات امام و رهبری است.

وزیر کشور با اشاره به راهبردهای رهبر انقلاب در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: ایشان در حوزه آسیب های اجتماعی در 7 هفته جلسه با حضور مسئولان برنامه ریزی کردند و تقسیم وظایف ملی صورت دادند و راهبردها را مشخص کردند. اگر به دنبال جامعه ای منسجم که اعتماد به نفس دارد هستیم، اصالت ما در حفاظت و صیانت از جامعه اسلامی است. برای رسیدن به این مهم باید در مقابل دشمن محکم ایستاد و با او مقابله کرد. امروز بعد از چهل سال استکبار به دنبال این است که راه های رفته در طول این چهل سال را مجددا بیازماید و دوباره تحریم، تهدید نظامی و عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها