رمضان‌علی سبحانی‌فر عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیچ تصمیمی برای فیلترینگ اینستاگرام گرفته نشده است/ مردم نگران فیلترینگ اینستاگرام نباشند/ خبری از رفع فیلتر تلگرام نیست/ عده‌ای با صحبت‌هایشان موجب تشویش جامعه می‌شوند

یک عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد: فیلترینگ دو مرجع دارد یکی شورای عالی فضای مجازی و دیگری کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اما تاکنون هیچ تصمیمی برای فیلترینگ اینستاگرام از سوی این دو مرجع اعلام‌نشده است.

هیچ تصمیمی برای فیلترینگ اینستاگرام گرفته نشده است/ مردم نگران فیلترینگ اینستاگرام نباشند/ خبری از رفع فیلتر تلگرام نیست/ عده‌ای با صحبت‌هایشان موجب تشویش جامعه می‌شوند
کد خبر: 265127
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از اظهارنظر برخی افراد در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، گفت: مباحثی که در خصوص فیلترینگ اینستاگرام مطرح می‌شود از مراجع غیرمسئولانه است.

او ادامه داد: اگر مراجعی که مسئولیت دارند در خصوص فیلترینگ اعلام نظر کنند، قابل‌قبول است. فیلترینگ دو مرجع دارد یکی شورای عالی فضای مجازی و دیگری کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اما تاکنون هیچ تصمیمی برای فیلتر اینستاگرام از سوی این دو مرجع اعلام‌نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح موضوع فیلترینگ سایر پیام‌رسان‌ها که موجب نارضایتی مردم می‌شود، تأکید کرد: موضوعات زیادی این روزها در سطح جامعه به وجود آمده و در هر فضایی که قرار می‌گیریم می‌بینیم که مباحثی از سوی افرادی که مسئولیتی هم ندارند مطرح می‌شود. حتی افرادی که مسئول هستند اما در زمینه‌ای که کار کارشناسی انجام نداده‌اند و خبره آن کار نیستند و وظیفه در اجرای آن کار ندارند، صحبت می‌کنند که همین موضوع جامعه را مکدر می‌کند.

سبحانی فر ادامه داد: برخی با صحبت‌هایشان موجب تشویش جامعه می‌شوند و یک دغدغه و نگرانی را در جامعه ایجاد می‌کنند.

او گفت: کسانیکه می‌گویند باید اینستاگرام فیلتر شود نظر شخصی‌شان را می‌دهند اما اگر از مراجع رسمی خبری شنیدید، قابل‌قبول است. مردم نباید نگران فیلتر اینستاگرام باشند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا تلگرام رفع فیلتر می‌شود؟ تأکید کرد: خبری از رفع فیلتر تلگرام نیست اما تلگرام داخلی یعنی هات گرام و تلگرام طلایی به کار خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها