کد خبر: 263976
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برخی سمپات‌های مرحوم هاشمی در قبال موسوی خویینی‌ها واکنش خشنی داشتند/ اگر کسی نقدی به خویینی‌ها دارد مستند، عقلانی و شفاف بیان کند/ تشییع جنازه مرحوم هاشمی نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان در بین مردم بود/ در تاریخ‌نگاری معاصر گرفتار چالش و مشکل هستیم/ برخورد

غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: نباید اجازه داد که با تندروی و رادیکالیسم و گسترش تفکر دلواپسی در عرصه نگارش تاریخی بستر دسترسی به مطالب شفاف را از بین ببرند.

برخی سمپات‌های مرحوم هاشمی در قبال موسوی خویینی‌ها واکنش خشنی داشتند/ اگر کسی نقدی به خویینی‌ها دارد مستند، عقلانی و شفاف بیان کند/ تشییع جنازه مرحوم هاشمی نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان در بین مردم بود/ در تاریخ‌نگاری معاصر گرفتار چالش و مشکل هستیم/ برخورد
کد خبر: 263976
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی اتحاد‌ملت در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » در واکنش به انتقادهای این روزها نسبت به اظهارنظرهای اخیر سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها بیان کرد: ما در ادبیات سیاسی و تاریخ‌نگاری معاصر به صورت جدی دچار چالش و مشکل شده‌ایم. دلواپسی و حرکت‌های خشن بااصحاب فکرواندیشه نه تنها عرصه ظاهری سیاست را به صورت جدی دچار بحران کرده بلکه می‌بینیم که در ارتباط با ثبت وقایع تاریخی و ارائه یک نگاه مثبت و واقع‌بینانه برای نسل‌های آینده هم دچار مشکل هستیم.

او در ادامه بیان کرد: هنوز چهل سال از عمر انقلاب نگذشته و بسیاری از راویانی که مسائل و مطالب را مطرح می‌کنند خود در کوران مبارزات و شاهد عینی وقایع بودند اما می‌بینیم که اختلاف گفتمان‌ها و طرح یک مسئله موجب مشخص شدن ابعاد مختلف یک موضوع می‌شود.

انصاری با اشاره به برخوردهای چماقی نسبت به شخصیت‌ها عنوان کرد: متاسفانه برچسب زدن، تحقیر کردن و برخورد چماقی با کسانی که وقایع تاریخی را برخلاف میل مان بیان می‌کنند ویا ازافرادقدیس می سازند، موجب به وجود آمدن آفتی شده که اگر کسی نظری هم داشته باشد حتی نظر درست شاید در بیان آن دچار لکنت زبان شود.


عضو شورای مرکزی اتحاد ملت بیان کرد: آقای موسوی خوئینی‌ها از افرادی بودند که در دوران امام و در جاهای مختلف خودشان محور نقش‌آفرینی و مورد وثوق امام بوده‌اند. ایشان دادستان انقلاب و نماینده امام در حج بودند و در جای خود مورد احترام هستند و باید اجازه دهیم که نظراتشان بیان شود و اگر نقطه‌نظری هم داریم نقد منصفانه کنیم.

او همچنین با اشاره به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: جناب آقای هاشمی رفسنجانی هم بیشترین نقش‌آفرینی را در دوران امام به عنوان شخصیت دوم انقلاب داشتند و قبل از پیروزی انقلاب هم از افراد تاثیرگذار در تاسیس نظام و جمهوری اسلامی بودند.


انصاری ادامه داد: در دهه آخر عمر هم با توجه به مظلومیت ایشان وبرخوردهای خشن وناجوانمردانه دلواپسان.همراهی و هم‌گامی با مردم دربیان وعمل.بخشی از دغدغه‌ها و دلخوری‌هایی که افکارعمومی، طبقه متوسط و روشن‌فکران نسبت به ایشان داشتند را می‌بینیم که کاملا با مواضع شفاف و مردمی خود اصلاح کردند. تشییع جنازه و بزرگداشتی که مردم نسبت به شخصیت ایشان اعمال کردند نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان در میان افکارعمومی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: آقای خوئینی‌ها مطلبی را مطرح کردند و متاسفانه کسانی به عنوان دوستان آقای هاشمی یا صاحب‌نظرانی که نسبت به شخص آقای هاشمی سم‌پاتی دارند، برخی از موضع انصاف خارج شدند و تهمت زدند، تکذیب کردند و بعضا واکنش‌های خشنی داشته‌اند که در عرصه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نسبت به شخصیت آقای موسوی خوئینی‌ها منتشر شد.


او تاکید کرد: باید اجازه داده شود تا مسائل مطرح شود و اگر کسی نظر مخالف با آقای موسوی خوئینی‌ها دارد یا نقدی بر مطالب ایشان دارد به صورت شفاف، مستند و عقلانی مطالب را بیان کند تا بتوان زمینه قضاوت و دسترسی به یک تاریخ شفاف و معقول و واقعی را برای آیندگان به ارمغان بگذاریم.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت ادامه داد: به هر حال الان وضعیت تاریخ معاصر ما با نیم قرن گذشته متفاوت است و دسترسی افراد به اطلاعات بسیار سریع است و باید کاری کرد تا مکتوبات و استناداتی که در حافظه تاریخی و در حافظه نسل حاضر و آیندگان باقی می‌ماند با واقعیت بیشتر تطبیق داشته باشد و نسل آینده بتواند قضاوت درستی متناسب با داده‌های تاریخی داشته باشند.

انصاری با اشاره به تندروی‌ها نسبت به اظهارات موسوی خوئینی‌ها تاکید کرد: نباید اجازه داد که با تندروی و رادیکالیسم و گسترش تفکر دلواپسی در عرصه نگارش تاریخی بستر دسترسی به مطالب شفاف را از بین ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها