کد خبر: 263634
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۸:۱۷:۰۰
| |

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نکات مثبت استانی شدن انتخابات از نکات منفی بیشتر است/ استانی شدن انتخابات به گسترش فرهنگ تحزب کمک می‌کند

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: نکات مثبت استانی شدن انتخابات مجلس بیش‌تر از نکات منفی آن است.

نکات مثبت استانی شدن انتخابات از نکات منفی بیشتر است/ استانی شدن انتخابات به گسترش فرهنگ تحزب کمک می‌کند
کد خبر: 263634
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقاط مثبت طرح استانی شدن انتخابات بیان کرد: موافق این طرح هستم و فکر می‌کنم که یک گام به سمت سازمان یافتگی انتخابات در کشورمان خواهد بود.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که به خاطر نبود ساختار جدی در کشور، هزینه زیادی ‌پرداخت می کنیم و تقریبا مجلس ما از جایگاه ملی‌اش به سطح مسائل محلی و خرد تنزل پیدا کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گفته می‌شود اگر کشور ما بتواند در راستای تحزب گام بردارد، اتفاق های خوبی در سپهر سیاسی کشور می‌افتد. در انتخابات‌های اخیر هم دیدیم برای رسیدن به این رویکرد گام‌های خوبی برداشته شد؛ مردم در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها به صورت لیستی رای دادند و حتی در همین دوره آخر انتخابات مناطق عشایری هم می‌توان رد پای لیستی رای دادن را دید.

وی در همین راستا تصریح کرد: استانی شدن انتخابات بلاشک به گسترش فرهنگ تحزب کمک می ‌کند؛ چرا که از شکل فردی خارج می شود و طبیعتا انتخاب کاندیداها توسط لیست‌های احزاب صورت می گیرد. در این طرح اقوام و احزاب با هم به میدان می‌آیند و افرادی به صحنه سیاست پا می گذارند که توانسته‌اند در صحنه استانی خود را نشان دهند.

میرلوحی ادامه داد: طرح استانی شدن انتخابات تا حدی می تواند به برنامه محور شدن کاندیداها و بهبود شرایط تبلیغاتی کمک کند؛ چرا که از این به بعد کاندیداها باید برنامه و راهبرد داشته و به صورت جمعی و لیستی در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق برخی کشورهای همسایه در امر استانی شدن انتخابات گفت: چون فعلا با طرح‌هایی همچون حوزه تک نماینده یا ساختار کاملا حزبی که در کشوری مثل ترکیه اجرا شده، فاصله داریم؛ می توانیم با شیوه های خودمان همچون استانی شدن گام مثبتی در جهت ساختارمند کردن انتخابات حرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ارتباط با نقاط منفی این طرح نیز گفت: از آنجایی که هنوز ساختار کشور ما حزبی نیست ممکن است گروه هایی که منابع مالی بیشتری دارند بتوانند بر اساس امکانات‌شان راحت‌تر بر سر کار بیایند، اما به نظر می‌آید نکات مثبت این طرح بیش تر از نکات منفی اش است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها