کد خبر: 263497
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۵:۱۷:۰۰
| |

سیمه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق میان دستور:

مردم از ایستادگی دو جبهه چپ و راست مقابل هم خسته شدند/ سیاست‌های دولت به نفع ثروتمندان بوده است

سیمه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق‌ میان‌دستور گفت: سیاست‌های دولت به نفع ثروتمندان است و افراد ضعیف و اقشار متوسط مردم هر روز ضعیف‌تر می‌شوند.

مردم از ایستادگی دو جبهه چپ و راست مقابل هم خسته شدند/ سیاست‌های دولت به نفع ثروتمندان بوده است
کد خبر: 263497
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۵:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین سیمه محمودی، نماینده شهرضا و دهاقان در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی گام های استوار و همراهی همیشگی مردم عزیز کشورم را قدر دانسته که با وجود کمی ها و کاستی ها، تبعیض ها، برخی نا عدالتی ها همیشه همراه و یاور این انقلاب بوده اند و قطعاً راهپیمایی 22 بهمن 97 با شکوه تر از گذشته با حضور زنان و مردان ایران عزیز برگزار خواهد شد.

نماینده مردم شهرضا ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس، روسای قوای سه گانه ، کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حتماً به خاطر دارید امام(ره) فرمود"سیاست ما همیشه بر مبنای آزادی، استقلال و حفظ منافع مردم است که این اصل را هرگز فدای چیزی نمی کنیم" و قطعاً به خاطر دارید که امام فرمود ((در ایران اسلامی مردم تصمیم گیران نهایی تمامی مسائلند.)) و حتماً به یاد دارید برای رسیدن به چهل سالگی انقلاب جوانان زیادی پرپر شدند، کودکانی با جنازه خونین پدر خداحافظی کردند و مادرانی که داغ جوان بر دلهایشان نقش بست و به امید اعتلای نظام اخم به ابرو نیاوردند.

وی افزود: امروز برخی از همسنگران شهدا در دو جبهه چپ و راست مقابل هم ایستاده اند، به خدا قسم مردم خسته اند از این کش‌مکش‌های بی‌اساس و ناشایست سیاسی که در نهایت به منافع برخی از افراد و گروه‌ها ختم می‌شود. خواهران و برادران عزیز آنچه امروز به تداوم این انقلاب بی بدیل کمک می‌کند وحدت و همدلی است. همه میدانیم، دشمنان نادانی امثال ترامپ در آمریکا و اسرائیل سالهاست عزت و آبروی این مردم را نشانه رفته اند که به فرموده امام و رهبری هیچ غلطی نتوانسته و نمی‌توانند بکنند.

محمودی با بیان اینکه تفرقه، خط کشی‌های سیاسی و جناح بندی‌های پوچ و بی فایده در حال قوت گرفتن است، یادآور شد: غافل از اینکه امروز اقشار مختلفی از مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند لذا نباید فراموش کنیم که دستاوردهای چهل ساله این انقلاب نتیجه ایستادگی و همراهی همین مردم بوده و کاستی ها و مشکلات مردم نتیجه ضعف عملکرد، استفاده از افراد ناشایست در پست‌های مدیریتی، عدم برخورد با فساد اداری و اقتصادی و درگیرهای سیاسی و روزمرگی ما مسئولین است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی بر خلاف انتظار سیاستهای دولت شما به نفع ثروتمندان جامعه بود و افراد ضعیف و اقشار متوسط مردم هر روز ضعیف تر می شوند. جناب آقای رئیس جمهور دستاوردهای دولت شما را انکار نمی کنیم، اما مشکلات تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، معلمان، رانندگان، بازنشستگان و بیکاری جوانان هم قابل انکار نیست.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در سخنرانی‌ها صحبت از دلالان و سوء استفاده کنندگان از وضعیت اقتصادی کشور می کنید، امیدواریم فرار رو به جلو نباشد و قطعاً مردم منتظر انتشار لیست این افراد و معرفی آنها به مراجع ذیربط هستند. آقای رئیس جمهور از مبارزه موثر با فساد، رانت و حیاط خلوت موجود در شرکتهای دولتی خبری نیست، آقای رئیس جمهور گلایه مندیم از نظارت ضعیف دولت در تأمین اقلام ضروری مردم، نحوه قیمت گذاری اجناس و شبکه توزیع این اقلام.

محمودی خاطرنشان کرد: جناب رییس جمهور امروز نیازمند تسریع و تسهیل در حفظ، ایجاد و گسترش واحدهای تولیدی هستیم که با کمال تاسف برخی از زیر مجموعه های دولت به ویژه بانک‌ها نه تنها در این مسیر حرکت نمی کنند، بلکه سد راه کارآفرینان هستند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس دهم، افزود: آقای روحانی گلایه مندیم که پس از گذشت حدود سه سال از عمر مجلس دهم جنابعالی حاضر نشدید جلساتی با مجامع نمایندگان استانها برگزار و به بررسی مسائل و مشکلات آنها بپردازید.

وی خطاب به هیات رییسه محترم مجلس، گفت: امروز به دلیل ضعف در نظارت بر اجرای قانون مجلس جایگاه واقعی خود را از دست داده و می طلبد حداقل یک روز در هفته جلسات صحن علنی صرفا به انجام امور نظارتی از قبیل بررسی عملکرد دستگاه های دولتی،سوال، تذکر، تحقیق و تفحص و ... اختصاص یابد. البته بی انصافی است اگر تذکر ندهیم به اشخاص و گروههایی که با اهداف نامعلوم هر روز در پی تخریب دولت و مجلس هستند و فراموش کرده اند که همگی سوار بر یک کشتی بوده و هدف نهایی همه ما حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی است.

محمودی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: رقم مطالبات فرهنگیان استان اصفهان بسیار بالا است که عزم جدی شما و اقدام عملی برای تأمین بودجه مورد نیاز منجر به همراهی فرهنگیان صبور و عزیز خواهد شد. از سوی دیگر وزیر جهاد کشاورزی باید در روند تعیین تکلیف هرچه سریعتر بدهی کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی به بانکهای عامل تسریع کند. همچنین با توجه به قاچاق قابل ملاحظه دام زنده مولد از کشور با جدیت به این موضوع ورود و نسبت به رفع نگرانی تولیدکنندگان دام سبک و سنگین اقدام فرمایید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: متأسفانه مشکلات رانندگان هنوز حل نشده، خبرها حاکی از برگزاری برخی جلسات و طرح مباحث غیر کارشناسی و احساسی برای ایجاد رانت های جدید در حوزه حمل و نقل است. لذا می طلبد هر چه سریعتر نسبت به شفاف سازی و نظارت بر نحوه توزیع بار و محاسبه قیمت اقدام شود.

وی در ادامه از وزیر محترم درخواست کرد: طرح تأمین آب شرب استان اصفهان به ویژه شهرستان های جنوب استان با جدیت بیشتری دنبال و بستر شروع عملیات اجرایی فراهم گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تأکید بر ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: به دنیا ثابت خواهیم کرد ایران و ایرانی حتی یک قدم از آرمانها و مواضع خود در ابعاد مختلف به ویژه مباحث دفاعی به عقب نخواهد رفت و ان شاء الله با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین از این برهه زمانی نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها