کد خبر: 260970
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

مصطفی میرسلیم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

انقلابیون از تسری مفاسد در کشور خشمناک هستند/ امیدوارم انقلابیون از کوره در نروند/ مردم صاحبان اصلی انقلابند/ ضدانقلاب‌های داخلی چهره خود را پشت نقاب‌های گوناگون مخفی می‌کنند/ تجدیدنظرطلبان حاضرند با بیگانگان برای براندازی نظام همکاری کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: انقلابی‌ها از احساس تسری برخی مفاسد در میهن اسلامی رنج می‌برند و گسترش فقر و تبعیض را بر نمی تابند و از آلوده شدن بعضی از مسئولان و وابستگانشان به دنیاطلبی و نفسانیات، خشمناک هستند.

انقلابیون از تسری مفاسد در کشور خشمناک هستند/ امیدوارم انقلابیون از کوره در نروند/ مردم صاحبان اصلی انقلابند/ ضدانقلاب‌های داخلی چهره خود را پشت نقاب‌های گوناگون مخفی می‌کنند/ تجدیدنظرطلبان حاضرند با بیگانگان برای براندازی نظام همکاری کنند
کد خبر: 260970
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی میرسلیم عضو حزب شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به نقد و تحلیل جریان‌های سیاسی و مواضع آنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. او در این خصوص اعتقاد دارد که « مردم صاحبان اصلی انقلابند و توانسته‌اند با نجابت و حفظ شرافت، پس از پیروزی انقلاب به زعامت امام خمینی، با به دست گرفتن عَلَم حسینی، با سربلندی از جنگ تحمیلی به درآیند و در تلاش برای بازسازی کشور و زدودن آثار جنگ موفق شوند و به موازات آن در زمینه خودکفایی برای بی اثر کردن ترفندهای اسارت بار معاندان آشکار و پنهان گام‌های بلندی بردارند.»

متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

*با نزدیک شدن به ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موضع‌گیری‌های مختلفی را شاهدیم؛ تحلیل و نظر شما درباره این موضع‌گیری‌ها چیست؟

به نظر من این موضعگیری‌ها را به پنج دسته کلی می توان تقسیم کرد؛ دسته اول دشمنان خارجی هستند. آنها با توجه به خسارت‌هایی که بر اثر پیروزی انقلاب متحمل شده‌اند و با توجه به از دست دادن پایگاه نفوذ خود در قلب یکی از حساس‌ترین مناطق جهان، یعنی خاورمیانه، بویژه از سال گذشته بر شدت عناد و کینه توزی خود افزوده‌اند. برخی از آنها امسال را پایان دوران درخشش جمهوری اسلامی قلمداد کرده‌اند و برای ایران خط و نشان کشیده‌اند. برخی دیگر آرزومند انحطاط جمهوری اسلامی شده و برای آن مبادرت به تبلیغات کرده و حتی برای تضعیف عملی ایران در صحنه جهانی، به بهانه‌های واهی، از لحاظ اقتصادی تشدید تحریم‌ها را طراحی کرده‌اند تا جبران شکست‌های قبلی خود را در زمینه‌های نظامی و فرهنگی و اجتماعی کنند. آنها حتی از موضع‌گیری رسمی منفی علیه ایران ابا ندارند و دیگر نگران افشای سرشت خبیث خود نیستند. هدف آنها مقابله با این نظام مقدس است به هر شکل و با هر قیمتی حتی با اجیر کردن عناصر خودباخته و آدمکش حرفه‌ای، ولو اینکه چنان مقابله ای دیر یا زود آنها را مفتضح کند.

*منظور از عناصر خودباخته ایادی داخلی آنهاست؟

بله و اینها دسته دوم هستند که شامل ضد انقلاب‌های داخلی است. آنها البته چهره خود را پشت نقاب‌های گوناگون مخفی می کنند و کاملا منافقانه هر فرصتی را ابزار قرار می دهند برای بدنام کردن نظام و از بین بردن اعتماد نسبت به همه مسئولان و شبهه آفرینی نسبت به اساس انقلاب و دروغ پردازی و اغراق و بزرگنمایی کاستی‌ها و حتی برپا کردن اغتشاش با محمل قراردادن نارضایتی های اجتماعی ناشی از اوج گرفتن فشارهای اقتصادی به ویژه بیکاری و گرانی. آنها از این که با تقلای مذبوحانه خود، شیرینی پیروزی را در زمینه استقلال سیاسی و در نیل به دستاوردهای مهم علمی و اقتدار دفاعی و خوداتکایی در فناوریهای پیشرفته، با روش‌های توام با تحقیر و توهین و استهزا، یا با انکار و تکذیب بر همگان تلخ کنند ابا ندارند.

دسته سوم کسانی هستند که به نوعی جزو تجدید نظرطلبان هستند. اینها با وجود تحمل شکست‌های متعدد در دوران حیات امام قدس سرّه و مجلس سوم و در فتنه 88 و علی رغم ابتر ماندن نقشه هایشان در زمینه تقدس زدایی از این نظام اسلامی و تبلیغ اباحی گری تحت لوای آزادی سیاسی و اشاعه بی بند و باری و انحطاط اخلاقی با رواج فرهنگ برهنگی و تجدید نظر طلبی در بخشهای غیر قابل تغییر قانون اساسی یعنی اسلامی بودن نظام و اصل ولایت فقیه با استفاده مزدورانه از شعار اصلاحات، اندیشه جمهوری صرف را، برای جایگزینی مردم سالاری مطرح می کنند و طبیعی است که از دیدن قامت استوار چهل ساله جمهوری اسلامی ناخشنود و محزونند و ای بسا که آماده‌اند با بیگانگان برای براندازی نظام برخاسته از انقلاب اسلامی همکاری کنند.

*نظر شما درباره طیف اکثریت مردم چیست؟

آنها صاحبان اصلی انقلابند و توانسته‌اند با نجابت و حفظ شرافت، پس از پیروزی انقلاب به زعامت امام خمینی، با به دست گرفتن عَلَم حسینی، با سربلندی از جنگ تحمیلی به درآیند و در تلاش برای بازسازی کشور و زدودن آثار جنگ موفق شوند و به موازات آن در زمینه خودکفایی برای بی اثر کردن ترفندهای اسارت بار معاندان آشکار و پنهان گامهای بلندی بردارند و سپس در خنثی کردن تقلاهای فتنه گران و منحرفان، رشد سیاسی خود را نشان دهند و برای برافراشته نگهداشتن پرچم عدالت و ظلم ستیزی و مقابله با استکبار، بر پایه آگاهی و تقوی، الگوی آزادیخواهان و محرومان جهان شوند و راه ایثار را هموار کنند؛ اینها دسته چهارمند و اکنون مهیا می شوند تا این توانایی را که به حول و قوه الهی نصیبشان شده است، جشن بگیرند تا به دنیا ثابت کنند سختی شرایط مادی آنها را مأیوس نمی کند و تنگناهای دنیوی آنها را به غفلت نمی اندازد. عزم راسخ آنها را در ادای تکلیفشان برای کسب خشنودی خدای متعال و رفع موانع پیشرفت و طی کردن راه کمال، علی رغم توطئه های خارجی و برخی بی لیاقتی های دست اندرکاران، سست نمی کند و درهم نمی شکند.

*عده‌ای هم جدا نگران سرنوشت انقلاب هستند. آیا آنها را در دسته پنجم قرار می دهید؟

بله. انقلابی‌ها از احساس تسری برخی مفاسد در میهن اسلامی رنج می برند و گسترش فقر و تبعیض را بر نمی تابند و از آلوده شدن بعضی از مسئولان و وابستگانشان به دنیاطلبی و نفسانیات، خشمناک هستند. از عدم قاطعیت در برخورد با ریشه های تباهی گله مند و بعضا بدان معترضند و در استقبال از جشنهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ناچارند دندان بر جگر گذارند و حسرت خود را کتمان کنند. ان شاءالله آنها بتوانند علی رغم ناخشنودی، با تبعیت از مقام معظم رهبری، خود را مهار کنند و از کوره به در نروند. آنها همواره با کوشش تا سرحد جانفشانی مدافع نظام و سرنوشت آن بوده اند و ان شاءالله بتوانند به یمن این چهلمین سالگرد، با احترام به قواعد مردم سالاری دینی مانع خدشه دارشدن حیثیت جمهوری اسلامی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها