کد خبر: 260336
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۴:۱۲:۰۰
| |

محمدحسین فرهنگی، عضو فراکسیون ولایی در مجلس:

مجمع می‌گوید باید بر مصوبات مجلس نظارت کند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت اگر قرار باشد مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات مجلس ورود کند، باید قانون اساسی اصلاح شود. نظارت بر مجلس از طریق شورای نگهبان و نه مجمع صورت می‎گیرد.

مجمع می‌گوید باید بر مصوبات مجلس نظارت کند
کد خبر: 260336
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره انتقاداتی که اخیرا به اقدامات مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد می‎شود،گفت: یکی از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام، رفع اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان است. از ابتدا دو نظر حقوقی درباره مجمع وجود داشته اما هیچ کدام از این دو مورد در قانون نیامده. یکی این است که گفته می‎شود مجمع تنها می‎تواند نظر «بله» و «خیر» بدهد، یعنی این‎که نظر مجلس و یا شورای نگهبان را رد کند یا بپذیرد.

وی افزود: البته نظر دیگر هم این است که رفع اختلاف صرفا به تأیید و عدم تأیید برنمی‎گردد بلکه برای رفع اختلاف، می‎تواند راه‎حل‎های بینابینی اتخاذ کند. موضوع اصلی این است که مسئولانی در مجمع اعلام کردند که باید بر مصوبات مجلس نظارت داشته باشند و این نظارت محل بحث است. نظارت هم باید از طریق شورای نگهبان صورت بگیرد و نه از طریق مجمع. اگر قرار باشد مجمع به مصوبات مجلس ورودی داشته باشد باید قانون اساسی اصلاح شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها